This HTML5 document contains 45 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/typAkce/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n18http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n16http://localhost/temp/predkladatel/
n5http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n20http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n19https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
rdfshttp://www.w3.org/2000/01/rdf-schema#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n10http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F62156489%3A43210%2F11%3A00234783%21RIV15-MSM-43210___/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n8http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F62156489%3A43210%2F11%3A00234783%21RIV15-MSM-43210___
rdf:type
n20:Vysledek skos:Concept
rdfs:seeAlso
https://mnet.mendelu.cz/mendelnet2011/mendelnet_2011_fulltext.pdf
dcterms:description
In this article the basic concepts of mathematical modeling of active factors impacting the driving kinematics and dynamics of a bus are formulated. Impacts of velocity, driving course and rate of course changes are analyzed. These are the leading momentum factors which the driver can influence using a steering wheel, accelerator and brake pedal, which are the key operating elements of the vehicle. On the basis of the preset operating elements it is possible to determine all kinematics and dynamics variables using a derived model defining the trajectory of each point of the vehicle movement. It is possible to specify the exact range of safe values of key elements that ensure safe and a smooth ride of the bus. V předložené práci jsou položeny základy matematického modelu vlivu aktivních faktorů na dynamiku jízdy autobusu. Je sledován vliv změny rychlosti, změny směru jízdy a rychlost změny směru jízdy, což jsou faktory, které ovlivňuje řidič pomocí volantu, plynového a brzdového pedálu, což jsou základní ovládácí prvky vozidla. Na základě předvolených průběhů je tak možné stanovit všechny kinematické a dynamické veličiny a stanovit trajektorii autobusu. Z analýzy těchto veličin je možné určit rozmezí bezpečných hodnot ovládacích prvků autobusu, které zaručí bezpečnou a plynulou jízdu. V předložené práci jsou položeny základy matematického modelu vlivu aktivních faktorů na dynamiku jízdy autobusu. Je sledován vliv změny rychlosti, změny směru jízdy a rychlost změny směru jízdy, což jsou faktory, které ovlivňuje řidič pomocí volantu, plynového a brzdového pedálu, což jsou základní ovládácí prvky vozidla. Na základě předvolených průběhů je tak možné stanovit všechny kinematické a dynamické veličiny a stanovit trajektorii autobusu. Z analýzy těchto veličin je možné určit rozmezí bezpečných hodnot ovládacích prvků autobusu, které zaručí bezpečnou a plynulou jízdu.
dcterms:title
Studie trajektorie autobusu při brzděném průjezdu zatáčkou Studie trajektorie autobusu při brzděném průjezdu zatáčkou A study of bus trajectory during the decelerate passage through a curve
skos:prefLabel
A study of bus trajectory during the decelerate passage through a curve Studie trajektorie autobusu při brzděném průjezdu zatáčkou Studie trajektorie autobusu při brzděném průjezdu zatáčkou
skos:notation
RIV/62156489:43210/11:00234783!RIV15-MSM-43210___
n3:aktivita
n15:S
n3:aktivity
S
n3:dodaniDat
n8:2015
n3:domaciTvurceVysledku
n5:9693734 n5:3570037
n3:druhVysledku
n17:D
n3:duvernostUdaju
n7:S
n3:entitaPredkladatele
n10:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
232921
n3:idVysledku
RIV/62156489:43210/11:00234783
n3:jazykVysledku
n6:cze
n3:klicovaSlova
trajectory; mathematical modeling; kinematics
n3:klicoveSlovo
n4:kinematics n4:trajectory n4:mathematical%20modeling
n3:kontrolniKodProRIV
[2916160524ED]
n3:mistoKonaniAkce
Brno
n3:mistoVydani
Brno
n3:nazevZdroje
MendelNet 2011 - Proceedings of International Ph.D. Students Conference
n3:obor
n14:JO
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
2
n3:pocetTvurcuVysledku
2
n3:rokUplatneniVysledku
n8:2011
n3:tvurceVysledku
Bartoň, Stanislav Krumpholc, Tomáš
n3:typAkce
n12:EUR
n3:wos
341783400110
n3:zahajeniAkce
2011-01-01+01:00
s:numberOfPages
26
n18:hasPublisher
Mendel University in Brno
n19:isbn
978-80-7375-563-8
n16:organizacniJednotka
43210