This HTML5 document contains 43 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/typAkce/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n14http://localhost/temp/predkladatel/
n9http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n13http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n19http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F62156489%3A43110%2F11%3A00181054%21RIV15-MSM-43110___/
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n11https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n20http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n10http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F62156489%3A43110%2F11%3A00181054%21RIV15-MSM-43110___
rdf:type
n6:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
Rodinná výchova je úzce spjata s danými kulturními, celospolečenskými normami a je součástí procesu socializace člověka. Tento příspěvek je zaměřen na výchovné styly, které byly uplatňovány v rodinách, ve kterých se u dítěte/dětí v průběhu jejich vývoje projevilo asociální, příp. delikventní a antisociální chování. Interakce mezi rizikovými faktory biologickými, psychologickými a sociálními (psychosociálními) může vést k poruchám osobnosti, vývoji asociálního a antisociálního chování. Za rizikové faktory v rámci rodiny bývají považovány: chaotický rodinný život, rozvod rodičů, nedostatečný dohled a kontrola dítěte, kriminalita v rodině, hádky a antisociální chování v rodině. Ačkoliv vliv problematického rodinného prostředí na antisociální vývoj dítěte potvrzuje většina teorií a především výzkumů, které sledovaly tuto problematiku, výsledky některých výzkumů nejsou tak jednoznačné. Také tento problém je diskutován v tomto příspěvku. Rodinná výchova je úzce spjata s danými kulturními, celospolečenskými normami a je součástí procesu socializace člověka. Tento příspěvek je zaměřen na výchovné styly, které byly uplatňovány v rodinách, ve kterých se u dítěte/dětí v průběhu jejich vývoje projevilo asociální, příp. delikventní a antisociální chování. Interakce mezi rizikovými faktory biologickými, psychologickými a sociálními (psychosociálními) může vést k poruchám osobnosti, vývoji asociálního a antisociálního chování. Za rizikové faktory v rámci rodiny bývají považovány: chaotický rodinný život, rozvod rodičů, nedostatečný dohled a kontrola dítěte, kriminalita v rodině, hádky a antisociální chování v rodině. Ačkoliv vliv problematického rodinného prostředí na antisociální vývoj dítěte potvrzuje většina teorií a především výzkumů, které sledovaly tuto problematiku, výsledky některých výzkumů nejsou tak jednoznačné. Také tento problém je diskutován v tomto příspěvku. Bringing up of children in families is closely linked with cultural and social norms, and is part of the process of human socialization. This paper focuses on styles of bringing up that were applied in families where a child/children during their development showed antisocial or delinquent behaviour. Interaction among biological, psychological and social risk factors may lead to personality disorders and to the development of antisocial behaviour. The risk factors within the family are perceived to be: chaotic family life, parents' divorce, lack of supervision and control of child, crime in family, arguments and fights and antisocial behaviour in family. Although the influence of problematic family environment on antisocial development of children is supported by many theories and researches that studied this issue, not all results are fully explicit; these are also the questions discussed in this paper.
dcterms:title
Výchovné styly v rodině a dítě s asociálním chováním Výchovné styly v rodině a dítě s asociálním chováním Educational styles in families and children with antisocial behaviour
skos:prefLabel
Educational styles in families and children with antisocial behaviour Výchovné styly v rodině a dítě s asociálním chováním Výchovné styly v rodině a dítě s asociálním chováním
skos:notation
RIV/62156489:43110/11:00181054!RIV15-MSM-43110___
n3:aktivita
n18:S
n3:aktivity
S
n3:dodaniDat
n10:2015
n3:domaciTvurceVysledku
n13:3134342
n3:druhVysledku
n15:D
n3:duvernostUdaju
n20:S
n3:entitaPredkladatele
n19:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
239813
n3:idVysledku
RIV/62156489:43110/11:00181054
n3:jazykVysledku
n12:cze
n3:klicovaSlova
delinquent behaviour; family; asocial; bringing up; antisocial
n3:klicoveSlovo
n4:asocial n4:antisocial n4:delinquent%20behaviour n4:family n4:bringing%20up
n3:kontrolniKodProRIV
[226C3F583041]
n3:mistoKonaniAkce
Bratislava
n3:mistoVydani
Trenčín
n3:nazevZdroje
Sociálna a ekonomická intergrácia a dezintegrácia v bezpečnosti jedinca a spoločnosti
n3:obor
n17:AN
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetTvurcuVysledku
1
n3:rokUplatneniVysledku
n10:2011
n3:tvurceVysledku
Dundelová, Jana
n3:typAkce
n7:WRD
n3:zahajeniAkce
2011-01-01+01:00
s:numberOfPages
8
n9:hasPublisher
SpoSoIntE,
n11:isbn
978-80-89533-02-2
n14:organizacniJednotka
43110