This HTML5 document contains 40 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n4http://localhost/temp/predkladatel/
n18http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n16http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/zamer/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n5http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F62156489%3A43110%2F10%3A00157352%21RIV11-MSM-43110___/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n11http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F62156489%3A43110%2F10%3A00157352%21RIV11-MSM-43110___
rdf:type
skos:Concept n17:Vysledek
dcterms:description
Aktuálním problémem vysokoškolské výuky matematiky je její nízká efektivita v podobě velmi malé schopnosti studentů aplikovat nabyté teoretické poznatky při řešení konkrétních manažerských a ekonomických problémů. Článek diskutuje nově navržený alternativní přístup k výuce aplikované matematiky ve vysokoškolských kurzech, který si klade za cíl zvýšit schopnost absolventů identifikovat problém a vhodné matematické nástroje k jeho řešení. Je uveden příklad, který názorně ukazuje rozdíl mezi standardním pojetím výuky a navrhovanou alternativní formou a dále jsou shrnuty praktické zkušenosti s alternativními přístupy ve vysokoškolské výuce matematiky. The paper presents an alternative approach to mathematical lessons for students of economical universities. The suggested approach aims to improve the students' skills in identification of the managerial problem and suggestion of relevant mathematical techniques for its solution. The method is based on alternative conception of mathematical lessons and it is demonstrated on the case study in which the traditional approach is compared to the alternative one. The differences between both approaches and related advantages and disadvantages of the method suggested are discussed and some practical experiences from the application of the method in the lessons of mathematics at Faculty of Business and Economics, Mendel University in Brno are presented. Aktuálním problémem vysokoškolské výuky matematiky je její nízká efektivita v podobě velmi malé schopnosti studentů aplikovat nabyté teoretické poznatky při řešení konkrétních manažerských a ekonomických problémů. Článek diskutuje nově navržený alternativní přístup k výuce aplikované matematiky ve vysokoškolských kurzech, který si klade za cíl zvýšit schopnost absolventů identifikovat problém a vhodné matematické nástroje k jeho řešení. Je uveden příklad, který názorně ukazuje rozdíl mezi standardním pojetím výuky a navrhovanou alternativní formou a dále jsou shrnuty praktické zkušenosti s alternativními přístupy ve vysokoškolské výuce matematiky.
dcterms:title
K problematice efektivní výuky aplikované matematiky v ekonomických disciplínách K problematice efektivní výuky aplikované matematiky v ekonomických disciplínách On the applied mathematics education efectivity in economical disciplines
skos:prefLabel
K problematice efektivní výuky aplikované matematiky v ekonomických disciplínách K problematice efektivní výuky aplikované matematiky v ekonomických disciplínách On the applied mathematics education efectivity in economical disciplines
skos:notation
RIV/62156489:43110/10:00157352!RIV11-MSM-43110___
n3:aktivita
n13:Z
n3:aktivity
Z(MSM6215648904)
n3:cisloPeriodika
3
n3:dodaniDat
n11:2011
n3:domaciTvurceVysledku
n18:3980553
n3:druhVysledku
n9:J
n3:duvernostUdaju
n14:S
n3:entitaPredkladatele
n5:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
265859
n3:idVysledku
RIV/62156489:43110/10:00157352
n3:jazykVysledku
n15:cze
n3:klicovaSlova
applied mathematics; economics education; managerial education
n3:klicoveSlovo
n8:applied%20mathematics n8:economics%20education n8:managerial%20education
n3:kodStatuVydavatele
CZ - Česká republika
n3:kontrolniKodProRIV
[6D4A7AE2BEAA]
n3:nazevZdroje
e-PEDAGOGIUM
n3:obor
n12:AM
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetTvurcuVysledku
1
n3:rokUplatneniVysledku
n11:2010
n3:svazekPeriodika
2009
n3:tvurceVysledku
Janová, Jitka
n3:zamer
n16:MSM6215648904
s:issn
1213-7499
s:numberOfPages
12
n4:organizacniJednotka
43110