This HTML5 document contains 41 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n19http://localhost/temp/predkladatel/
n5http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n18http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F62156489%3A43110%2F05%3A00093021%21RIV06-MSM-43110___/
n17http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n8http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/zamer/
n3https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n20http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n10http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F62156489%3A43110%2F05%3A00093021%21RIV06-MSM-43110___
rdf:type
skos:Concept n14:Vysledek
dcterms:description
Postmodern educational theory connect the issue of education with the issue of the position of an individual in the power structure of society. This power structure could be represented by such words like privileged text, privileged competencies, privileged codes -- but also privileged educational strategies, instituions, organizations. The privileged entity is typical element of premodern and modern thought. Contemporary changes of educational space could be understood as an attempt to transcend modern concepts of education. This attempt can be described and analysed with a good heuristic effectivity by means of poststructuralist and postmodern concepts deconstruction and intertextuality. -- A change of educational space is a matter of communication. Everything in communication is an interpretation. Every interpretation is a matter of intertextual plays. But there exists an idea of two interpretations of interpretation: these two interpretations of interpretation are absolutely irreconcilable but we Postmoderní teorie vzdělávání spojuje problém vzdělávání s problémem postavení jedince v mocenské struktuře společnosti. Tato mocenská struktura může být reprezentována takovými slovy, jako privilegovaný text, privilegované kompetence, privilegované kódy -- ale též privilegované vzdělávací strategie, instituce, organizace. Privilegovaná entita je typickým prvkem předmoderního a moderního myšlení. Současné změny ve vzdělávacím prostoru mohou být chápány jako pokus překročit moderní pojetí vzdělávání. Tento pokus možno heuristicky efektivně popsat a analyzovat pomocí poststrukturalistických a postmoderních pojmů dekonstrukce a intertextualita. -- Proměna vzdělávacího prostoru je věcí komunikace. V komunikaci je vše interpretací. Každá interpretace je záležitostí intertextových her. Ale existuje též idea dvojí interpretace interpretace: dvě interpretace interpretace jsou sice absolutně neslučitelné, avšak smiřujeme je v jakési obskurní ekonomii společenských věd (Derrida, J.). -- Totéž můžeme vidět v pos Postmoderní teorie vzdělávání spojuje problém vzdělávání s problémem postavení jedince v mocenské struktuře společnosti. Tato mocenská struktura může být reprezentována takovými slovy, jako privilegovaný text, privilegované kompetence, privilegované kódy -- ale též privilegované vzdělávací strategie, instituce, organizace. Privilegovaná entita je typickým prvkem předmoderního a moderního myšlení. Současné změny ve vzdělávacím prostoru mohou být chápány jako pokus překročit moderní pojetí vzdělávání. Tento pokus možno heuristicky efektivně popsat a analyzovat pomocí poststrukturalistických a postmoderních pojmů dekonstrukce a intertextualita. -- Proměna vzdělávacího prostoru je věcí komunikace. V komunikaci je vše interpretací. Každá interpretace je záležitostí intertextových her. Ale existuje též idea dvojí interpretace interpretace: dvě interpretace interpretace jsou sice absolutně neslučitelné, avšak smiřujeme je v jakési obskurní ekonomii společenských věd (Derrida, J.). -- Totéž můžeme vidět v pos
dcterms:title
Dekonstrukce a intertextualita v post/moderním vzdělávání. K problematice legitimity zdrojů kulturního kapitálu Deconstruction and Intertextuality in Postmodern Education. Towards Problem of legitimizing Resouces of Cultural Capital Dekonstrukce a intertextualita v post/moderním vzdělávání. K problematice legitimity zdrojů kulturního kapitálu
skos:prefLabel
Dekonstrukce a intertextualita v post/moderním vzdělávání. K problematice legitimity zdrojů kulturního kapitálu Deconstruction and Intertextuality in Postmodern Education. Towards Problem of legitimizing Resouces of Cultural Capital Dekonstrukce a intertextualita v post/moderním vzdělávání. K problematice legitimity zdrojů kulturního kapitálu
skos:notation
RIV/62156489:43110/05:00093021!RIV06-MSM-43110___
n6:strany
32;41
n6:aktivita
n13:Z
n6:aktivity
Z(MSM6215648904)
n6:dodaniDat
n10:2006
n6:domaciTvurceVysledku
n17:3471195
n6:druhVysledku
n20:D
n6:duvernostUdaju
n12:S
n6:entitaPredkladatele
n18:predkladatel
n6:idSjednocenehoVysledku
517190
n6:idVysledku
RIV/62156489:43110/05:00093021
n6:jazykVysledku
n9:cze
n6:klicovaSlova
deconstruction; education; intertextuality; postmodernism
n6:klicoveSlovo
n11:intertextuality n11:postmodernism n11:deconstruction n11:education
n6:kontrolniKodProRIV
[5826D6347C83]
n6:mistoVydani
Košice
n6:nazevZdroje
Medzi modernou a postmodernou I. Zborník z medzinárodnej vedeckej konferencie konané 4.-5. novembra 2004 v Košiciach
n6:obor
n16:AM
n6:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n6:pocetTvurcuVysledku
1
n6:rokUplatneniVysledku
n10:2005
n6:tvurceVysledku
Hubík, Stanislav
n6:zamer
n8:MSM6215648904
s:numberOfPages
10
n5:hasPublisher
Univerzita Pavla Jozefa Šafárika
n3:isbn
80-7097-612-8
n19:organizacniJednotka
43110