This HTML5 document contains 41 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n17http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n5http://localhost/temp/predkladatel/
n13http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n6https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n15http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F61989592%3A15510%2F13%3A33147541%21RIV15-MSM-15510___/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n11http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F61989592%3A15510%2F13%3A33147541%21RIV15-MSM-15510___
rdf:type
skos:Concept n18:Vysledek
dcterms:description
Tato publikace si klade za cíl představit, na základě relevantních teorií a výzkumných studií, koncept integrace a společných programů osob se zdravotním postižením v kontextu tělesné výchovy, sportu a rekreace. Tato publikace vychází se zaměření našeho pracoviště, z výzkumného záměru řešeného na Fakultě tělesné kultury UP, několika na sebe navazujících projektů IGA (interní grantové agentury) a 4 rozvojových projektů evropských strukturálních fondů, přičemž z jednoho z těchto projektů (CZ.1.07/2.2.00/15.0336 - Příprava pro tělesnou výchovu osob s postižením) jsme čerpali prostředky na přípravu a tvorbu této publikace. V zemích západní Evropy a severní Ameriky tvoří osoby se zdravotním postižením zhruba 10% populace. Což znamená signifikantní část populace, která má nižší míru zapojení do pravidelných pohybových aktivit, nižší míru tělesné zdatnosti, mnohdy také nižší vnímanou kvalitu života. Ve světle těchto zjištění se v této odborné publikaci zaměřujeme monotematicky na fenomén integrace osob se zdravotním postižením v této oblasti. Na začátku práce vymezujeme terminologicky, teoreticky problematiku zdravotního postižení a jinakosti s využitím modelu ICF 2001. Definujeme problematiku postojů ve vztahu k integraci a detailně se věnujeme výzkumným šetřením a možnostem využití v rámci teorie plánovaného chování a kontaktní teorie. V oblasti integrace ve školní TV se věnujeme popisu stávajícího stavu, názorům učitelů TV na integraci a návrhům na řešení této problematiky včetně popisu výstupů mezinárodního projektu EIPET (European Inclusive Physical Education Training). V oblasti integrace ve sportu a pohybové rekreaci se věnujeme popisu tohoto fenoménu s cílem stimulovat další výzkumy a rozvoj v těchto oblastech Tato publikace si klade za cíl představit, na základě relevantních teorií a výzkumných studií, koncept integrace a společných programů osob se zdravotním postižením v kontextu tělesné výchovy, sportu a rekreace. Tato publikace vychází se zaměření našeho pracoviště, z výzkumného záměru řešeného na Fakultě tělesné kultury UP, několika na sebe navazujících projektů IGA (interní grantové agentury) a 4 rozvojových projektů evropských strukturálních fondů, přičemž z jednoho z těchto projektů (CZ.1.07/2.2.00/15.0336 - Příprava pro tělesnou výchovu osob s postižením) jsme čerpali prostředky na přípravu a tvorbu této publikace. V zemích západní Evropy a severní Ameriky tvoří osoby se zdravotním postižením zhruba 10% populace. Což znamená signifikantní část populace, která má nižší míru zapojení do pravidelných pohybových aktivit, nižší míru tělesné zdatnosti, mnohdy také nižší vnímanou kvalitu života. Ve světle těchto zjištění se v této odborné publikaci zaměřujeme monotematicky na fenomén integrace osob se zdravotním postižením v této oblasti. Na začátku práce vymezujeme terminologicky, teoreticky problematiku zdravotního postižení a jinakosti s využitím modelu ICF 2001. Definujeme problematiku postojů ve vztahu k integraci a detailně se věnujeme výzkumným šetřením a možnostem využití v rámci teorie plánovaného chování a kontaktní teorie. V oblasti integrace ve školní TV se věnujeme popisu stávajícího stavu, názorům učitelů TV na integraci a návrhům na řešení této problematiky včetně popisu výstupů mezinárodního projektu EIPET (European Inclusive Physical Education Training). V oblasti integrace ve sportu a pohybové rekreaci se věnujeme popisu tohoto fenoménu s cílem stimulovat další výzkumy a rozvoj v těchto oblastech This publication aims to introduce the concept of inclusion in physical activities (physical education, recreation and sport) within frameworks of relevant theories and research studies. This book is the outcome of line of research in our department as well as research project of Faculty of Physical Culture PU Olomouc, several research project funded by IGA (PU internal grant agency) and four European projects, one of which provided funding for the work and publishing of this book (CZ.1.07/2.2.00/15.0336 - Preparation for physical education of persons with disabilities). We focus on phenomenon of inclusion in physical activities and start the book with defining the current situation in the Czech Republic, relevant terminology and theories including ICF 2001 model. We define the concept of attitudes related to inclusion of persons with disabilities in PE, sport and recreation. We focus predominantly on research and developments within the framework of theory of planned behavior and contact theory. We present current situation and beliefs of physical educators and provide some solutions based on our research finding. Furthermore we present the outcome of project titled European Inclusive Physical Education Training (EIPET). In the area of inclusion in sport and recreation we describe related issues with the aim of further research and developments.
dcterms:title
Integrovaná tělesná výchova, rekreace a sport Inclusive physical education, recreation and sport Integrovaná tělesná výchova, rekreace a sport
skos:prefLabel
Integrovaná tělesná výchova, rekreace a sport Integrovaná tělesná výchova, rekreace a sport Inclusive physical education, recreation and sport
skos:notation
RIV/61989592:15510/13:33147541!RIV15-MSM-15510___
n4:aktivita
n16:O
n4:aktivity
O
n4:dodaniDat
n11:2015
n4:domaciTvurceVysledku
n13:5562082 n13:8937001
n4:druhVysledku
n14:B
n4:duvernostUdaju
n19:S
n4:entitaPredkladatele
n15:predkladatel
n4:idSjednocenehoVysledku
80553
n4:idVysledku
RIV/61989592:15510/13:33147541
n4:jazykVysledku
n10:cze
n4:klicovaSlova
disability; adapted physical activity; adapted physical education
n4:klicoveSlovo
n9:adapted%20physical%20activity n9:disability n9:adapted%20physical%20education
n4:kontrolniKodProRIV
[16D0B466F45D]
n4:mistoVydani
Olomouc
n4:nazevZdroje
Integrovaná tělesná výchova, rekreace a sport
n4:obor
n12:AK
n4:pocetDomacichTvurcuVysledku
2
n4:pocetStranKnihy
184
n4:pocetTvurcuVysledku
2
n4:rokUplatneniVysledku
n11:2013
n4:tvurceVysledku
Kudláček, Martin Ješina, Ondřej
s:numberOfPages
184
n17:hasPublisher
Univerzita Palackého v Olomouci
n6:isbn
978-80-244-3964-8
n5:organizacniJednotka
15510