This HTML5 document contains 48 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n14http://localhost/temp/predkladatel/
n5http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n11http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
shttp://schema.org/
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
rdfshttp://www.w3.org/2000/01/rdf-schema#
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n7http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F61989592%3A15510%2F13%3A33144930%21RIV14-MSM-15510___/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n13http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F61989592%3A15510%2F13%3A33144930%21RIV14-MSM-15510___
rdf:type
skos:Concept n8:Vysledek
rdfs:seeAlso
http://www.pdf.upol.cz/fileadmin/user_upload/PdF/e-pedagogium/2013/epedagogium_3-2013.pdf
dcterms:description
Pohybové aktivity jsou přirozenou a důležitou součástí života dětí, a to včetně dětí s různými typy zdravotního postižení. Významnou roli při podpoře integrace žáka se speciálními vzdělávacími potřebami (resp. zdravotním postižením) do pohybových aktivit, prováděných v rámci realizace školních vzdělávacích programů, sehrává osoba pedagoga. Vědomostí a dovedností učitele z této oblasti patří mezi limitující faktory rozsahu a efektivity integrace. Cílem dílčího šetření byl monitoring a analýza názorů studentů oboru Učitelství 1. stupně základních škol Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci na koncepci, obsah a začlenění nového studijního předmětu, zaměřeného na základy aplikovaných pohybových aktivit (APA), do systému vzdělávání v oblasti tělesné výchovy u daného oboru. Tato výuka byla koncipována a realizována Fakultou tělesné kultury UP v rámci řešení projektu Příprava pro tělesnou výchovu osob s postižením, CZ.1.07/2.2.00/15.0336. Ke sběru dat byla užita anketa, kde studenti vyjádřili svůj názor prostřednictvím desetibodové škály. Data byla zpracována metodou frekvenčního výskytu odpovědí a percentuelně. Byla provedena komparace názorů studentů prezenční formy a kombinované formy studia. Z výsledků jednoznačně vyplývá požadavek trvalého začlenění studijního předmětu rozšiřujícího vědomosti a dovednosti v oblasti APA do studijního plánu oboru učitelství pro 1. stupeň základních škol. Studenti si uvědomují nutnost prohloubení poznatků z této oblasti, které by se ale neměly omezovat pouze na vyučovací jednotku tělesné výchovy. Studenti kombinované formy studia podporují větší rozsah výuky v oblasti aplikovaných pohybových aktivit v rámci pregraduální přípravy učitelů 1. stupně základních škol. Pohybové aktivity jsou přirozenou a důležitou součástí života dětí, a to včetně dětí s různými typy zdravotního postižení. Významnou roli při podpoře integrace žáka se speciálními vzdělávacími potřebami (resp. zdravotním postižením) do pohybových aktivit, prováděných v rámci realizace školních vzdělávacích programů, sehrává osoba pedagoga. Vědomostí a dovedností učitele z této oblasti patří mezi limitující faktory rozsahu a efektivity integrace. Cílem dílčího šetření byl monitoring a analýza názorů studentů oboru Učitelství 1. stupně základních škol Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci na koncepci, obsah a začlenění nového studijního předmětu, zaměřeného na základy aplikovaných pohybových aktivit (APA), do systému vzdělávání v oblasti tělesné výchovy u daného oboru. Tato výuka byla koncipována a realizována Fakultou tělesné kultury UP v rámci řešení projektu Příprava pro tělesnou výchovu osob s postižením, CZ.1.07/2.2.00/15.0336. Ke sběru dat byla užita anketa, kde studenti vyjádřili svůj názor prostřednictvím desetibodové škály. Data byla zpracována metodou frekvenčního výskytu odpovědí a percentuelně. Byla provedena komparace názorů studentů prezenční formy a kombinované formy studia. Z výsledků jednoznačně vyplývá požadavek trvalého začlenění studijního předmětu rozšiřujícího vědomosti a dovednosti v oblasti APA do studijního plánu oboru učitelství pro 1. stupeň základních škol. Studenti si uvědomují nutnost prohloubení poznatků z této oblasti, které by se ale neměly omezovat pouze na vyučovací jednotku tělesné výchovy. Studenti kombinované formy studia podporují větší rozsah výuky v oblasti aplikovaných pohybových aktivit v rámci pregraduální přípravy učitelů 1. stupně základních škol. Physical activity is a natural and important part of the life of children, including children with various types of disability. The personality of the educator plays an important role in promoting the inclusion of the student with special educational needs (or disability) to the physical activities realized in general school education programs. Knowledge, skills and competences of teachers belong to the limiting factors for the extent and effectiveness of inclusion. The aim of the pilot enquiry is to realize monitoring and analysis of the views of the students of Palacký University in Olomouc of teacher training for elementary school on the concept, content, and the inclusion of a new course focused on the basics of adapted physical activity (APA), in the education system in the area of physical education for the scope. This teaching was conceived and realized by the Faculty of physical culture in project Preparation for physical education of persons with disabilities, CZ. 1.07/2.2.00/15.0336. Data collection has been used poll, where students have expressed their views through the ten items scale. The data has been processed by the frequency prevalence of responses and percentage-terms it. Comparison of views of students was made among students of full-time forms and the part-time (combined) form of studies. From the results is obvious the request sustainable reintegration of studying program. The students are aware of the need to deepen the knowledge of this area. The students of the part-time form of studies support a bigger range of instruction in the field of adapted physical activity within the undergraduate teacher preparation teacher of elementary school.
dcterms:title
Zvyšování kompetencí učitelů prvního stupně základní školy v pregraduální přípravě v oblasti zařazení žáka se speciálními vzdělávacími potřebami do školní tělesné výchovy Improving of the competencies of teachers of elementary school in the undergraduate preparation in the field of inclusion of the pupil with special educational needs into school physical education Zvyšování kompetencí učitelů prvního stupně základní školy v pregraduální přípravě v oblasti zařazení žáka se speciálními vzdělávacími potřebami do školní tělesné výchovy
skos:prefLabel
Zvyšování kompetencí učitelů prvního stupně základní školy v pregraduální přípravě v oblasti zařazení žáka se speciálními vzdělávacími potřebami do školní tělesné výchovy Zvyšování kompetencí učitelů prvního stupně základní školy v pregraduální přípravě v oblasti zařazení žáka se speciálními vzdělávacími potřebami do školní tělesné výchovy Improving of the competencies of teachers of elementary school in the undergraduate preparation in the field of inclusion of the pupil with special educational needs into school physical education
skos:notation
RIV/61989592:15510/13:33144930!RIV14-MSM-15510___
n8:predkladatel
n11:orjk%3A15510
n4:aktivita
n10:O
n4:aktivity
O
n4:cisloPeriodika
3
n4:dodaniDat
n13:2014
n4:domaciTvurceVysledku
n5:8937001 n5:7911521 n5:8991049 n5:5562082
n4:druhVysledku
n9:J
n4:duvernostUdaju
n18:S
n4:entitaPredkladatele
n7:predkladatel
n4:idSjednocenehoVysledku
119530
n4:idVysledku
RIV/61989592:15510/13:33144930
n4:jazykVysledku
n19:cze
n4:klicovaSlova
student with disability; adapted physical activity; inclusion; physical education
n4:klicoveSlovo
n6:inclusion n6:student%20with%20disability n6:physical%20education n6:adapted%20physical%20activity
n4:kodStatuVydavatele
CZ - Česká republika
n4:kontrolniKodProRIV
[AE042FA66EC2]
n4:nazevZdroje
e-Pedagogium (online)
n4:obor
n16:AM
n4:pocetDomacichTvurcuVysledku
4
n4:pocetTvurcuVysledku
4
n4:rokUplatneniVysledku
n13:2013
n4:svazekPeriodika
13
n4:tvurceVysledku
Kudláček, Martin Miklánková, Ludmila Ješina, Ondřej Vyhlídal, Tomáš
s:issn
1213-7499
s:numberOfPages
15
n14:organizacniJednotka
15510