This HTML5 document contains 58 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n18http://localhost/temp/predkladatel/
n19http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n12http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n10http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n7http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F61989592%3A15510%2F13%3A33143964%21RIV14-MSM-15510___/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n13http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F61989592%3A15510%2F13%3A33143964%21RIV14-MSM-15510___
rdf:type
n9:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
Studie odhaluje strukturu pohybové aktivity střední až vysoké intenzity (MVPA) dětí s normální tělesnou hmotností a dětí s nadváhou a obezitou v průběhu běžného školního dne - před a během vyučování a ve volném čase po škole. V průběhu dvou školních dnů na jaře roku 2012 byla pomocí multifunkčního akcelerometru Actitrainer monitorována pohybová aktivita u 338 dětí ve věku 9-11 let (50,3 % dívek, 29,6 % dětí s nadváhou a obezitou). MVPA byla kvantifikována na základě počtu kroků (počet), doby trvání (minuty) a úrovně srdeční frekvence (minuty) z multifunkčního akcelerometru Actitrainer. Rozdíly v MVPA v jednotlivých částech školního dne nebyly shledány mezi dívkami s normální tělesnou hmotností a dívkami s nadváhou/obezitou. Avšak v celodenním i volnočasovém počtu kroků a době trvání MVPA chlapci s normální tělesnou hmotností významně převýšili chlapce s nadváhou a obezitou. Aktivní cvičení v jednotce TV přispělo k významně vyššímu počtu kroků během školního vyučování, delší době trvání MVPA i vyšší úrovně srdeční frekvence u chlapců s normální tělesnou hmotností i nadváhou a obezitou (p{0,001), stejně jako u dívek s normální tělesnou hmotností (p{0,001) a dívek s nadváhou a obezitou (p{0,04). Navíc, aktivní cvičení v jednotce TV signifikantně (p{0,04) podpořilo celodenní počet kroků, delší dobu trvání celodenní MVPA i úroveň srdeční frekvence u chlapců s normální tělesnou hmotností a dívek s nadváhou a obezitou. Aktivní cvičení v jednotce TV u 9-11letých dětí tvořilo 16,7 % z denního počtu kroků, 25,1 % z denní doby trvání MVPA a 24,1 % z celodenní srdeční frekvence. Ve školním dni s jednotkou TV významně více dívek a nadváhou a obezitou (p{0,02) a chlapců s normální tělesnou hmotností (p{0,1) splnilo současné zdravotní doporučení vykonat 60 minut MVPA denně než ve dni bez TV. Aktivní cvičení v jednotce TV přispívá k vyšší celodenní MVPA a napomáhá dosáhnout zdravotního doporučení k době trvání MVPA obzvlášť u dívek s nadváhou a obezitou. Studie odhaluje strukturu pohybové aktivity střední až vysoké intenzity (MVPA) dětí s normální tělesnou hmotností a dětí s nadváhou a obezitou v průběhu běžného školního dne - před a během vyučování a ve volném čase po škole. V průběhu dvou školních dnů na jaře roku 2012 byla pomocí multifunkčního akcelerometru Actitrainer monitorována pohybová aktivita u 338 dětí ve věku 9-11 let (50,3 % dívek, 29,6 % dětí s nadváhou a obezitou). MVPA byla kvantifikována na základě počtu kroků (počet), doby trvání (minuty) a úrovně srdeční frekvence (minuty) z multifunkčního akcelerometru Actitrainer. Rozdíly v MVPA v jednotlivých částech školního dne nebyly shledány mezi dívkami s normální tělesnou hmotností a dívkami s nadváhou/obezitou. Avšak v celodenním i volnočasovém počtu kroků a době trvání MVPA chlapci s normální tělesnou hmotností významně převýšili chlapce s nadváhou a obezitou. Aktivní cvičení v jednotce TV přispělo k významně vyššímu počtu kroků během školního vyučování, delší době trvání MVPA i vyšší úrovně srdeční frekvence u chlapců s normální tělesnou hmotností i nadváhou a obezitou (p{0,001), stejně jako u dívek s normální tělesnou hmotností (p{0,001) a dívek s nadváhou a obezitou (p{0,04). Navíc, aktivní cvičení v jednotce TV signifikantně (p{0,04) podpořilo celodenní počet kroků, delší dobu trvání celodenní MVPA i úroveň srdeční frekvence u chlapců s normální tělesnou hmotností a dívek s nadváhou a obezitou. Aktivní cvičení v jednotce TV u 9-11letých dětí tvořilo 16,7 % z denního počtu kroků, 25,1 % z denní doby trvání MVPA a 24,1 % z celodenní srdeční frekvence. Ve školním dni s jednotkou TV významně více dívek a nadváhou a obezitou (p{0,02) a chlapců s normální tělesnou hmotností (p{0,1) splnilo současné zdravotní doporučení vykonat 60 minut MVPA denně než ve dni bez TV. Aktivní cvičení v jednotce TV přispívá k vyšší celodenní MVPA a napomáhá dosáhnout zdravotního doporučení k době trvání MVPA obzvlášť u dívek s nadváhou a obezitou. This study uncovers the patterns of moderate-to-vigorous physical activity (MVPA) of normal-weight and overweight/obese children before, during, and after school lessons. The Actitrainer-based MVPA was assessed over two school days (with and without a physical education (PE) lesson) in 338 children aged 9 to 11 (50.3% female; 29.6% overweight/obese), in the Czech Republic, during spring 2012. MVPA was quantified based on step counts (number), MVPA duration, and MVPA heart-rate. No differences in MVPA between the parts of the school day were confirmed in girls with normal weight vs. overweighed/obese, whereas normal-weight boys significantly exceed their overweight/obese peers in step counts and after-school as well as daylong MVPA. Active participation in PE lessons contributes to significantly higher step counts, duration, and MVPA heart-rate in normal-weight and overweight/obese boys (p{0.001), normal-weight (p{0.001) and overweight/obese (p{0.04) girls during school time. Moreover, active participation in PE lessons significantly (p{0.04) supports overall daily step counts, duration, and MVPA heart-rate in normal-weight boys and overweight/obese girls. Active exercise in PE lessons amounts to 16.7% of overall number of steps, 25.1% of overall MVPA duration, and 24.1% of MVPA heart-rate in 9-11-year-old children. During days with PE lessons, a significantly (p{0.02) higher number of overweight/obese girls and a significantly (p{0.1) higher number of normal-weight boys fulfil the criteria for MVPA duration compared with days without PE lessons. Active exercise in PE lessons contributes to higher overall MVPA and helps to achieve the current recommendations for MVPA, particularly among overweight/obese girls.
dcterms:title
Příspěvek pohybové aktivity ve školní tělesné výchově k celodenní pohybové aktivitě 9 až 11letých dětí s nadváhou a obezitou The contribution of physical activity in school physical education to the all-day physical activity of 9- and 11-year-old overweight and obese children Příspěvek pohybové aktivity ve školní tělesné výchově k celodenní pohybové aktivitě 9 až 11letých dětí s nadváhou a obezitou
skos:prefLabel
Příspěvek pohybové aktivity ve školní tělesné výchově k celodenní pohybové aktivitě 9 až 11letých dětí s nadváhou a obezitou Příspěvek pohybové aktivity ve školní tělesné výchově k celodenní pohybové aktivitě 9 až 11letých dětí s nadváhou a obezitou The contribution of physical activity in school physical education to the all-day physical activity of 9- and 11-year-old overweight and obese children
skos:notation
RIV/61989592:15510/13:33143964!RIV14-MSM-15510___
n9:predkladatel
n10:orjk%3A15510
n3:aktivita
n17:S n17:P
n3:aktivity
P(EE2.3.20.0171), S
n3:cisloPeriodika
3
n3:dodaniDat
n13:2014
n3:domaciTvurceVysledku
n12:7454082 n12:5702666 n12:9842543 n12:2304929 n12:3008606 n12:2315181 n12:7864892 n12:3692280
n3:druhVysledku
n16:J
n3:duvernostUdaju
n15:S
n3:entitaPredkladatele
n7:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
99578
n3:idVysledku
RIV/61989592:15510/13:33143964
n3:jazykVysledku
n8:cze
n3:klicovaSlova
obesity, physical education lesson, steps, heart rate, moderate to vigorous physical activity
n3:klicoveSlovo
n4:steps n4:heart%20rate n4:obesity n4:physical%20education%20lesson n4:moderate%20to%20vigorous%20physical%20activity
n3:kodStatuVydavatele
CZ - Česká republika
n3:kontrolniKodProRIV
[B8A106D71500]
n3:nazevZdroje
Medicina sportiva Bohemica et Slovaca
n3:obor
n14:AM
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
8
n3:pocetTvurcuVysledku
8
n3:projekt
n19:EE2.3.20.0171
n3:rokUplatneniVysledku
n13:2013
n3:svazekPeriodika
22
n3:tvurceVysledku
Šnoblová, Romana Poláková, Hana Kubíková, Magda Prášek, Filip Sigmundová, Dagmar Sigmund, Erik Schauerová, Lenka Chromá, Petra
s:issn
1210-5481
s:numberOfPages
12
n18:organizacniJednotka
15510