This HTML5 document contains 42 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n15http://localhost/temp/predkladatel/
n16http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n10http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n12http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F61989592%3A15510%2F13%3A33143485%21RIV14-MSM-15510___/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n5http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F61989592%3A15510%2F13%3A33143485%21RIV14-MSM-15510___
rdf:type
skos:Concept n9:Vysledek
dcterms:description
Text se zamýšlí nad možnostmi kultivace lidské zkušenosti prostřednictvím technik všímavosti, které mají své kořeny jak v západní tradici (fenomenologie), tak ve východních tradicích myšlení (buddhistické meditační techniky). Text má tři části. První se věnuje kritické analýze fenomenologické metody, jak byla rozvržena Husserlem a dále rozpracována jeho žáky (Patočka, Heidegger, Merleau-Ponty). Analýza se zaměřuje na klíčový první krok fenomenologické metody, tj. na fenomenologickou redukci a její kontroverzní metodické naplnění. Druhá část se věnuje metodickému náčrtu základních kroků buddhistické meditační praxe všímavosti (sati), jak je prezentována v Maha-satipatthaně sútě a interpretována některými současnými mysliteli (Analayo, U Tejaniya, S. N. Goenka). Analýza se zde zaměřuje na fenomenologické problémy v procesu praxe všímavosti ve snaze ukázat její šíři a metodické zakotvení. Ambicí třetí části textu je zdůraznit možnou metodologickou korekci fenomenologie z perspektivy systematické praxe všímavosti. Text se nesnaží hledat %22spojení mezi meditací a fenomenologií%22, ale zabývá se problémem výcviku ve všímavosti nebo výcviku ve fenomenologickém vhledu, který je společný oběma tradicím. Hlavním smyslem textu je věnovat pozornost neustále opomíjenému faktu, že fenomenologie nebo praxe %22pohledu mysli%22 není žádnou doktrínou jejich hlavních představitelů (Husserl, Heidegger) nebo nějaký -ismus, ale (pouze) metoda, jejíž kultivace je věcí volby každého člověka. Text se zamýšlí nad možnostmi kultivace lidské zkušenosti prostřednictvím technik všímavosti, které mají své kořeny jak v západní tradici (fenomenologie), tak ve východních tradicích myšlení (buddhistické meditační techniky). Text má tři části. První se věnuje kritické analýze fenomenologické metody, jak byla rozvržena Husserlem a dále rozpracována jeho žáky (Patočka, Heidegger, Merleau-Ponty). Analýza se zaměřuje na klíčový první krok fenomenologické metody, tj. na fenomenologickou redukci a její kontroverzní metodické naplnění. Druhá část se věnuje metodickému náčrtu základních kroků buddhistické meditační praxe všímavosti (sati), jak je prezentována v Maha-satipatthaně sútě a interpretována některými současnými mysliteli (Analayo, U Tejaniya, S. N. Goenka). Analýza se zde zaměřuje na fenomenologické problémy v procesu praxe všímavosti ve snaze ukázat její šíři a metodické zakotvení. Ambicí třetí části textu je zdůraznit možnou metodologickou korekci fenomenologie z perspektivy systematické praxe všímavosti. Text se nesnaží hledat %22spojení mezi meditací a fenomenologií%22, ale zabývá se problémem výcviku ve všímavosti nebo výcviku ve fenomenologickém vhledu, který je společný oběma tradicím. Hlavním smyslem textu je věnovat pozornost neustále opomíjenému faktu, že fenomenologie nebo praxe %22pohledu mysli%22 není žádnou doktrínou jejich hlavních představitelů (Husserl, Heidegger) nebo nějaký -ismus, ale (pouze) metoda, jejíž kultivace je věcí volby každého člověka. This paper discusses some of the possibilities of the cultivation of human lived experience by the medium of techniques of awareness that have their own roots in the traditions of both Western (phenomenological) and the Eastern (Buddhist meditation techniques) schools of thought. The paper is in three parts. The first part is devoted to a critical analysis of the phenomenological method as outlined by Husserl and then reformulated by his pupils (Patočka, Heidegger, Merleau-Ponty). The analysis here focuses on the first crucial step within the phenomenological method, namely the phenomenological reduction and its considerably controversial methodical fulfilment. The second part deals with the methodical outlining of basic steps within the Buddhist meditation practice of mindfulness (sati), as presented in Maha-satipatthana Sutta, taking into account some of its contemporary interpretations (Analayo, U Tejaniya, S. N. Goenka). The analysis here focuses on the phenomenological problem of the processes of mindfulness in an attempt to show their wide range and their methodical anchoring. The ambition of the third part of the paper is to point out a possible methodological correction of phenomenology from the point of view of the systematic practice of mindfulness. The article is not trying to find a %22connection between meditation and phenomenology%22 but it deals with the problem of the training of awareness or the training of the phenomenological insight, that is common to both traditions. The main purpose of the paper is to draw attention to the constantly neglected fact that phenomenology or the practice of %22the sight of the mind%22 is not any doctrine of its main representatives (Husserl, Heidegger), or any -ism, but (just) the method whose cultivation is a matter of a choice for every human being.
dcterms:title
Perspektivy mentálního tréninku v současné kinantropologii Perspectives of mental training in contemporary kinanthropology Perspektivy mentálního tréninku v současné kinantropologii
skos:prefLabel
Perspectives of mental training in contemporary kinanthropology Perspektivy mentálního tréninku v současné kinantropologii Perspektivy mentálního tréninku v současné kinantropologii
skos:notation
RIV/61989592:15510/13:33143485!RIV14-MSM-15510___
n9:predkladatel
n10:orjk%3A15510
n4:aktivita
n17:I
n4:aktivity
I
n4:cisloPeriodika
1
n4:dodaniDat
n5:2014
n4:domaciTvurceVysledku
n16:4626117
n4:druhVysledku
n14:J
n4:duvernostUdaju
n13:S
n4:entitaPredkladatele
n12:predkladatel
n4:idSjednocenehoVysledku
95920
n4:idVysledku
RIV/61989592:15510/13:33143485
n4:jazykVysledku
n11:cze
n4:klicovaSlova
kinanthropology; contemporary; training; mental; Perspectives
n4:klicoveSlovo
n8:Perspectives n8:mental n8:training n8:contemporary n8:kinanthropology
n4:kodStatuVydavatele
CZ - Česká republika
n4:kontrolniKodProRIV
[AFA70D3325D1]
n4:nazevZdroje
Andragogika
n4:obor
n18:AM
n4:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n4:pocetTvurcuVysledku
1
n4:rokUplatneniVysledku
n5:2013
n4:svazekPeriodika
2013
n4:tvurceVysledku
Němčík, Pavel
s:issn
1211-6378
s:numberOfPages
4
n15:organizacniJednotka
15510