This HTML5 document contains 49 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n9http://localhost/temp/predkladatel/
n13http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n18http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/zamer/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n5http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F61989592%3A15510%2F10%3A10215130%21RIV11-MSM-15510___/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n8http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F61989592%3A15510%2F10%3A10215130%21RIV11-MSM-15510___
rdf:type
skos:Concept n14:Vysledek
dcterms:description
The purpose of this article is to present phenomena of inclusive physical education from the point of view of needs of students with SEN, teachers from the point of view of support and university PE teacher preparation programs (PETE).Inclusion of students with special educational needs (SEN) in physical education is in Czech Republic still marginal topic, although issues related to inclusive physical education are among key challenges of students with SEN, their teachers, parents and university departments preparing prospective teachers. In the area of support in inclusive PE we present the model of support in inclusive PE (Sherrill, 2004; Kudláček Ješina, 2008) and in the area of PETE we present of key outcomes of project EIPET (Theoretical knowledge, competence and skills framework). Tento příspěvek má za cíl představit fenomén integrace v tělesné výchově (TV) z pohledu potřeb žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP), učitelů ve vztahu k adekvátní podpoře integrace a VŠ přípravě učitelů TV. Integrace žáků se SVP ve školní tělesné výchově je v České republice stále velmi okrajovým tématem, přestože se s problémy integrace potýkají učitelé tělesné výchovy, žáci se SVP, jejich rodiče i vysokoškolská pracoviště připravující budoucí pedagogické pracovníky. V oblasti podpory integrace v TV uvádíme Model podpory integrace ve školní TV (Sherrill, 2004; Kudláček Ješina, 2008) a v oblasti vysokoškolské (VŠ) přípravy prezentujeme jeden z klíčových výstupů projektu EIPET (Teoretický rámec kompetencí pedagogických pracovníků projektu EIPET). Tento příspěvek má za cíl představit fenomén integrace v tělesné výchově (TV) z pohledu potřeb žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP), učitelů ve vztahu k adekvátní podpoře integrace a VŠ přípravě učitelů TV. Integrace žáků se SVP ve školní tělesné výchově je v České republice stále velmi okrajovým tématem, přestože se s problémy integrace potýkají učitelé tělesné výchovy, žáci se SVP, jejich rodiče i vysokoškolská pracoviště připravující budoucí pedagogické pracovníky. V oblasti podpory integrace v TV uvádíme Model podpory integrace ve školní TV (Sherrill, 2004; Kudláček Ješina, 2008) a v oblasti vysokoškolské (VŠ) přípravy prezentujeme jeden z klíčových výstupů projektu EIPET (Teoretický rámec kompetencí pedagogických pracovníků projektu EIPET).
dcterms:title
Kompetence učitelů tělesné výchovy ve vztahu k integraci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami Inclusion of students with special education needs in physical education Kompetence učitelů tělesné výchovy ve vztahu k integraci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
skos:prefLabel
Inclusion of students with special education needs in physical education Kompetence učitelů tělesné výchovy ve vztahu k integraci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami Kompetence učitelů tělesné výchovy ve vztahu k integraci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
skos:notation
RIV/61989592:15510/10:10215130!RIV11-MSM-15510___
n4:aktivita
n7:Z n7:I
n4:aktivity
I, Z(MSM6198959221)
n4:cisloPeriodika
1
n4:dodaniDat
n8:2011
n4:domaciTvurceVysledku
n13:5562082 n13:8937001 n13:8835691
n4:druhVysledku
n15:J
n4:duvernostUdaju
n12:S
n4:entitaPredkladatele
n5:predkladatel
n4:idSjednocenehoVysledku
266746
n4:idVysledku
RIV/61989592:15510/10:10215130
n4:jazykVysledku
n17:cze
n4:klicovaSlova
disability, adapted physical education, competencies of PE teachers, students with special educational needs, right for education, inclusion.
n4:klicoveSlovo
n10:competencies%20of%20PE%20teachers n10:students%20with%20special%20educational%20needs n10:disability n10:adapted%20physical%20education n10:right%20for%20education n10:inclusion.
n4:kodStatuVydavatele
CZ - Česká republika
n4:kontrolniKodProRIV
[CDEB5F9229FF]
n4:nazevZdroje
Tělesná kultura
n4:obor
n16:AM
n4:pocetDomacichTvurcuVysledku
3
n4:pocetTvurcuVysledku
4
n4:rokUplatneniVysledku
n8:2010
n4:svazekPeriodika
33
n4:tvurceVysledku
Bláha, Ladislav Janečka, Zbyněk Ješina, Ondřej Kudláček, Martin
n4:zamer
n18:MSM6198959221
s:issn
1211-6521
s:numberOfPages
15
n9:organizacniJednotka
15510