This HTML5 document contains 43 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/typAkce/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n16http://localhost/temp/predkladatel/
n11http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n18http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n21http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/zamer/
n19https://schema.org/
shttp://schema.org/
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n8http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F61989592%3A15510%2F06%3A00011215%21RIV10-MSM-15510___/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n9http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F61989592%3A15510%2F06%3A00011215%21RIV10-MSM-15510___
rdf:type
n14:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
Education of children with disabilities changed drastically during the last century. Integration of persons with special needs is influenced by the attitudes existing in society. The aim of this presentation is to investigate if the Paralympic School Day, a project of the European Paralympic Committee, has an effect on attitudes of elementary school children toward children with a disability. 48 children (mean age = 10.7) were assessed before and after the Paralympic School Day. During the work were used two questionnaires (Czech version of Children's Attitude Toward Integrated Physical Education-Revised (CAIPE-CZ) & Siperstein's Adjective Checklist). Results of the pre- and post-test show that 33 children had a positive change on the CAIPE-CZ. Most children have a change in attitude after following the Paralympic School Day. Although the change is rather small, it was found significant. Vzdělávání dětí s postižením dosáhlo dramatických změn na konci minulého století. Integrace osob se zdravotním postižením je ovlivněno především postoji intaktní populace k těmto lidem. Cílem příspěvku je zjistit vliv zásahu v podobě vybraného Paralympijského školního dne na změnu postojů žáků základní školy k osobám se zdravotním postižením. Projektu se zúčastnilo 48 dětí (průměrný věk 10,7), které vyplnili před a po intervenci dotazníky CAIPE-CZ a Adjectiv checklist. Výsledkem byla pozitivní změna postojů u 33 (respektive 31) probandů. Ačkoliv posun nebyl výrazný, můžeme ho označit za signifikantní. Vzdělávání dětí s postižením dosáhlo dramatických změn na konci minulého století. Integrace osob se zdravotním postižením je ovlivněno především postoji intaktní populace k těmto lidem. Cílem příspěvku je zjistit vliv zásahu v podobě vybraného Paralympijského školního dne na změnu postojů žáků základní školy k osobám se zdravotním postižením. Projektu se zúčastnilo 48 dětí (průměrný věk 10,7), které vyplnili před a po intervenci dotazníky CAIPE-CZ a Adjectiv checklist. Výsledkem byla pozitivní změna postojů u 33 (respektive 31) probandů. Ačkoliv posun nebyl výrazný, můžeme ho označit za signifikantní.
dcterms:title
The effect of the Paralympic school day program on children´s attitudes towards inclusion of children with disabilities in the Czech Republic The effect of the Paralympic school day program on children´s attitudes towards inclusion of children with disabilities in the Czech Republic The effect of the Paralympic school day program on children´s attitudes towards inclusion of children with disabilities in the Czech Republic
skos:prefLabel
The effect of the Paralympic school day program on children´s attitudes towards inclusion of children with disabilities in the Czech Republic The effect of the Paralympic school day program on children´s attitudes towards inclusion of children with disabilities in the Czech Republic The effect of the Paralympic school day program on children´s attitudes towards inclusion of children with disabilities in the Czech Republic
skos:notation
RIV/61989592:15510/06:00011215!RIV10-MSM-15510___
n4:aktivita
n10:Z
n4:aktivity
Z(MSM6198959221)
n4:dodaniDat
n9:2010
n4:domaciTvurceVysledku
n18:8937001
n4:druhVysledku
n15:D
n4:duvernostUdaju
n7:S
n4:entitaPredkladatele
n8:predkladatel
n4:idSjednocenehoVysledku
473236
n4:idVysledku
RIV/61989592:15510/06:00011215
n4:jazykVysledku
n12:cze
n4:klicovaSlova
attitudes; paralympic school day; education; inclusion
n4:klicoveSlovo
n17:inclusion n17:attitudes n17:education n17:paralympic%20school%20day
n4:kontrolniKodProRIV
[F7687F93AB16]
n4:mistoKonaniAkce
Olomouc
n4:mistoVydani
Olomouc
n4:nazevZdroje
EUCAPA 2006 - 8th European conference of adapted physical ativity
n4:obor
n5:AK
n4:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n4:pocetTvurcuVysledku
1
n4:rokUplatneniVysledku
n9:2006
n4:tvurceVysledku
Ješina, Ondřej
n4:typAkce
n13:EUR
n4:zahajeniAkce
2006-09-07+02:00
n4:zamer
n21:MSM6198959221
s:numberOfPages
94
n11:hasPublisher
Univerzita Palackého v Olomouci
n19:isbn
80-244-1379-5
n16:organizacniJednotka
15510