This HTML5 document contains 50 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/typAkce/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n9http://localhost/temp/predkladatel/
n4http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n10http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n15http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/zamer/
n7https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n12http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F61989592%3A15510%2F02%3A00000302%21RIV%2F2003%2FMSM%2F155103%2FN/
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n20http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n21http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n19http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F61989592%3A15510%2F02%3A00000302%21RIV%2F2003%2FMSM%2F155103%2FN
rdf:type
n17:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
The transformation process of educational system and reality in the middle Europe is connected among others with solving the school sport promotion and structure problems. The main aim of the research is to analyse contemporary educational and physical reality of the newly formed sports classes and to contribute to quality improvement of the educational and training process. Partial aim - To analyse the present state of educational reality from the aspect of legislative, health, diagnostic, didactic, and material domain as well as educational and training process leading and planning, through the use of the questionnaire form. The analysis of questionnaires from the sports classes shows: There are exist decided differences in the draft of pupils for the sports classes and the count of realised P.E. and training lessons per year between particular sport branches and schools. When drafting the pupils for sports classes, there are their motor preconditions weighted as well as the info about their paren Transformace edukačního systému a reality ve střední Evropě je mimo jiné také spojena s řešením problému sportovních tříd. Hlavním cílem výzkumu bylo analyzovat současný stav edukační a pohybové reality v nově formovaných sportovních třídách a tím přispět ke zkvalitnění edukačního a tréninkového procesu. Dílčí cíl - Analyzovat dotazníkovou formou současný stav edukační reality v oblasti legislativní, zdravotní, diagnostické, didaktické, materiální a plánování a řízení tréninkového procesu. Analýza dotazníků mimo jiné ukazuje: Ve výběru žáků do sportovních tříd a objemu realizovaných vyučovacích jednotek školní tělesné výchovy a tréninkových jednotek existují mezi jednotlivými odvětvími i školami výrazné rozdíly. Při výběru žáků do sportovních tříd sehrávají důležitou roli vedle pohybových předpokladů také údaje o rodičích - somatické, zájem o sport a jeho realizaci, vhodné podmínky pro sport. Ve sportovních třídách (výrazněji v zaměření na sportovní hry) je v tréninkovém a edukačním procesu dbáno n
dcterms:title
Education reality in sports classes oriented on sporting games Edukační realita ve sportovních třídách zaměřených na sportovní hry Edukační realita ve sportovních třídách zaměřených na sportovní hry
skos:prefLabel
Education reality in sports classes oriented on sporting games Edukační realita ve sportovních třídách zaměřených na sportovní hry Edukační realita ve sportovních třídách zaměřených na sportovní hry
skos:notation
RIV/61989592:15510/02:00000302!RIV/2003/MSM/155103/N
n3:strany
50-54
n3:aktivita
n21:Z
n3:aktivity
Z(MSM 155100015)
n3:dodaniDat
n19:2003
n3:domaciTvurceVysledku
n10:7650574 n10:6995675 n10:9242171 n10:7864892
n3:druhVysledku
n14:D
n3:duvernostUdaju
n20:S
n3:entitaPredkladatele
n12:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
644073
n3:idVysledku
RIV/61989592:15510/02:00000302
n3:jazykVysledku
n11:cze
n3:klicovaSlova
sports classes; questionnaire; creativity; physical load
n3:klicoveSlovo
n6:creativity n6:physical%20load n6:questionnaire n6:sports%20classes
n3:kontrolniKodProRIV
[FD2AD9D75B3C]
n3:mistoKonaniAkce
Frýdlant nad Ostravicí
n3:mistoVydani
Ostrava
n3:nazevZdroje
Sborník příspěvků mezinárodního semináře Pedagogické kinantropologie
n3:obor
n5:AM
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
4
n3:pocetTvurcuVysledku
4
n3:pocetUcastnikuAkce
0
n3:pocetZahranicnichUcastnikuAkce
0
n3:rokUplatneniVysledku
n19:2002
n3:tvurceVysledku
Sigmund, Erik Frömel, Karel Neuls, Filip Lehnert, Michal
n3:typAkce
n16:EUR
n3:zamer
n15:MSM%20155100015
s:numberOfPages
111
n4:hasPublisher
Ostravská univerzita v Ostravě. Pedagogická fakulta
n7:isbn
80-7042-200-9
n9:organizacniJednotka
15510