This HTML5 document contains 58 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n15http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n11http://localhost/temp/predkladatel/
n4http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n17http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33153548%21RIV15-MSM-15410___/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n13https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n16http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33153548%21RIV15-MSM-15410___
rdf:type
n12:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
The publication discusses six studies carried out as part of a grant-specific research at the Institute of Special Education, Faculty of Education, Palacky University, Olomouc, Czech Republic - Komunikační deficity u vybraných forem narušené komunikační schopnosti se zaměřením na posuzování dílčích determinantů verbální a neverbální složky komunikace ve speciálněpedagogické praxi (Communication Deficits of Selected Forms of Disturbed Communication Ability with Emphasis on Assessing Partial Determinants of the Verbal and Non-verbal Elements of Communication in Special Education Practice). The first survey focuses on the area of disturbed non-verbal communication in individuals with autistic spectrum disorders and targets analysis of the particular deficits in a selected group of children with ASD, as well as the reflection of this issue from the point of view of speech therapists working in schools and healthcare departments. The following research is aimed at analysing auditory agnosia in clients with the Asperger syndrome and a questionnaire was preferred as the primary method of data collection, distributed to clinical speech therapists. An integral part comprises essays covering manual (pseudo-non-verbal) communication in individuals with hearing impairment and the detection of language feeling in respondents with developmental dysphasia attending the first to fifth classes of a primary school. Subsequent comparative study maps out the degree of sentence repetition and solution of mathematical problems in pupils attending a speech-therapy school compared to pupils attending a regular primary school. The last chapter covers a specific area - voice disorders in voice professionals. The individual chapters are divided into theoretical background, followed by the actual research and conclude with the outcomes and emphasis on the problem areas outlining possible solutions. Publikace pojednává o šesti studií uskutečněných v rámci grantového specifického výzkumu na Ústavu speciálněpedagogických studií Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci - Komunikační deficity u vybraných forem narušené komunikační schopnosti se zaměřením na posuzování dílčích determinantů verbální a neverbální složky komunikace ve speciálněpedagogické praxi. První šetření je zaměřené na problematiku narušené neverbální komunikace u osob s poruchami autistického spektra, jež je cílené jak na analýzu partikulárních deficitů u vybrané skupiny dětí s PAS, tak na reflexi dané problematiky z aspektu logopedů pracujících v rezortu školství a zdravotnictví. Následující výzkum je směřován na analýzu auditivní agnózie u klientů s Aspergerovým syndromem a jako primární metodu zjišťování dat vztahujících se k této oblasti byl preferován dotazník distribuovaný klinickým logopedům. Nedílnou součástí jsou příspěvky pojednávající o manuální (pseudo-neverbální) komunikaci u lidí se sluchovým postižením a o detekci jazykového citu u respondentů s vývojovou dysfázií navštěvujících první stupeň základní školy. Následující, komparativní studie mapuje úroveň opakování vět a řešení slovních úloh u žáků navštěvujících logopedickou školu s dětmi absolvujícími běžný typ základní školy. Poslední kapitola pojednává o specifické oblasti - o poruchách hlasu u hlasových profesionálů. Jednotlivé kapitoly uvádí teoretický vstup do zkoumané problematiky, následuje vlastní realizace výzkumného šetření a ukončeny jsou závěry a akcentacemi na problematické oblasti s nastíněním možných způsobů řešení. Publikace pojednává o šesti studií uskutečněných v rámci grantového specifického výzkumu na Ústavu speciálněpedagogických studií Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci - Komunikační deficity u vybraných forem narušené komunikační schopnosti se zaměřením na posuzování dílčích determinantů verbální a neverbální složky komunikace ve speciálněpedagogické praxi. První šetření je zaměřené na problematiku narušené neverbální komunikace u osob s poruchami autistického spektra, jež je cílené jak na analýzu partikulárních deficitů u vybrané skupiny dětí s PAS, tak na reflexi dané problematiky z aspektu logopedů pracujících v rezortu školství a zdravotnictví. Následující výzkum je směřován na analýzu auditivní agnózie u klientů s Aspergerovým syndromem a jako primární metodu zjišťování dat vztahujících se k této oblasti byl preferován dotazník distribuovaný klinickým logopedům. Nedílnou součástí jsou příspěvky pojednávající o manuální (pseudo-neverbální) komunikaci u lidí se sluchovým postižením a o detekci jazykového citu u respondentů s vývojovou dysfázií navštěvujících první stupeň základní školy. Následující, komparativní studie mapuje úroveň opakování vět a řešení slovních úloh u žáků navštěvujících logopedickou školu s dětmi absolvujícími běžný typ základní školy. Poslední kapitola pojednává o specifické oblasti - o poruchách hlasu u hlasových profesionálů. Jednotlivé kapitoly uvádí teoretický vstup do zkoumané problematiky, následuje vlastní realizace výzkumného šetření a ukončeny jsou závěry a akcentacemi na problematické oblasti s nastíněním možných způsobů řešení.
dcterms:title
Assessment of the Verbal and Non-verbal Element of Communication in Special Education Practice. Results of Particular Research Surveys Posuzování verbální a neverbální složky komunikace ve speciálněpedagogické praxi Posuzování verbální a neverbální složky komunikace ve speciálněpedagogické praxi
skos:prefLabel
Assessment of the Verbal and Non-verbal Element of Communication in Special Education Practice. Results of Particular Research Surveys Posuzování verbální a neverbální složky komunikace ve speciálněpedagogické praxi Posuzování verbální a neverbální složky komunikace ve speciálněpedagogické praxi
skos:notation
RIV/61989592:15410/14:33153548!RIV15-MSM-15410___
n3:aktivita
n9:S
n3:aktivity
S
n3:dodaniDat
n16:2015
n3:domaciTvurceVysledku
n4:1994069 n4:7632053 n4:8373671 n4:4157249 n4:8512604 n4:3375919 n4:8380570
n3:druhVysledku
n10:B
n3:duvernostUdaju
n5:S
n3:entitaPredkladatele
n17:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
38077
n3:idVysledku
RIV/61989592:15410/14:33153548
n3:jazykVysledku
n14:cze
n3:klicovaSlova
qualitative research; special education; verbal communication; nonverbal communication; vocie disorders; children with communication disorders; people with hearing impairment; Asperger syndrom; Communication disorders
n3:klicoveSlovo
n7:Communication%20disorders n7:Asperger%20syndrom n7:qualitative%20research n7:verbal%20communication n7:vocie%20disorders n7:children%20with%20communication%20disorders n7:nonverbal%20communication n7:special%20education n7:people%20with%20hearing%20impairment
n3:kontrolniKodProRIV
[08E454EA997B]
n3:mistoVydani
Olomouc
n3:nazevEdiceCisloSvazku
Neuveden
n3:nazevZdroje
Posuzování verbální a neverbální složky komunikace ve speciálněpedagogické praxi
n3:obor
n19:AM
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
7
n3:pocetStranKnihy
132
n3:pocetTvurcuVysledku
7
n3:rokUplatneniVysledku
n16:2014
n3:tvurceVysledku
Vitásková, Kateřina Kučera, Pavel Říhová, Alena Kopecká, Barbora Jehličková, Kateřina Dostálová, Lucie Mlčáková, Renata
s:numberOfPages
132
n15:hasPublisher
Univerzita Palackého v Olomouci
n13:isbn
978-80-244-3989-1
n11:organizacniJednotka
15410