This HTML5 document contains 49 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n8http://localhost/temp/predkladatel/
n9http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n14http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33151334%21RIV15-MSM-15410___/
n7http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33151334%21RIV15-MSM-15410___
rdf:type
n11:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
This paper presents a research investigation focused on creating a basic discourse on discipline in novice teachers. The qualitatively-chosen methodology identifies, for a selected sample, how length of pedagogical experience and gender influence the creation and maintenance of a teacher's authority in the classroom. Článek prezentuje výzkumné šetření, které se zaměřuje na tvorbu základního diskurzu kázně u začínajících učitelů. Kvalitativně zvolená metodologie zjišťuje u vybraného vzorku, jak délka praxe a pohlaví ovlivňuje tvorbu a udržení autority učitele ve školní třídě. Článek prezentuje výzkumné šetření, které se zaměřuje na tvorbu základního diskurzu kázně u začínajících učitelů. Kvalitativně zvolená metodologie zjišťuje u vybraného vzorku, jak délka praxe a pohlaví ovlivňuje tvorbu a udržení autority učitele ve školní třídě.
dcterms:title
Základní diskurs kázně u začínajících učitelů Základní diskurs kázně u začínajících učitelů A Basic Discourse on Discipline for Novice Teachers
skos:prefLabel
Základní diskurs kázně u začínajících učitelů Základní diskurs kázně u začínajících učitelů A Basic Discourse on Discipline for Novice Teachers
skos:notation
RIV/61989592:15410/14:33151334!RIV15-MSM-15410___
n3:aktivita
n15:S n15:I
n3:aktivity
I, S
n3:cisloPeriodika
2
n3:dodaniDat
n7:2015
n3:domaciTvurceVysledku
n9:9161368 n9:1823345 n9:6746403 n9:7360061
n3:druhVysledku
n13:J
n3:duvernostUdaju
n12:S
n3:entitaPredkladatele
n14:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
56682
n3:idVysledku
RIV/61989592:15410/14:33151334
n3:jazykVysledku
n10:cze
n3:klicovaSlova
narrative analysis; Conceptual Mapping Method; novice teacher; motivation; authority; Discipline
n3:klicoveSlovo
n4:narrative%20analysis n4:Conceptual%20Mapping%20Method n4:authority n4:motivation n4:novice%20teacher n4:Discipline
n3:kodStatuVydavatele
CZ - Česká republika
n3:kontrolniKodProRIV
[38FF32DF8A8A]
n3:nazevZdroje
GRANT journal
n3:obor
n17:AM
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
4
n3:pocetTvurcuVysledku
4
n3:rokUplatneniVysledku
n7:2014
n3:svazekPeriodika
1
n3:tvurceVysledku
Kučerová, Lucie Buchtová, Tereza Neumeister, Pavel Chudý, Štefan
s:issn
1805-0638
s:numberOfPages
6
n8:organizacniJednotka
15410