This HTML5 document contains 42 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n11http://localhost/temp/predkladatel/
n16http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
shttp://schema.org/
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n15http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33150025%21RIV15-MSM-15410___/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n7http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33150025%21RIV15-MSM-15410___
rdf:type
skos:Concept n12:Vysledek
dcterms:description
Článek popisuje výsledky srovnávacího výzkumu, který se zabýval tím, jak se změnil vztah učitelů základních škol k ICT mezi roky 2004 a 2014. Učitelé svůj vztah k ICT vyjadřovali mírou souhlasu s vybranými tvrzeními na šestistupňové škále. Odpovědi učitelů ve sledovaných letech byly dále statisticky zpracovány včetně shlukové analýzy. Byl zjištěn předpokládaný pozitivní posun k intenzivnějšímu využívání ICT, větší virtuální komunikaci a využívání Internetu. Ukázalo se také, že podle souhlasu s jednotlivými tvrzeními je možné učitele rozdělit do dvou odlišných skupin - shluků. Výsledky jsou dávány do souvislosti s tím, že identifikované dvě typické skupiny, by mohly odpovídat Prenskému dělení uživatelů ICT na digitální domorodce a digitální imigranty. Článek popisuje výsledky srovnávacího výzkumu, který se zabýval tím, jak se změnil vztah učitelů základních škol k ICT mezi roky 2004 a 2014. Učitelé svůj vztah k ICT vyjadřovali mírou souhlasu s vybranými tvrzeními na šestistupňové škále. Odpovědi učitelů ve sledovaných letech byly dále statisticky zpracovány včetně shlukové analýzy. Byl zjištěn předpokládaný pozitivní posun k intenzivnějšímu využívání ICT, větší virtuální komunikaci a využívání Internetu. Ukázalo se také, že podle souhlasu s jednotlivými tvrzeními je možné učitele rozdělit do dvou odlišných skupin - shluků. Výsledky jsou dávány do souvislosti s tím, že identifikované dvě typické skupiny, by mohly odpovídat Prenskému dělení uživatelů ICT na digitální domorodce a digitální imigranty. The paper describes the results of a comparative research study of elementary school teachers' attitudes to ICT between 2004 and 2014. Teachers indicated their attitude to ICT by selecting from a six-degree scale ranging from agreement to disagreement. Teachers' replies in the monitored years were statistically processed including a cluster analysis. The results indicate an anticipated positive shift towards more intensive ICT use, improved virtual communication and use of the internet. According to their consent indicated for various statements, teachers can be divided into two different groups - clusters. The results are correlated with the fact that the two typical groups correspond with the Prensky's model of ICT users, i.e. digital natives and digital immigrants.
dcterms:title
Comparison of teachers' attitudes to information and communication technologies between 2004 and 2014 Porovnání vztahu učitelů k informačním a komunikačním technologiím mezi roky 2004 a 2014 Porovnání vztahu učitelů k informačním a komunikačním technologiím mezi roky 2004 a 2014
skos:prefLabel
Porovnání vztahu učitelů k informačním a komunikačním technologiím mezi roky 2004 a 2014 Comparison of teachers' attitudes to information and communication technologies between 2004 and 2014 Porovnání vztahu učitelů k informačním a komunikačním technologiím mezi roky 2004 a 2014
skos:notation
RIV/61989592:15410/14:33150025!RIV15-MSM-15410___
n5:aktivita
n10:S
n5:aktivity
S
n5:cisloPeriodika
2
n5:dodaniDat
n7:2015
n5:domaciTvurceVysledku
n16:3219364
n5:druhVysledku
n13:J
n5:duvernostUdaju
n14:S
n5:entitaPredkladatele
n15:predkladatel
n5:idSjednocenehoVysledku
37635
n5:idVysledku
RIV/61989592:15410/14:33150025
n5:jazykVysledku
n17:cze
n5:klicovaSlova
digital immigrants; digital natives; cluster analysis; scale ranging; comparative research; Teachers' attitudes to ICT
n5:klicoveSlovo
n6:comparative%20research n6:scale%20ranging n6:Teachers%27%20attitudes%20to%20ICT n6:digital%20immigrants n6:digital%20natives n6:cluster%20analysis
n5:kodStatuVydavatele
PL - Polská republika
n5:kontrolniKodProRIV
[D7927C3D6AAB]
n5:nazevZdroje
Edukacja-Technika-Informatyka
n5:obor
n8:AM
n5:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n5:pocetTvurcuVysledku
1
n5:rokUplatneniVysledku
n7:2014
n5:svazekPeriodika
5/2014
n5:tvurceVysledku
Chráska, Miroslav
s:issn
2080-9069
s:numberOfPages
6
n11:organizacniJednotka
15410