This HTML5 document contains 45 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/typAkce/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n18http://localhost/temp/predkladatel/
n6http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n14http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n4http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n20https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n15http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F61989592%3A15410%2F13%3A33147238%21RIV14-MSM-15410___/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n21http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n7http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F61989592%3A15410%2F13%3A33147238%21RIV14-MSM-15410___
rdf:type
skos:Concept n3:Vysledek
dcterms:description
Values education is, according to many experts, a very important part of young people's education, because the internalization of positive values brings great assets for the society and the individuals. We believe that one of the possibilities, how to positively affect pupils and to stimulate the development of these values, are texts of the literature for children, specifically the narrative prose with a child or a teenager as a main character. The contemporary setting of the education system allowes a great variety of how to work with given texts and in which subjects to use them. On a specific piece of the literature for children, we will outline which values are transferable through the text to the pupils and define the area where a partial success is possible (with regards to the curriculum documents for the elementary education) Hodnotová výchova je dle mnohých odborníků velmi důležitou součástí vzdělávání mladých lidí, neboť internalizace pozitivních hodnot přináší velké klady nejen pro jedince samotného, ale následně i pro celou společnost. Domníváme se, že jednou z možností, jak působit na žáky a podněcovat u nich rozvoj těchto hodnot, jsou i literární texty určené pro děti a mládež, resp. jejich žánrové varianty. Jednou z nich je i příběhová próza s dětským a dospívajícím hrdinou. Současné nastavení vzdělávacího systému umožňuje velkou variabilitu využití takto zaměřených literárních děl v odpovídajících předmětech. Konkrétní ukázka ze současné umělecké produkce uvedeného žánru nám umožní zkoumat, jaké hodnoty lze žákům prostřednictvím literárního díla předat a v jakých oblastech (s ohledem na nastavení kurikulárních dokumentů pro základní vzdělávání) lze dosáhnout dílčích výchovně vzdělávacích cílů. Hodnotová výchova je dle mnohých odborníků velmi důležitou součástí vzdělávání mladých lidí, neboť internalizace pozitivních hodnot přináší velké klady nejen pro jedince samotného, ale následně i pro celou společnost. Domníváme se, že jednou z možností, jak působit na žáky a podněcovat u nich rozvoj těchto hodnot, jsou i literární texty určené pro děti a mládež, resp. jejich žánrové varianty. Jednou z nich je i příběhová próza s dětským a dospívajícím hrdinou. Současné nastavení vzdělávacího systému umožňuje velkou variabilitu využití takto zaměřených literárních děl v odpovídajících předmětech. Konkrétní ukázka ze současné umělecké produkce uvedeného žánru nám umožní zkoumat, jaké hodnoty lze žákům prostřednictvím literárního díla předat a v jakých oblastech (s ohledem na nastavení kurikulárních dokumentů pro základní vzdělávání) lze dosáhnout dílčích výchovně vzdělávacích cílů.
dcterms:title
Texty literatury pro děti a mládež jako prostředek pro rozvíjení pozitivních hodnot u žáků Texts of Children's Literature as a means for Development of Positive Values among Pupils Texty literatury pro děti a mládež jako prostředek pro rozvíjení pozitivních hodnot u žáků
skos:prefLabel
Texty literatury pro děti a mládež jako prostředek pro rozvíjení pozitivních hodnot u žáků Texts of Children's Literature as a means for Development of Positive Values among Pupils Texty literatury pro děti a mládež jako prostředek pro rozvíjení pozitivních hodnot u žáků
skos:notation
RIV/61989592:15410/13:33147238!RIV14-MSM-15410___
n3:predkladatel
n4:orjk%3A15410
n5:aktivita
n17:S
n5:aktivity
S
n5:dodaniDat
n7:2014
n5:domaciTvurceVysledku
n14:4311442
n5:druhVysledku
n12:D
n5:duvernostUdaju
n19:S
n5:entitaPredkladatele
n15:predkladatel
n5:idSjednocenehoVysledku
110785
n5:idVysledku
RIV/61989592:15410/13:33147238
n5:jazykVysledku
n9:cze
n5:klicovaSlova
narrative prose with child and teenage hero; literature for children; education; internalization of values; values education; Values
n5:klicoveSlovo
n8:internalization%20of%20values n8:values%20education n8:Values n8:education n8:narrative%20prose%20with%20child%20and%20teenage%20hero n8:literature%20for%20children
n5:kontrolniKodProRIV
[67E568EFAF88]
n5:mistoKonaniAkce
Hradec Králové
n5:mistoVydani
Hradec Králové
n5:nazevZdroje
Sapere Aude 2013: Pozitivní vzdělávání a psychologie
n5:obor
n21:AM
n5:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n5:pocetTvurcuVysledku
1
n5:rokUplatneniVysledku
n7:2013
n5:tvurceVysledku
Lišovská, Pavlína
n5:typAkce
n16:EUR
n5:zahajeniAkce
2013-03-25+01:00
s:numberOfPages
8
n6:hasPublisher
Magnanimitas
n20:isbn
978-80-905243-6-1
n18:organizacniJednotka
15410