This HTML5 document contains 47 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n15http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F61989592%3A15410%2F13%3A33145136%21RIV14-MSM-15410___/
n4http://localhost/temp/predkladatel/
n16http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n12http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n13http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F61989592%3A15410%2F13%3A33145136%21RIV14-MSM-15410___
rdf:type
n11:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
The paper shows empirical results related to the investigation of the teaching lessons and gives a view on the teaching of each individual school subject in a concrete school. The main aim is focused on the using activational methods of the teaching. The analysis of the teaching process deals with the general didactic categories: teaching methods, organisational forms and teaching phase. The report focuses on the cooperation of the pedagogical theory and the teaching practice with the aim to bring some motivations to the lessons. Overall, we can say that the teaching in a concrete school occur in two different ways. For the teaching of the general educational subjects dominate clasical teaching methods and for the teaching of the special subjects dominates using of the comprehensive teaching methods. The established conclusions gives recommended and evaluating character. Příspěvek přináší empirické výsledky týkající se výzkumného šetření vyučovacích hodin a nabízí pohledy na vyučování v jednotlivých předmětech konkrétní školy. Hlavní pozornost je zaměřena na uplatnění aktivizačních metod výuky. Analýza procesu vyučování se zabývá obecnými didaktickými kategoriemi: výukovými metodami, organizačními formami a fázemi výuky. Zjištěné závěry slouží jako východisko pro mezipředmětové srovnání. Příspěvek se zaměřuje na součinnost pedagogické teorie a učitelské praxe s cílem přinést podněty pro výuku prostřednictvím její analytické reflexe. Jako hlavní metoda bylo použito přímé strukturované pozorování výuky. Souhrnem lze konstatovat, že výuka na konkrétní škole probíhá ve dvou odlišných rovinách. Rovina výuky všeobecně vzdělávacích předmětů, kde silně dominuje frontální organizační forma s převahou klasických výukových metod a výuka předmětů odborných, kde se objevuje využití komplexních výukových metod a jiných forem práce s žáky. Zjištěné závěry mají doporučující i evaluační charakter. Příspěvek přináší empirické výsledky týkající se výzkumného šetření vyučovacích hodin a nabízí pohledy na vyučování v jednotlivých předmětech konkrétní školy. Hlavní pozornost je zaměřena na uplatnění aktivizačních metod výuky. Analýza procesu vyučování se zabývá obecnými didaktickými kategoriemi: výukovými metodami, organizačními formami a fázemi výuky. Zjištěné závěry slouží jako východisko pro mezipředmětové srovnání. Příspěvek se zaměřuje na součinnost pedagogické teorie a učitelské praxe s cílem přinést podněty pro výuku prostřednictvím její analytické reflexe. Jako hlavní metoda bylo použito přímé strukturované pozorování výuky. Souhrnem lze konstatovat, že výuka na konkrétní škole probíhá ve dvou odlišných rovinách. Rovina výuky všeobecně vzdělávacích předmětů, kde silně dominuje frontální organizační forma s převahou klasických výukových metod a výuka předmětů odborných, kde se objevuje využití komplexních výukových metod a jiných forem práce s žáky. Zjištěné závěry mají doporučující i evaluační charakter.
dcterms:title
The application of activating teaching methods by teachers on the secondary vocational school - analysis of the lesson Uplatnění aktivizačních metod učiteli střední odborné školy - analýza vyučovací hodiny Uplatnění aktivizačních metod učiteli střední odborné školy - analýza vyučovací hodiny
skos:prefLabel
The application of activating teaching methods by teachers on the secondary vocational school - analysis of the lesson Uplatnění aktivizačních metod učiteli střední odborné školy - analýza vyučovací hodiny Uplatnění aktivizačních metod učiteli střední odborné školy - analýza vyučovací hodiny
skos:notation
RIV/61989592:15410/13:33145136!RIV14-MSM-15410___
n11:predkladatel
n12:orjk%3A15410
n3:aktivita
n18:N
n3:aktivity
N
n3:cisloPeriodika
3
n3:dodaniDat
n13:2014
n3:domaciTvurceVysledku
n16:5706378
n3:druhVysledku
n17:J
n3:duvernostUdaju
n10:S
n3:entitaPredkladatele
n15:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
112741
n3:idVysledku
RIV/61989592:15410/13:33145136
n3:jazykVysledku
n14:cze
n3:klicovaSlova
methodology of the research.; activational methods of education; structural observation; modes of classroom organisation; lesson phases; teaching methods; school subjects; research on instruction; Teaching
n3:klicoveSlovo
n7:research%20on%20instruction n7:lesson%20phases n7:teaching%20methods n7:modes%20of%20classroom%20organisation n7:school%20subjects n7:methodology%20of%20the%20research. n7:structural%20observation n7:Teaching n7:activational%20methods%20of%20education
n3:kodStatuVydavatele
CZ - Česká republika
n3:kontrolniKodProRIV
[A4BAC5E4E3AC]
n3:nazevZdroje
e-Pedagogium (print)
n3:obor
n9:AM
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetTvurcuVysledku
2
n3:rokUplatneniVysledku
n13:2013
n3:svazekPeriodika
2013
n3:tvurceVysledku
Nábělková, Jitka Sabová, Marcela
s:issn
1213-7758
s:numberOfPages
24
n4:organizacniJednotka
15410