This HTML5 document contains 48 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/typAkce/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n11http://localhost/temp/predkladatel/
n9http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n6http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n18http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n14https://schema.org/
shttp://schema.org/
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n13http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F61989592%3A15410%2F12%3A33141148%21RIV13-MSM-15410___/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n20http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n21http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n7http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F61989592%3A15410%2F12%3A33141148%21RIV13-MSM-15410___
rdf:type
n12:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
The contribution is focused on the theoretical and methodological basis of the research titled Analysis of aspects of education of socially disadvantaged pupils. The first part of the contribution is devoted to the concept of inclusive education as a basis for education of socially disadvantaged pupils. The second part of the contribution has focused specifically on the methodological aspects of the research. Příspěvek se zaměřuje na teoretická a metodologická východiska výzkumného šetření s názvem Analýza aspektů vzdělávání sociálně znevýhodněných žáků. První část příspěvku se věnuje konceptu inkluzivního vzdělávání jako východisku a možnosti vzdělávání sociálně znevýhodněných žáků. Ve své druhé části se příspěvek zaměřuje již konkrétněji na metodologické aspekty výzkumného šetření. Příspěvek se zaměřuje na teoretická a metodologická východiska výzkumného šetření s názvem Analýza aspektů vzdělávání sociálně znevýhodněných žáků. První část příspěvku se věnuje konceptu inkluzivního vzdělávání jako východisku a možnosti vzdělávání sociálně znevýhodněných žáků. Ve své druhé části se příspěvek zaměřuje již konkrétněji na metodologické aspekty výzkumného šetření.
dcterms:title
The Concept of Inclusive Education as the Basis for Education of Socially Disadvantaged Pupils Koncepce inkluzivního vzdělávání jako východisko pro vzdělávání sociálně znevýhodněných žáků Koncepce inkluzivního vzdělávání jako východisko pro vzdělávání sociálně znevýhodněných žáků
skos:prefLabel
Koncepce inkluzivního vzdělávání jako východisko pro vzdělávání sociálně znevýhodněných žáků The Concept of Inclusive Education as the Basis for Education of Socially Disadvantaged Pupils Koncepce inkluzivního vzdělávání jako východisko pro vzdělávání sociálně znevýhodněných žáků
skos:notation
RIV/61989592:15410/12:33141148!RIV13-MSM-15410___
n12:predkladatel
n18:orjk%3A15410
n4:aktivita
n20:S
n4:aktivity
S
n4:dodaniDat
n7:2013
n4:domaciTvurceVysledku
n6:1683659 n6:9540652
n4:druhVysledku
n19:D
n4:duvernostUdaju
n10:S
n4:entitaPredkladatele
n13:predkladatel
n4:idSjednocenehoVysledku
145260
n4:idVysledku
RIV/61989592:15410/12:33141148
n4:jazykVysledku
n17:cze
n4:klicovaSlova
questionnaire; semantic differential; interview; case study; socially disadvantaged pupils; diversity; Inclusion
n4:klicoveSlovo
n8:semantic%20differential n8:questionnaire n8:interview n8:socially%20disadvantaged%20pupils n8:Inclusion n8:diversity n8:case%20study
n4:kontrolniKodProRIV
[AE9C3A210F50]
n4:mistoKonaniAkce
Hradec Králové
n4:mistoVydani
Hradec Králové
n4:nazevZdroje
Sborník příspěvků z mezinárodní vědecké konference Evropské pedagogické fórum 2012
n4:obor
n21:AM
n4:pocetDomacichTvurcuVysledku
2
n4:pocetTvurcuVysledku
2
n4:rokUplatneniVysledku
n7:2012
n4:tvurceVysledku
Šafránková, Anna Kocourková, Vladimíra
n4:typAkce
n15:EUR
n4:zahajeniAkce
2012-12-03+01:00
s:numberOfPages
7
n9:hasPublisher
Magnanimitas
n14:isbn
978-80-905243-2-3
n11:organizacniJednotka
15410