This HTML5 document contains 45 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n19http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F61989592%3A15410%2F12%3A33139330%21RIV13-GA0-15410___/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/typAkce/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n17http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n7http://localhost/temp/predkladatel/
n21http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n20http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n18http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n16https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n22http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n9http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F61989592%3A15410%2F12%3A33139330%21RIV13-GA0-15410___
rdf:type
n3:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
Příspěvek se zabývá identifikací a popisem nejdůležitějších determinantů ovlivňujících rozvoj vzdělávání realizovaného formou e-learningu v podmínkách českého vysokého školství. Mimo často zdůrazňované technologické a legislativní rozvojové determinanty se článek zabývá i často opomíjenými pedagogicky orientovanými determinanty a trendy, vycházejícími z aplikace konstruktivistické teorie učení, které jsou pro další rozvoj této formy vzdělávání zásadní. At present, the use of information and communication technologies in education at all types of schools is becoming commonplace. Information and communication technologies bring many positive effects which appropriately complement and support the process of education. Some modern forms of study, applied at Czech as well as foreign universities, are even based on the use of information and communication technologies. Above all, this regards education realized through elearning with information, curriculum, control incentives and communication being transmitted by means of modern communication technologies and using the World Wide Web, called simply the Internet. The paper deals with the identification and description of the most important determinants influencing the development of distance learning in the form of elearning and within the framework of Czech higher education. In addition to frequently emphasized technological and regulatory determinants, the paper deals with the often neglected pedagogically oriented determinants and trends, based on application of constructivist learning theory. The latter are essential for further development of the above mentioned form of education. Příspěvek se zabývá identifikací a popisem nejdůležitějších determinantů ovlivňujících rozvoj vzdělávání realizovaného formou e-learningu v podmínkách českého vysokého školství. Mimo často zdůrazňované technologické a legislativní rozvojové determinanty se článek zabývá i často opomíjenými pedagogicky orientovanými determinanty a trendy, vycházejícími z aplikace konstruktivistické teorie učení, které jsou pro další rozvoj této formy vzdělávání zásadní.
dcterms:title
DETERMINANTS BY AFFECTING THE DEVELOPMENT OF EDUCATION E-LEARNING DETERMINANTY OVLIVŇUJÍCÍ ROZVOJ VZDĚLÁVÁNÍ FORMOU E-LEARNINGU DETERMINANTY OVLIVŇUJÍCÍ ROZVOJ VZDĚLÁVÁNÍ FORMOU E-LEARNINGU
skos:prefLabel
DETERMINANTS BY AFFECTING THE DEVELOPMENT OF EDUCATION E-LEARNING DETERMINANTY OVLIVŇUJÍCÍ ROZVOJ VZDĚLÁVÁNÍ FORMOU E-LEARNINGU DETERMINANTY OVLIVŇUJÍCÍ ROZVOJ VZDĚLÁVÁNÍ FORMOU E-LEARNINGU
skos:notation
RIV/61989592:15410/12:33139330!RIV13-GA0-15410___
n3:predkladatel
n18:orjk%3A15410
n4:aktivita
n22:P
n4:aktivity
P(GAP407/11/1306)
n4:dodaniDat
n9:2013
n4:domaciTvurceVysledku
n21:8624100
n4:druhVysledku
n6:D
n4:duvernostUdaju
n15:S
n4:entitaPredkladatele
n19:predkladatel
n4:idSjednocenehoVysledku
130544
n4:idVysledku
RIV/61989592:15410/12:33139330
n4:jazykVysledku
n14:cze
n4:klicovaSlova
Distance learning, e-learning, legislative determinants, determinants of technological, pedagogical and psychological determinants.
n4:klicoveSlovo
n5:Distance%20learning n5:e-learning n5:legislative%20determinants n5:determinants%20of%20technological n5:pedagogical%20and%20psychological%20determinants.
n4:kontrolniKodProRIV
[083CDFB4F90F]
n4:mistoKonaniAkce
Praha
n4:mistoVydani
Prague
n4:nazevZdroje
DisCo Conference Reader: New Media and Education
n4:obor
n10:AM
n4:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n4:pocetTvurcuVysledku
1
n4:projekt
n20:GAP407%2F11%2F1306
n4:rokUplatneniVysledku
n9:2012
n4:tvurceVysledku
Klement, Milan
n4:typAkce
n12:WRD
n4:zahajeniAkce
2012-06-04+02:00
s:numberOfPages
7
n17:hasPublisher
Centre for Higher Education Studies
n16:isbn
978-80-86302-44-7
n7:organizacniJednotka
15410