This HTML5 document contains 45 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/typAkce/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n20http://localhost/temp/predkladatel/
n10http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n9http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n14https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
n4http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F61989592%3A15410%2F10%3A10214697%21RIV11-MSM-15410___/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n11http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F61989592%3A15410%2F10%3A10214697%21RIV11-MSM-15410___
rdf:type
skos:Concept n17:Vysledek
dcterms:description
The contribution gives information about the curriculum for nursery school in the Czech Republic and Slovakia. In the Czech Republic it is the Framework Educational Programme for pre-school education and in Slovakia it is the State Framework Educational Programme ISCED 0 ? pre-school education. In the article the author tried to compare these two curricula documents with a focus on core competencies with emphasis on the social core competencies and expected effects. The article responds to current needs related to verification of pre-school curriculum. More evidence needed to determine whether a set of competencies and efects of pre-school curriculum correspond to the possibilities of today's children, whether they are set in the context of the needs of contemporary society. Příspěvek podává informace o kurikulárních dokumentech pro mateřské školy v České republice a na Slovensku. V České republice se jedná o Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání (RVP PV), na Slovensku o Státní vzdělávací program ISCED 0 ? preprimární vzdělávání (dáje jen ŠVP ISCED 0). V příspěvku se autorka pokusila provést komparaci těchto dvou kurikulárních dokumentů se zaměřením na klíčové kompetence, a to s akcentem na sociální klíčové kompetence a očekávané výstupy. Příspěvek reaguje na aktuální potřeby související s ověřováním předškolních kurikulárních dokumentů. Stále více se ukazuje potřeba ověřit, zda nastavení kompetencí a výstupů v předškolních kurikulech odpovídají možnostem dnešních dětí, zda jsou nastaveny v kontextu potřeb současné společnosti. Příspěvek podává informace o kurikulárních dokumentech pro mateřské školy v České republice a na Slovensku. V České republice se jedná o Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání (RVP PV), na Slovensku o Státní vzdělávací program ISCED 0 ? preprimární vzdělávání (dáje jen ŠVP ISCED 0). V příspěvku se autorka pokusila provést komparaci těchto dvou kurikulárních dokumentů se zaměřením na klíčové kompetence, a to s akcentem na sociální klíčové kompetence a očekávané výstupy. Příspěvek reaguje na aktuální potřeby související s ověřováním předškolních kurikulárních dokumentů. Stále více se ukazuje potřeba ověřit, zda nastavení kompetencí a výstupů v předškolních kurikulech odpovídají možnostem dnešních dětí, zda jsou nastaveny v kontextu potřeb současné společnosti.
dcterms:title
Komparace Rámcového vzdělávacího systému pro předškolní vzdělávání v České republice s předškolním kurikulem na Slovensku Comparation of the framework Educational programme for pre-school education in the Czech republic with pre-school curriculum in Slovakia Komparace Rámcového vzdělávacího systému pro předškolní vzdělávání v České republice s předškolním kurikulem na Slovensku
skos:prefLabel
Comparation of the framework Educational programme for pre-school education in the Czech republic with pre-school curriculum in Slovakia Komparace Rámcového vzdělávacího systému pro předškolní vzdělávání v České republice s předškolním kurikulem na Slovensku Komparace Rámcového vzdělávacího systému pro předškolní vzdělávání v České republice s předškolním kurikulem na Slovensku
skos:notation
RIV/61989592:15410/10:10214697!RIV11-MSM-15410___
n3:aktivita
n15:S
n3:aktivity
S
n3:dodaniDat
n11:2011
n3:domaciTvurceVysledku
n9:8767025
n3:druhVysledku
n18:D
n3:duvernostUdaju
n13:S
n3:entitaPredkladatele
n4:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
266715
n3:idVysledku
RIV/61989592:15410/10:10214697
n3:jazykVysledku
n8:cze
n3:klicovaSlova
Framework Educational Programme for pre-school education, State Framework Educational Programme ISCED 0 ? pre-school education, curriculum, core competencies, education, educational field, child of pre-school age.
n3:klicoveSlovo
n7:child%20of%20pre-school%20age. n7:State%20Framework%20Educational%20Programme%20ISCED%200%20%3F%20pre-school%20education n7:educational%20field n7:curriculum n7:education n7:Framework%20Educational%20Programme%20for%20pre-school%20education n7:core%20competencies
n3:kontrolniKodProRIV
[253A40BB6548]
n3:mistoKonaniAkce
Košice
n3:mistoVydani
Košice
n3:nazevZdroje
Integrácia teórie a praxe ako determinant kvality modernej školy
n3:obor
n19:AM
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetTvurcuVysledku
1
n3:rokUplatneniVysledku
n11:2010
n3:tvurceVysledku
Zowadová, Iva
n3:typAkce
n12:EUR
n3:zahajeniAkce
2010-11-04+01:00
s:numberOfPages
4
n10:hasPublisher
UPJŠ
n14:isbn
978-80-7097-843-6
n20:organizacniJednotka
15410