This HTML5 document contains 40 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n15http://localhost/temp/predkladatel/
n17http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/kodPristupu/
rdfshttp://www.w3.org/2000/01/rdf-schema#
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n6http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F61989592%3A15410%2F09%3A00009463%21RIV10-MSM-15410___/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n7http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F61989592%3A15410%2F09%3A00009463%21RIV10-MSM-15410___
rdf:type
n5:Vysledek skos:Concept
rdfs:seeAlso
http://www.sociologia.sav.sk/cms/uploaded/1173_attach_Prezentacia_Dopita.pdf
dcterms:description
Příspěvek se ve své struktuře zaměřuje na skutečnosti a kritiku týkající se humanistického a pedagogického pojetí výchovy, s nimiž se Durkheim v období let 1893-1917 vyrovnává. V rámci postupné sekularizace společnosti počátku 20. století společně s Durkheimem popisujeme provázanost společnosti a vzdělávacího systému, tedy Durkheimem oblíbené propojení praxe a teorie, které se projevilo i v jeho rozlišování termínů pedagogika a výchova. Opomenuta nezůstává ani otázka všeobecné a specializované výchovy a vzdělání v souvislosti s koncepcí školství a dělby práce v moderní společnosti. V závěru rekapitulujeme vliv Émila Durkheima na naši sociologii výchovy. In its structure the contribution is focused on the facts and criticisms related to the humanistic and pedagogic concept of education and faced by Durkheim in 1893-1917. On the background of the gradual secularization of the society at the beginning of the 20th century, the interconnection of the society and the system of education is described, i.e. Durkheim's preferred interconnection of practice and theory; it influenced also his discrimination between the terms pedagogy and education. What is also covered is the issue of generalized and specialized education in relation to the concept of the system of education and the division of labour in the modern society. In the conclusion, Émile Durkheim?s influence on our sociology of education is summed up. Příspěvek se ve své struktuře zaměřuje na skutečnosti a kritiku týkající se humanistického a pedagogického pojetí výchovy, s nimiž se Durkheim v období let 1893-1917 vyrovnává. V rámci postupné sekularizace společnosti počátku 20. století společně s Durkheimem popisujeme provázanost společnosti a vzdělávacího systému, tedy Durkheimem oblíbené propojení praxe a teorie, které se projevilo i v jeho rozlišování termínů pedagogika a výchova. Opomenuta nezůstává ani otázka všeobecné a specializované výchovy a vzdělání v souvislosti s koncepcí školství a dělby práce v moderní společnosti. V závěru rekapitulujeme vliv Émila Durkheima na naši sociologii výchovy.
dcterms:title
Věda o výchově a pedagogika v díle É. Durkheima The Science of Teaching and Pedagogy in the Works of É. Durkheim Věda o výchově a pedagogika v díle É. Durkheima
skos:prefLabel
Věda o výchově a pedagogika v díle É. Durkheima Věda o výchově a pedagogika v díle É. Durkheima The Science of Teaching and Pedagogy in the Works of É. Durkheim
skos:notation
RIV/61989592:15410/09:00009463!RIV10-MSM-15410___
n3:aktivita
n16:S
n3:aktivity
S
n3:dodaniDat
n7:2010
n3:domaciTvurceVysledku
n17:7718632
n3:druhVysledku
n18:A
n3:duvernostUdaju
n11:S
n3:entitaPredkladatele
n6:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
348562
n3:idVysledku
RIV/61989592:15410/09:00009463
n3:jazykVysledku
n8:cze
n3:klicovaSlova
Émile Durkheim; system of education; pedagogy; education; theory; practice
n3:klicoveSlovo
n4:theory n4:system%20of%20education n4:practice n4:education n4:pedagogy n4:%C3%89mile%20Durkheim
n3:kodPristupu
n9:V
n3:kontrolniKodProRIV
[D9229EDFDB82]
n3:mistoVydani
Bratislava
n3:objednatelVyzkumneZpravy
Slovenská akadémia vied
n3:obor
n14:AO
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetTvurcuVysledku
1
n3:rokUplatneniVysledku
n7:2009
n3:tvurceVysledku
Dopita, Miroslav
n15:organizacniJednotka
15410