This HTML5 document contains 65 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n15http://localhost/temp/predkladatel/
n9http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n8http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n18https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n17http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F61989592%3A15260%2F14%3A33146152%21RIV15-MSM-15260___/
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n5http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F61989592%3A15260%2F14%3A33146152%21RIV15-MSM-15260___
rdf:type
n6:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
The book deals with therapy in special education. There is this theory, terminology and methodology of the field. A description of each therapy, supplemented by research results. Specific attention is focused therapeutic potential of art. This is an expanded and revised edition. Kniha je do značné míry rozšířeným a přepracovaným vydáním stejnojmenné publikace vydané v roce 2005 na UP v Olomouci. Její teoretická část se zabývá možnostmi využití specifických přístupů s primárně terapeutickým zaměřením v oblasti působnosti oboru speciální pedagogika. Tyto přístupy jsou přitom popisovány nejen v kontextu uplatnitelnosti u lidí s výraznými obtížemi v adaptaci na společenské prostředí (například z důvodu přítomnosti zdravotního postižení), ale také z hlediska mezioborové teorie a metodologie. Nedílnou součástí tohoto popisu je pak vymezení jejich postavení v systému věd i speciálněpedagogické praxi, dále odvození vztahu s hlavními terapeutickými systémy (například s psychoterapií), a v neposlední řadě rovněž nástin budoucího teoreticko-metodologického směřování. V návazných částech jsou pojednány a prohloubeny poznatky o expresivních terapiích (arteterapii, dramaterapii, teatroterapii, muzikoterapii, taneční terapii apod.), rehabilitaci, fyzioterapii a ergoterapii, zooterapii a s nimi souvisejících postupech, nechybí ani poznatky o edukačních přístupech se sekundárním terapeutickým přesahem. Je zde řada nových poznatků vycházejících z výsledků specifického vysokoškolského výzkumu. Kniha je do značné míry rozšířeným a přepracovaným vydáním stejnojmenné publikace vydané v roce 2005 na UP v Olomouci. Její teoretická část se zabývá možnostmi využití specifických přístupů s primárně terapeutickým zaměřením v oblasti působnosti oboru speciální pedagogika. Tyto přístupy jsou přitom popisovány nejen v kontextu uplatnitelnosti u lidí s výraznými obtížemi v adaptaci na společenské prostředí (například z důvodu přítomnosti zdravotního postižení), ale také z hlediska mezioborové teorie a metodologie. Nedílnou součástí tohoto popisu je pak vymezení jejich postavení v systému věd i speciálněpedagogické praxi, dále odvození vztahu s hlavními terapeutickými systémy (například s psychoterapií), a v neposlední řadě rovněž nástin budoucího teoreticko-metodologického směřování. V návazných částech jsou pojednány a prohloubeny poznatky o expresivních terapiích (arteterapii, dramaterapii, teatroterapii, muzikoterapii, taneční terapii apod.), rehabilitaci, fyzioterapii a ergoterapii, zooterapii a s nimi souvisejících postupech, nechybí ani poznatky o edukačních přístupech se sekundárním terapeutickým přesahem. Je zde řada nových poznatků vycházejících z výsledků specifického vysokoškolského výzkumu.
dcterms:title
Therapy in special education Terapie ve speciální pedagogice Terapie ve speciální pedagogice
skos:prefLabel
Terapie ve speciální pedagogice Terapie ve speciální pedagogice Therapy in special education
skos:notation
RIV/61989592:15260/14:33146152!RIV15-MSM-15260___
n3:aktivita
n16:S
n3:aktivity
S
n3:dodaniDat
n5:2015
n3:domaciTvurceVysledku
n8:2962101
n3:druhVysledku
n19:B
n3:duvernostUdaju
n13:S
n3:entitaPredkladatele
n17:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
49941
n3:idVysledku
RIV/61989592:15260/14:33146152
n3:jazykVysledku
n12:cze
n3:klicovaSlova
zootherapy; physiotherapy; rehabilitation; psychotherapy; expressive therapy; special education; Therapy
n3:klicoveSlovo
n4:zootherapy n4:physiotherapy n4:psychotherapy n4:expressive%20therapy n4:special%20education n4:Therapy n4:rehabilitation
n3:kontrolniKodProRIV
[4A12C641E77A]
n3:mistoVydani
Praha
n3:nazevEdiceCisloSvazku
Neuveden
n3:nazevZdroje
Terapie ve speciální pedagogice
n3:obor
n14:AM
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetStranKnihy
512
n3:pocetTvurcuVysledku
22
n3:rokUplatneniVysledku
n5:2014
n3:tvurceVysledku
Pospíšilová, Lucie Polínek, Martin Dominik Müller, Oldřich Pakostová, Hana Vítková, Marie Dosedlová, Jaroslava Svoboda, Pavel Růžička, Michal Mlčáková, Renata Křížkovská, Petra Palečková, Barbora Táborská, Silvie Dvořák, Radmil Pfeiffer, Jan Kantor, Jiří Valenta, Milan Gerlichová, Markéta Mastnak, Wolfgang Klech, Pavel Potměšilová, Petra Rodová, Zuzana Majerová, Radka
s:numberOfPages
512
n9:hasPublisher
Grada
n18:isbn
978-80-247-4172-7
n15:organizacniJednotka
15260