This HTML5 document contains 45 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/typAkce/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n19http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n16http://localhost/temp/predkladatel/
n15http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n4http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n21http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n17https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n12http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F61989592%3A15260%2F07%3A00005897%21RIV10-MSM-15260___/
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n20http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n5http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F61989592%3A15260%2F07%3A00005897%21RIV10-MSM-15260___
rdf:type
skos:Concept n21:Vysledek
dcterms:description
The following contribution discusses education and intellectual activity in Byzantium in the period of the ninth to tenth centuries. This is the period of the missions of Saints Cyril and Methodius to Great Moravia. The theme of the contribution is to show, that this mission of the brothers, in terms of its intellectual heritage and theological framework was identical to the cultural concepts and ideas of Byzantium in that period. Further, that the mission of the two brothers coincided with a period in Byzantium, which was marked by a new dialogue between classical culture and Christianity. We can even say that the mission of the two brothers is a product of this cultural renaissance. Further, that culture was understood as a transcendental means to higher realities just as it was thus understood in classicial hellenism. Thus we have the phenomenon of the priest-scientist or priest-author or priest-philosopher Příspěvek se usiluje o diskusi intelektuální a vzdělávací aktivity v Byzanci v době devátého až desátého století. Toto období spadá do období působení věrozvěstů Cyrila a Metoděje na Velké Moravě. Příspěvek se usiluje o to, ukázat, že mise obou bratří souvisela s intelektuálním dědictvím a teologickým rámcem byzance té doby. Dále, že odpovídala i kulturním koncepcím a ideám Byzance té doby. Dále, že mise obou bratří souvisela s obdobím Byzance, které bylo svědkem nového dialogu mezi klasickou kulturou a křesťanstvím. Dokonce můžeme tvrdit, že mise obou bratří je právě produktem této kulturní renesance. Navíc, že kultura byla vnímána jak transcendentní nástroj pro dosažení vyšších cílů, tak jako tomu bylo v klasickém helenismu. Tedy máme zde fenomén kněze-vědce, kněze autora a kněze filozofa Příspěvek se usiluje o diskusi intelektuální a vzdělávací aktivity v Byzanci v době devátého až desátého století. Toto období spadá do období působení věrozvěstů Cyrila a Metoděje na Velké Moravě. Příspěvek se usiluje o to, ukázat, že mise obou bratří souvisela s intelektuálním dědictvím a teologickým rámcem byzance té doby. Dále, že odpovídala i kulturním koncepcím a ideám Byzance té doby. Dále, že mise obou bratří souvisela s obdobím Byzance, které bylo svědkem nového dialogu mezi klasickou kulturou a křesťanstvím. Dokonce můžeme tvrdit, že mise obou bratří je právě produktem této kulturní renesance. Navíc, že kultura byla vnímána jak transcendentní nástroj pro dosažení vyšších cílů, tak jako tomu bylo v klasickém helenismu. Tedy máme zde fenomén kněze-vědce, kněze autora a kněze filozofa
dcterms:title
Vzdělanost jako způsob života v Byzanci v 9-10. století Education as a way of life in Byzantium in the 9th to 10th centuries Vzdělanost jako způsob života v Byzanci v 9-10. století
skos:prefLabel
Vzdělanost jako způsob života v Byzanci v 9-10. století Vzdělanost jako způsob života v Byzanci v 9-10. století Education as a way of life in Byzantium in the 9th to 10th centuries
skos:notation
RIV/61989592:15260/07:00005897!RIV10-MSM-15260___
n3:aktivita
n20:S n20:P
n3:aktivity
P(GA401/06/0269), S
n3:dodaniDat
n5:2010
n3:domaciTvurceVysledku
n4:6610099
n3:druhVysledku
n9:D
n3:duvernostUdaju
n18:S
n3:entitaPredkladatele
n12:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
460917
n3:idVysledku
RIV/61989592:15260/07:00005897
n3:jazykVysledku
n11:cze
n3:klicovaSlova
culture; Cyril and Methodius; hellenism; byzantine humanism; education
n3:klicoveSlovo
n6:Cyril%20and%20Methodius n6:education n6:hellenism n6:byzantine%20humanism n6:culture
n3:kontrolniKodProRIV
[0574E27AE5CF]
n3:mistoKonaniAkce
Mezinárodní vědecké sympozium Nitra, 2.7.2007
n3:mistoVydani
Nitra
n3:nazevZdroje
Michalov J., Ivanič P., Hetényi M., Taneski Z. (eds.): Duchovné, intelektuálne a politické pozadie Cyrilometodskej misie před jej príchodom na velkú Moravu
n3:obor
n8:AA
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetTvurcuVysledku
1
n3:projekt
n15:GA401%2F06%2F0269
n3:rokUplatneniVysledku
n5:2007
n3:tvurceVysledku
Ježek, Václav
n3:typAkce
n13:EUR
n3:zahajeniAkce
2007-07-02+02:00
s:numberOfPages
246
n19:hasPublisher
Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre
n17:isbn
978-80-8094-240-3
n16:organizacniJednotka
15260