This HTML5 document contains 43 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n15http://localhost/temp/predkladatel/
n12http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n9http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n11http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F61989592%3A15260%2F06%3A00002825%21RIV07-GA0-15260___/
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n6http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F61989592%3A15260%2F06%3A00002825%21RIV07-GA0-15260___
rdf:type
skos:Concept n14:Vysledek
dcterms:description
In the Pauline commentaries of Ambrosiaster (for centuries ascribed to Ambrose of Milan), a double interest may be observed: to defend God's justice and the responsibility of every human being for their deeds. According to the author, the consequences of Adam's fall affect the whole human race but he cannot admit that someone could be condemned for a sin he did not commit. This is why he draws a distinction between a physical death which affects everyone and a spiritual or %22second%22 death reserved only for these who sinned in the similar way as Adam. Even though Satan can lure a soul away from good by means of a body, the ability (and responsibility) of soul to resist is preserved. After man agrees to the temptation, the bad custom makes future decisions more difficult. The predestination is explained as God's foreknowledge with accent on perseverance. God foreknows who will obey his vocation and persevere until the end; he who obeys but does not persevere has never been called V Ambrosiastrových komentářích k pavlovským epištolám (po staletí připisovaných Ambrožovi z Milána) můžeme sledovat dvojí zájem autora: obhájit Boží spravedlnost a odpovědnost každého člověka za jeho činy. Podle autora dopadají důsledky Adamova pádu na celý lidský rod, zároveň ale nemůže připustit, že by někdo byl trestán za hřích, kterého se nedopustil. Proto rozlišuje fyzickou smrt, která zasahuje každého, a duchovní či %22druhou%22 smrt, která je vyhrazena pouze pro ty, kdo zhřešili podobným způsobem jako Adam. Přestože ďábel může působením na tělo svádět duši od dobra, schopnost (a odpovědnost) duše mu odporovat je zachována. Pokud člověk přitaká pokušení, špatný zvyk ztěžuje každé další rozhodnutí. Predestinace je vysvětlována jako Boží předvědění s důrazem na vytrvalost. Bůh předem ví, kdo uposlechne jeho volání a vytrvá až do konce; ten, kdo uposlechne, ale nevytrvá, povolán ani nebyl. Boží předvědění a povolání nepůsobí nátlak na lidskou vůli. Člověk je k víře zván a povzbuzován, ale sa V Ambrosiastrových komentářích k pavlovským epištolám (po staletí připisovaných Ambrožovi z Milána) můžeme sledovat dvojí zájem autora: obhájit Boží spravedlnost a odpovědnost každého člověka za jeho činy. Podle autora dopadají důsledky Adamova pádu na celý lidský rod, zároveň ale nemůže připustit, že by někdo byl trestán za hřích, kterého se nedopustil. Proto rozlišuje fyzickou smrt, která zasahuje každého, a duchovní či %22druhou%22 smrt, která je vyhrazena pouze pro ty, kdo zhřešili podobným způsobem jako Adam. Přestože ďábel může působením na tělo svádět duši od dobra, schopnost (a odpovědnost) duše mu odporovat je zachována. Pokud člověk přitaká pokušení, špatný zvyk ztěžuje každé další rozhodnutí. Predestinace je vysvětlována jako Boží předvědění s důrazem na vytrvalost. Bůh předem ví, kdo uposlechne jeho volání a vytrvá až do konce; ten, kdo uposlechne, ale nevytrvá, povolán ani nebyl. Boží předvědění a povolání nepůsobí nátlak na lidskou vůli. Člověk je k víře zván a povzbuzován, ale sa
dcterms:title
Concept of Freedom in the Pauline Commentaries of Ambrosiaster Pojetí svobody v Ambrosiastrových komentářích k pavlovským epištolám Pojetí svobody v Ambrosiastrových komentářích k pavlovským epištolám
skos:prefLabel
Concept of Freedom in the Pauline Commentaries of Ambrosiaster Pojetí svobody v Ambrosiastrových komentářích k pavlovským epištolám Pojetí svobody v Ambrosiastrových komentářích k pavlovským epištolám
skos:notation
RIV/61989592:15260/06:00002825!RIV07-GA0-15260___
n3:strany
19-31
n3:aktivita
n18:P
n3:aktivity
P(GP401/05/P035)
n3:cisloPeriodika
4
n3:dodaniDat
n6:2007
n3:domaciTvurceVysledku
n9:9602194
n3:druhVysledku
n16:J
n3:duvernostUdaju
n7:S
n3:entitaPredkladatele
n11:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
492648
n3:idVysledku
RIV/61989592:15260/06:00002825
n3:jazykVysledku
n10:cze
n3:klicovaSlova
Ambrosiaster (4th century); Freedom; New Testament; Exegesis; Apostle Paul
n3:klicoveSlovo
n5:Apostle%20Paul n5:Ambrosiaster%20%284th%20century%29 n5:Freedom n5:Exegesis n5:New%20Testament
n3:kodStatuVydavatele
CZ - Česká republika
n3:kontrolniKodProRIV
[68FA46F121D7]
n3:nazevZdroje
Studia theologica
n3:obor
n13:AA
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetTvurcuVysledku
1
n3:projekt
n12:GP401%2F05%2FP035
n3:rokUplatneniVysledku
n6:2006
n3:svazekPeriodika
8
n3:tvurceVysledku
Hušek, Vít
s:issn
1212-8570
s:numberOfPages
13
n15:organizacniJednotka
15260