This HTML5 document contains 43 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n14http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n7http://localhost/temp/predkladatel/
n18http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n16http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F61989592%3A15220%2F14%3A33141181%21RIV15-MSM-15220___/
n12https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n8http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F61989592%3A15220%2F14%3A33141181%21RIV15-MSM-15220___
rdf:type
skos:Concept n17:Vysledek
dcterms:description
Pupils have to solve their interpersonal conflicts usually a choice between two options - either to solve alone, escape, attack or negotiation with the adversary, or notify an adult conflict with the expectation that the conflict resolved for them. Out of the two options is peer mediation, based on independent, responsible and cooperative efforts to resolve the conflict. The aim of this chapter is to introduce peer mediation primarily as intellectual approach to conflict resolution in the school environment, familiar with its basic features as the method. Particular attention is devoted to the educational aspects of peer mediation with an emphasis on ethics education through experience. Conclusion chapter discusses the possibilities and limits of peer mediation and makes recommendations for further study and practice. Žáci mají při řešení svých interpersonálních konfliktů obvykle na výběr mezi dvěma možnostmi - buď je řešit sami, únikem, útokem či vyjednáváním s protivníkem, nebo oznámit konflikt dospělému s očekáváním, že konflikt za ně vyřeší. Mimo obě možnosti stojí peer mediace, postavená na samostatné, zodpovědné a kooperativní snaze o vyřešení konfliktu. Cílem kapitoly je představit peer mediaci zejména jako myšlenkový přístup k řešení konfliktů ve školním prostředí, seznámit s jejími základními charakteristikami jako metody. Zvláštní pozornost je věnovaná výchovným aspektům peer mediace s důrazem na etickou výchovu prostřednictvím vlastní zkušenosti. Závěr kapitoly diskutuje možnosti a limity peer mediace a přináší doporučení pro její další zkoumání a praxi. Žáci mají při řešení svých interpersonálních konfliktů obvykle na výběr mezi dvěma možnostmi - buď je řešit sami, únikem, útokem či vyjednáváním s protivníkem, nebo oznámit konflikt dospělému s očekáváním, že konflikt za ně vyřeší. Mimo obě možnosti stojí peer mediace, postavená na samostatné, zodpovědné a kooperativní snaze o vyřešení konfliktu. Cílem kapitoly je představit peer mediaci zejména jako myšlenkový přístup k řešení konfliktů ve školním prostředí, seznámit s jejími základními charakteristikami jako metody. Zvláštní pozornost je věnovaná výchovným aspektům peer mediace s důrazem na etickou výchovu prostřednictvím vlastní zkušenosti. Závěr kapitoly diskutuje možnosti a limity peer mediace a přináší doporučení pro její další zkoumání a praxi.
dcterms:title
Peer mediace jako přístup a metoda řešení konfliktů mezi žáky ve škole Peer mediation as an approach and method of resolving conflicts between pupils at school Peer mediace jako přístup a metoda řešení konfliktů mezi žáky ve škole
skos:prefLabel
Peer mediation as an approach and method of resolving conflicts between pupils at school Peer mediace jako přístup a metoda řešení konfliktů mezi žáky ve škole Peer mediace jako přístup a metoda řešení konfliktů mezi žáky ve škole
skos:notation
RIV/61989592:15220/14:33141181!RIV15-MSM-15220___
n4:aktivita
n13:S
n4:aktivity
S
n4:dodaniDat
n8:2015
n4:domaciTvurceVysledku
n18:8094535
n4:druhVysledku
n10:C
n4:duvernostUdaju
n15:S
n4:entitaPredkladatele
n16:predkladatel
n4:idSjednocenehoVysledku
36050
n4:idVysledku
RIV/61989592:15220/14:33141181
n4:jazykVysledku
n19:cze
n4:klicovaSlova
mediation, peer mediation, conflict, pupil, school, education
n4:klicoveSlovo
n9:education n9:school n9:conflict n9:peer%20mediation n9:mediation n9:pupil
n4:kontrolniKodProRIV
[CC0AEB2E8ADB]
n4:mistoVydani
Praha
n4:nazevEdiceCisloSvazku
Teoretik
n4:nazevZdroje
Mediace a reflexe jejích aktuálních trendů
n4:obor
n5:AO
n4:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n4:pocetStranKnihy
416
n4:pocetTvurcuVysledku
1
n4:rokUplatneniVysledku
n8:2014
n4:tvurceVysledku
Holá, Lenka
s:numberOfPages
29
n14:hasPublisher
Leges
n12:isbn
978-80-7502-047-5
n7:organizacniJednotka
15220