This HTML5 document contains 44 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n14http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n12http://localhost/temp/predkladatel/
n5http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n17https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n13http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F61989592%3A15210%2F14%3A33152522%21RIV15-MSM-15210___/
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n8http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F61989592%3A15210%2F14%3A33152522%21RIV15-MSM-15210___
rdf:type
skos:Concept n18:Vysledek
dcterms:description
Tématem knihy je v nejobecnějším slova smyslu sociologie učení formulovaná Peterem Jarvisem. Specifičtěji se kniha zaměřuje na charakteristiku Jarvisova sociologického přístupu ke vzdělání a vzdělávání zejména dospělých, k učení a k celoživotnímu učení. Peter Jarvis ve své argumentaci postupně směřuje k formulaci základních principů komplexní teorie učení, která je proto také předmětem studia této knihy. Dílčím cílem je zde pojmenovat teoretický a metodologický přesah Jarvisovy argumentace do sféry české andragogiky či integrální andragogiky. Text knihy byl zpracován na základě výstupů realizovaného teoretického výzkumu. Ten byl založen na kombinaci deduktivní kvantitativní a induktivní kvalitativní metodologie. Celkový design výzkumu směřoval ke konceptuálnímu chronologickému přehledu díla Petera Jarvise, který spočíval na kvantitativní analýze základních pojmových kategorií díla Petera Jarvise a následné rekonceptualizaci takto stanovených kategorií do podoby ucelených teoretických rámců vztahujících se k české sociologii, andragogice a teorii učení. Předmětem disputace je v této knize celé Jarvisovo dílo v diachronně synchronní perspektivě a se specifickým zřetelem k možnému andragogickému rozměru. Kniha je strukturována do několika hlavních kapitol. Po Úvodu následují dvě kapitoly, které nabízí nejprve diachronní pohled na dílo Petera Jarvise a po té diachronně synchronní tematický pohled na teoretické koncepce, které ve svých monografiích Jarvis formuloval. V procesu rekonceptualizace původních Jarvisových kategorií bylo čerpáno téměř výhradně z původních Jarvisových textů. V poslední čtvrté kapitole je představen Jarvisův andragogický diskurz, a proto tato část textu čerpá také z dalších odborných monografií, zejména sociologických a andragogických. The general topic of this book is the sociology of learning formulated by Peter Jarvis. More specifically this book characterises Jarvis's sociological approach towards education and adult education/education of adults; towards learning and lifelong learning. In the present Peter Jarvis formulates the basic principles of his comprehensive theory of learning and therefore this theory is also one of the important subjects of this book. The text of this book is based on outcomes of previous theoretical research which was designed as a combination of deductive quantitative research strategy and inductive qualitative methodology. In general the research aimed to become a conceptual chronological overview of the scientific work of Peter Jarvis and was based on the quantitative analysis of the main theoretical categories formulated by Peter Jarvis himself which was followed by reconceptualization of such categories into integrated theoretical frames in relation to the Czech sociology, andragogy and theory of learning. The subject of this book is the whole Jarvis' work in the diachronic and synchronic perspective with a specific regard towards its possible andragogical dimension. The book is divided into a few chapters. The is the Introduction and after that there are two chapters focusing on the diachronic perspective of Peter Jarvis work and then on the diachronic-synchronic thematic perspective of the theoretical concepts offered by Peter Jarvis in his books and articles. In the process of reconceptualization the author of this monograph worked almost unreservedly with the original books written by Peter Jarvis. In the chapter number four it is the Jarvis' andragogical discourse that is introduced and that is why this part of the book deals also with the work of the Czech experts especially sociologists and andragogues. Tématem knihy je v nejobecnějším slova smyslu sociologie učení formulovaná Peterem Jarvisem. Specifičtěji se kniha zaměřuje na charakteristiku Jarvisova sociologického přístupu ke vzdělání a vzdělávání zejména dospělých, k učení a k celoživotnímu učení. Peter Jarvis ve své argumentaci postupně směřuje k formulaci základních principů komplexní teorie učení, která je proto také předmětem studia této knihy. Dílčím cílem je zde pojmenovat teoretický a metodologický přesah Jarvisovy argumentace do sféry české andragogiky či integrální andragogiky. Text knihy byl zpracován na základě výstupů realizovaného teoretického výzkumu. Ten byl založen na kombinaci deduktivní kvantitativní a induktivní kvalitativní metodologie. Celkový design výzkumu směřoval ke konceptuálnímu chronologickému přehledu díla Petera Jarvise, který spočíval na kvantitativní analýze základních pojmových kategorií díla Petera Jarvise a následné rekonceptualizaci takto stanovených kategorií do podoby ucelených teoretických rámců vztahujících se k české sociologii, andragogice a teorii učení. Předmětem disputace je v této knize celé Jarvisovo dílo v diachronně synchronní perspektivě a se specifickým zřetelem k možnému andragogickému rozměru. Kniha je strukturována do několika hlavních kapitol. Po Úvodu následují dvě kapitoly, které nabízí nejprve diachronní pohled na dílo Petera Jarvise a po té diachronně synchronní tematický pohled na teoretické koncepce, které ve svých monografiích Jarvis formuloval. V procesu rekonceptualizace původních Jarvisových kategorií bylo čerpáno téměř výhradně z původních Jarvisových textů. V poslední čtvrté kapitole je představen Jarvisův andragogický diskurz, a proto tato část textu čerpá také z dalších odborných monografií, zejména sociologických a andragogických.
dcterms:title
Sociologie, andragogika a teorie učení Petera Jarvise Sociology, Andragogy and the Theory of Learning by Peter Jarvis Sociologie, andragogika a teorie učení Petera Jarvise
skos:prefLabel
Sociologie, andragogika a teorie učení Petera Jarvise Sociologie, andragogika a teorie učení Petera Jarvise Sociology, Andragogy and the Theory of Learning by Peter Jarvis
skos:notation
RIV/61989592:15210/14:33152522!RIV15-MSM-15210___
n3:aktivita
n15:I
n3:aktivity
I
n3:dodaniDat
n8:2015
n3:domaciTvurceVysledku
n5:2807378
n3:druhVysledku
n11:B
n3:duvernostUdaju
n19:S
n3:entitaPredkladatele
n13:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
45685
n3:idVysledku
RIV/61989592:15210/14:33152522
n3:jazykVysledku
n9:cze
n3:klicovaSlova
Peter Jarvis, Education, Adult Education, Learning, Lifelong Learning, Sociology, Andragogy, Comprehensive Theory of Learning
n3:klicoveSlovo
n4:Education n4:Andragogy n4:Lifelong%20Learning n4:Sociology n4:Comprehensive%20Theory%20of%20Learning n4:Learning n4:Peter%20Jarvis n4:Adult%20Education
n3:kontrolniKodProRIV
[B520F6F63626]
n3:mistoVydani
Olomouc
n3:nazevZdroje
Sociologie, andragogika a teorie učení Petera Jarvise
n3:obor
n16:AO
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetStranKnihy
174
n3:pocetTvurcuVysledku
1
n3:rokUplatneniVysledku
n8:2014
n3:tvurceVysledku
Thelenová, Kateřina
s:numberOfPages
174
n14:hasPublisher
Univerzita Palackého v Olomouci
n17:isbn
978-80-244-4309-6
n12:organizacniJednotka
15210