This HTML5 document contains 42 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/typAkce/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n15http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n11http://localhost/temp/predkladatel/
n16http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n12http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F61989592%3A15210%2F14%3A33152147%21RIV15-MSM-15210___/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n10https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n20http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n13http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F61989592%3A15210%2F14%3A33152147%21RIV15-MSM-15210___
rdf:type
skos:Concept n17:Vysledek
dcterms:description
Mezi čtrnácti snímky, které Hugo Haas produkoval a/nebo režíroval během svého více než dvacetiletého pobytu v americkém exilu, najdeme i dva z prostředí filmového průmyslu - Jinou ženu (The Other Woman, 1954) a Rajskou uličku (Paradise Alley, dokončeno 1957, uvedeno do kin 1962). Oba lze vnímat jako pozoruhodné komentáře k poměrům v Hollywoodu, k tradičním průmyslovým praktikám či k pozici umělce-exulanta v hostitelské zemi. Příspěvek se zaměřuje zejména na způsoby, jakými Jiná žena a Rajská ulička konstruují prostředí filmového průmyslu a identitu hlavní postavy filmového režiséra (kterou vždy ztvárnil sám Haas). Jakkoliv ve snímcích najdeme explicitní kritiku některých aspektů poválečného Hollywoodu, ani jeden z nich neposkytuje jednoznačné odpovědi týkající se vztahu umělce a obecnějších mechanismů regulujících chod filmového průmyslu. Mezi čtrnácti snímky, které Hugo Haas produkoval a/nebo režíroval během svého více než dvacetiletého pobytu v americkém exilu, najdeme i dva z prostředí filmového průmyslu - Jinou ženu (The Other Woman, 1954) a Rajskou uličku (Paradise Alley, dokončeno 1957, uvedeno do kin 1962). Oba lze vnímat jako pozoruhodné komentáře k poměrům v Hollywoodu, k tradičním průmyslovým praktikám či k pozici umělce-exulanta v hostitelské zemi. Příspěvek se zaměřuje zejména na způsoby, jakými Jiná žena a Rajská ulička konstruují prostředí filmového průmyslu a identitu hlavní postavy filmového režiséra (kterou vždy ztvárnil sám Haas). Jakkoliv ve snímcích najdeme explicitní kritiku některých aspektů poválečného Hollywoodu, ani jeden z nich neposkytuje jednoznačné odpovědi týkající se vztahu umělce a obecnějších mechanismů regulujících chod filmového průmyslu. Among the fourteen films Hugo Haas produced and/or directed in his American exile, we can find two with their stories set in the milieu of the film industry - The Other Woman (1954) and Paradise Alley (completed 1957, released 1962). Both can be viewed as extraordinary commentaries on working conditions in Hollywood, prevalent production practices and the status of exiled artists in their host countries. The paper details how The Other Woman and Paradise Alley construct the setting of the American film industry and identities of the main protagonists - in both cases film directors portrayed by Haas himself. While the films explicitly criticize some of the aspects of post-war Hollywood, they nonetheless refuse to provide simple answers on the relationship between the artist and more general mechanisms at play in the movie-making industry.
dcterms:title
%22No Happy Ending for This One%22: Hugo Haas's American Films about Hollywood Filmmaking %22No happy ending for this one%22: Hugo Haas a jeho americké filmy z prostředí filmového průmyslu %22No happy ending for this one%22: Hugo Haas a jeho americké filmy z prostředí filmového průmyslu
skos:prefLabel
%22No happy ending for this one%22: Hugo Haas a jeho americké filmy z prostředí filmového průmyslu %22No Happy Ending for This One%22: Hugo Haas's American Films about Hollywood Filmmaking %22No happy ending for this one%22: Hugo Haas a jeho americké filmy z prostředí filmového průmyslu
skos:notation
RIV/61989592:15210/14:33152147!RIV15-MSM-15210___
n3:aktivita
n9:I
n3:aktivity
I
n3:dodaniDat
n13:2015
n3:domaciTvurceVysledku
n16:1368249
n3:druhVysledku
n14:D
n3:duvernostUdaju
n6:S
n3:entitaPredkladatele
n12:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
32674
n3:idVysledku
RIV/61989592:15210/14:33152147
n3:jazykVysledku
n18:cze
n3:klicovaSlova
Hugo Haas, Hollywood, exile cinema, independent cinema
n3:klicoveSlovo
n4:Hollywood n4:independent%20cinema n4:Hugo%20Haas n4:exile%20cinema
n3:kontrolniKodProRIV
[D7A71C887B60]
n3:mistoKonaniAkce
Olomouc
n3:mistoVydani
Olomouc
n3:nazevZdroje
Pohled odjinud
n3:obor
n20:AJ
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetTvurcuVysledku
1
n3:rokUplatneniVysledku
n13:2014
n3:tvurceVysledku
Hain, Milan
n3:typAkce
n7:WRD
n3:zahajeniAkce
2014-06-20+02:00
s:numberOfPages
14
n15:hasPublisher
Univerzita Palackého v Olomouci
n10:isbn
978-80-244-4400-0
n11:organizacniJednotka
15210