This HTML5 document contains 45 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n11http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F61989592%3A15210%2F14%3A33149660%21RIV15-MSM-15210___/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n15http://localhost/temp/predkladatel/
n17http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n10http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n4http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F61989592%3A15210%2F14%3A33149660%21RIV15-MSM-15210___
rdf:type
n9:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
Příspěvek se pokouší poukázat na zjevné přejímání vzorů nástěnných maleb v Neronově Zlatém domě renesančními umělci, kteří byli v době jeho objevu v Římě, aby se podíleli na výmalbě Sixtinské kaple. Rafael, Ghirlandaio, Michelangelo, Pinturicchio a další vstupovali do podzemí, aby spatřili malby neznámého Famula, který byl hlavním malířem fresek zachovaných ve Zlatém domě. Malby byly nazvány grottesque, protože místo jejich nálezu skutečně připomínalo groty. Jednou z oblíbených architektonických forem, kde se grotesky uplatňovaly, byly renesanční lodžie, z nichž nejvýznamnější je Rafaelova %22la loggia%22. Závěrečná část je věnována výkladu termínu groteska, jímž se zabývali nejen teoretikové umění, ale jejich komplikovanost a bizardnost zaujala i literáty a filozofy. Příspěvek se pokouší poukázat na zjevné přejímání vzorů nástěnných maleb v Neronově Zlatém domě renesančními umělci, kteří byli v době jeho objevu v Římě, aby se podíleli na výmalbě Sixtinské kaple. Rafael, Ghirlandaio, Michelangelo, Pinturicchio a další vstupovali do podzemí, aby spatřili malby neznámého Famula, který byl hlavním malířem fresek zachovaných ve Zlatém domě. Malby byly nazvány grottesque, protože místo jejich nálezu skutečně připomínalo groty. Jednou z oblíbených architektonických forem, kde se grotesky uplatňovaly, byly renesanční lodžie, z nichž nejvýznamnější je Rafaelova %22la loggia%22. Závěrečná část je věnována výkladu termínu groteska, jímž se zabývali nejen teoretikové umění, ale jejich komplikovanost a bizardnost zaujala i literáty a filozofy. The Golden House was forgotten until the end of the 15th century when its accidental discovery typically interconnected Antiquity with the Renaissance period. Frescoes, called grottesche, became a phenomenon that influenced not only Renaissance artists, but also other generations of painters, sculptors, philosophers and writers. Primarily Raphael's contemporaries, such as Logge di Raffaello, Loggia si Amore e Psiche or Loggia Mattei, were so charmed by grotesques from comprehensible reasons that they made a range of unique pieces of art, especially Renaissance loggias, through which it may be seen adopting new patterns of wall paintings coming from Nero's period. The origin of grotesques is related to oriental cultures, however at full strength they appear with the Golden House only. These paintings already captured theorists of art and philosophers in Ancient times when they tried to reveal their mysterious beauty as well as their Renaissance followers.
dcterms:title
Domus aurea a renesanční grotesky Domus aurea a renesanční grotesky Domus aurea and Renaissance grotesque
skos:prefLabel
Domus aurea a renesanční grotesky Domus aurea and Renaissance grotesque Domus aurea a renesanční grotesky
skos:notation
RIV/61989592:15210/14:33149660!RIV15-MSM-15210___
n3:aktivita
n12:P
n3:aktivity
P(EE2.3.20.0026)
n3:cisloPeriodika
Supplementum I.
n3:dodaniDat
n4:2015
n3:domaciTvurceVysledku
n10:7501234
n3:druhVysledku
n8:J
n3:duvernostUdaju
n14:S
n3:entitaPredkladatele
n11:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
12182
n3:idVysledku
RIV/61989592:15210/14:33149660
n3:jazykVysledku
n16:cze
n3:klicovaSlova
Domus Aurea, wall painting, Fabullus, grotesque, ornament, monster, loggia, Raphael
n3:klicoveSlovo
n6:monster n6:ornament n6:wall%20painting n6:Raphael n6:grotesque n6:Fabullus n6:loggia n6:Domus%20Aurea
n3:kodStatuVydavatele
CZ - Česká republika
n3:kontrolniKodProRIV
[FE8453F31BA6]
n3:nazevZdroje
Historica Olomucensia. Sborník prací historických
n3:obor
n18:AL
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetTvurcuVysledku
1
n3:projekt
n17:EE2.3.20.0026
n3:rokUplatneniVysledku
n4:2014
n3:svazekPeriodika
XXXIV
n3:tvurceVysledku
Pokorná, Barbara
s:issn
1803-9561
s:numberOfPages
13
n15:organizacniJednotka
15210