This HTML5 document contains 44 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n15http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F61989592%3A15210%2F14%3A33149328%21RIV15-MSM-15210___/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n13http://localhost/temp/predkladatel/
n8http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n16http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n19https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n11http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F61989592%3A15210%2F14%3A33149328%21RIV15-MSM-15210___
rdf:type
skos:Concept n18:Vysledek
dcterms:description
Even though multiculturalism, as a concept in the humanities, represents a sort of a stale topic, we have shown a space in the framework of multicultural approach in the Czech society that remains yet untaken. The aim of the book is point out possibilities of rethinking multicultural ideology based on a critical approach and possibilities of its application into educational process. The exaggerated accentuation of ethnic differentiation devaluates the goals of multiculturalism based on a just approach across a multitude of types of differences. Unless we show possible ways of discussing the ideas of multiculturalism without transforming and reducing the issue to solely a Roma problem, we have no hope of accepting multicultural education as a necessary part of the school curriculum, as a platform for a new social paradigm. Přestože multikulturalismus jako koncept v rámci humanitních studií představuje už poněkud vyčerpané téma, autorka vymezuje prostor, který v rámci multikulturního přístupu v české společnosti zůstává dosud nenaplněn. Jejím cílem je upozornit na možnosti znovu-promyšlení multikulturní ideologie na bázi kritického přístupu k ní a na možnosti její aplikace do sfér výchovy a vzdělávání. Ukazuje, jak přehnaná akcentace etnické diferenciace znehodnocuje cíle multikulturalismu založené na spravedlivém přístupu i napříč jinými typy odlišností. Pokud nebudou vytyčeny možnosti, jak mluvit o ideách multikulturalismu bez zúžení této problematiky na etnickou otázku, neexistuje naděje na přijetí multikulturní výchovy jako nezbytné součásti školního kurikula, jako platformy pro nové společenské paradigma. Přestože multikulturalismus jako koncept v rámci humanitních studií představuje už poněkud vyčerpané téma, autorka vymezuje prostor, který v rámci multikulturního přístupu v české společnosti zůstává dosud nenaplněn. Jejím cílem je upozornit na možnosti znovu-promyšlení multikulturní ideologie na bázi kritického přístupu k ní a na možnosti její aplikace do sfér výchovy a vzdělávání. Ukazuje, jak přehnaná akcentace etnické diferenciace znehodnocuje cíle multikulturalismu založené na spravedlivém přístupu i napříč jinými typy odlišností. Pokud nebudou vytyčeny možnosti, jak mluvit o ideách multikulturalismu bez zúžení této problematiky na etnickou otázku, neexistuje naděje na přijetí multikulturní výchovy jako nezbytné součásti školního kurikula, jako platformy pro nové společenské paradigma.
dcterms:title
Multikulturalismus - ztracené paradigma? Multiculturalism - a Lost Paradigm? Multikulturalismus - ztracené paradigma?
skos:prefLabel
Multiculturalism - a Lost Paradigm? Multikulturalismus - ztracené paradigma? Multikulturalismus - ztracené paradigma?
skos:notation
RIV/61989592:15210/14:33149328!RIV15-MSM-15210___
n3:aktivita
n14:I
n3:aktivity
I
n3:dodaniDat
n11:2015
n3:domaciTvurceVysledku
n16:1196650
n3:druhVysledku
n12:B
n3:duvernostUdaju
n17:S
n3:entitaPredkladatele
n15:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
31015
n3:idVysledku
RIV/61989592:15210/14:33149328
n3:jazykVysledku
n10:cze
n3:klicovaSlova
multiculturalism, multicultural education, postmodernism, anthropology, ethnicity, gender, social status, disability
n3:klicoveSlovo
n5:multiculturalism n5:anthropology n5:gender n5:postmodernism n5:social%20status n5:ethnicity n5:disability n5:multicultural%20education
n3:kontrolniKodProRIV
[5933132C7104]
n3:mistoVydani
Olomouc
n3:nazevZdroje
Multikulturalismus - ztracené paradigma?
n3:obor
n4:AC
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetStranKnihy
202
n3:pocetTvurcuVysledku
1
n3:rokUplatneniVysledku
n11:2014
n3:tvurceVysledku
Preissová Krejčí, Andrea
s:numberOfPages
202
n8:hasPublisher
Univerzita Palackého v Olomouci
n19:isbn
978-80-244-4134-4
n13:organizacniJednotka
15210