This HTML5 document contains 44 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/typAkce/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n8http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n5http://localhost/temp/predkladatel/
n15http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n13http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n20https://schema.org/
n17http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F61989592%3A15210%2F13%3A33148327%21RIV14-MSM-15210___/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n21http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n9http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F61989592%3A15210%2F13%3A33148327%21RIV14-MSM-15210___
rdf:type
skos:Concept n12:Vysledek
dcterms:description
Ještě před několika lety nebyla oblast veřejné ekonomiky takovým středem zájmu, jako je tomu dnes. Rozpočtová rovnováha a veřejný dluh dosahovaly daleko nižších hodnot a byly navíc financovány každoročním růstem HDP. Dnes je však situace přesně opačná - zatímco hospodářský růst vyspělých ekonomik včetně České republiky je okolo 0 %, veřejné rozpočty všech úrovní dosahují takových deficitních hodnot, že je krajně obtížné je ufinancovat. Bude nezbytné nejen snižovat rozpočtové schodky a veřejný dluh, ale zaměřit se v rámci v rámci reformy veřejných financí i na jeho vnitřní strukturu. Spolu s rostoucím významem rozpočtové politiky a významu veřejných financí roste i význam vzájemného vztahu rozpočtové a měnové politiky. Půjde o delikátní hledání vzájemné rovnováhy a východisek mezi těmito politikami, neboť jejich fungování a hlavní cíle jsou v zásadě protichůdné. Zatímco primárním úkolem fiskální politiky je podporovat hospodářský růst a alokovat veřejné zdroje na veřejné rozpočty, měnová politika centrální banky je zodpovědná především za cenovou stabilitu v ekonomice a udržitelný hospodářský růst je až jejím sekundárním cílem. Hlavní metodou práce je analýza struktury dluhu veřejných rozpočtů, dále jejich komparace s cílem nalézt východiska ke konsolidaci veřejných financí jako celku. Ještě před několika lety nebyla oblast veřejné ekonomiky takovým středem zájmu, jako je tomu dnes. Rozpočtová rovnováha a veřejný dluh dosahovaly daleko nižších hodnot a byly navíc financovány každoročním růstem HDP. Dnes je však situace přesně opačná - zatímco hospodářský růst vyspělých ekonomik včetně České republiky je okolo 0 %, veřejné rozpočty všech úrovní dosahují takových deficitních hodnot, že je krajně obtížné je ufinancovat. Bude nezbytné nejen snižovat rozpočtové schodky a veřejný dluh, ale zaměřit se v rámci v rámci reformy veřejných financí i na jeho vnitřní strukturu. Spolu s rostoucím významem rozpočtové politiky a významu veřejných financí roste i význam vzájemného vztahu rozpočtové a měnové politiky. Půjde o delikátní hledání vzájemné rovnováhy a východisek mezi těmito politikami, neboť jejich fungování a hlavní cíle jsou v zásadě protichůdné. Zatímco primárním úkolem fiskální politiky je podporovat hospodářský růst a alokovat veřejné zdroje na veřejné rozpočty, měnová politika centrální banky je zodpovědná především za cenovou stabilitu v ekonomice a udržitelný hospodářský růst je až jejím sekundárním cílem. Hlavní metodou práce je analýza struktury dluhu veřejných rozpočtů, dále jejich komparace s cílem nalézt východiska ke konsolidaci veřejných financí jako celku. A few years ago, the field of public economy was not such a highly debated topic as it is today. Budget balances and public debt values were far from what they are today and their increase was offset annually with strong recurring GDP growth. The situation today is the exact opposite - while economic growth of developed nations, including the Czech Republic, is around zero percent, public budgets at all levels are showing such high debts, that in many cases they are already very difficult to finance. There will be necessary not only to decrease budget deficit and public debt, but in reform of public finance to focus interest on inner structure of them. Along with the growing significance of fiscal policy and the means of dealing with the critical state of public finances, grows the necessity of the interconnection between fiscal policy and monetary policy. It will be a delicate search to find a mutual balance between these policies, as their function and main goals are essentially contradictory. While the primary aim of the fiscal policy is to promote economic growth, with the goal of allocating funds for the public budget, the monetary policy of the central bank on the other hand strives for price stability and places sustainable economic growth is a secondary objective.The main methods of this paper is analysis of structure of public budgets, their mutual comparison with the goal to find out possible solution to consolidation the area of public finance as a whole.
dcterms:title
FISKÁLNÍ POLITIKA A ROZPOČTOVÝ DEFICIT ČESKÉ REPUBLIKY VE SVĚTLE JEJICH VNITŘNÍ STRUKTURY FISKÁLNÍ POLITIKA A ROZPOČTOVÝ DEFICIT ČESKÉ REPUBLIKY VE SVĚTLE JEJICH VNITŘNÍ STRUKTURY FISCAL POLICY AND BUDGET DEFICIT OF CZECH REPUBLIC WITHIN THE MEANING OF THEIR INNER STRUCTURE
skos:prefLabel
FISKÁLNÍ POLITIKA A ROZPOČTOVÝ DEFICIT ČESKÉ REPUBLIKY VE SVĚTLE JEJICH VNITŘNÍ STRUKTURY FISCAL POLICY AND BUDGET DEFICIT OF CZECH REPUBLIC WITHIN THE MEANING OF THEIR INNER STRUCTURE FISKÁLNÍ POLITIKA A ROZPOČTOVÝ DEFICIT ČESKÉ REPUBLIKY VE SVĚTLE JEJICH VNITŘNÍ STRUKTURY
skos:notation
RIV/61989592:15210/13:33148327!RIV14-MSM-15210___
n12:predkladatel
n13:orjk%3A15210
n3:aktivita
n21:I
n3:aktivity
I
n3:dodaniDat
n9:2014
n3:domaciTvurceVysledku
n15:4874048
n3:druhVysledku
n19:D
n3:duvernostUdaju
n7:S
n3:entitaPredkladatele
n17:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
75234
n3:idVysledku
RIV/61989592:15210/13:33148327
n3:jazykVysledku
n16:cze
n3:klicovaSlova
Fiscal policy, public budgets, public finance, monetary policy, Maastricht criteria
n3:klicoveSlovo
n11:Fiscal%20policy n11:public%20budgets n11:monetary%20policy n11:public%20finance n11:Maastricht%20criteria
n3:kontrolniKodProRIV
[BCAFADD33E4B]
n3:mistoKonaniAkce
Olomouc
n3:mistoVydani
Olomouc
n3:nazevZdroje
Znalosti pro tržní praxi 2013 : Veřejná ekonomika - současnost a perspektiva
n3:obor
n18:AE
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetTvurcuVysledku
1
n3:rokUplatneniVysledku
n9:2013
n3:tvurceVysledku
Pospíšil, Richard
n3:typAkce
n14:EUR
n3:zahajeniAkce
2013-09-12+02:00
s:numberOfPages
10
n8:hasPublisher
Societas Scientiarum Olomucensis II
n20:isbn
978-80-87533-05-5
n5:organizacniJednotka
15210