This HTML5 document contains 49 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/typAkce/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n21http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n19http://localhost/temp/predkladatel/
n16http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n22http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n18https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
rdfshttp://www.w3.org/2000/01/rdf-schema#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n13http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F61989592%3A15210%2F13%3A33144455%21RIV14-MSM-15210___/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n20http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n17http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F61989592%3A15210%2F13%3A33144455%21RIV14-MSM-15210___
rdf:type
skos:Concept n12:Vysledek
rdfs:seeAlso
http://cmps.ecn.cz/pd/Psychologicke-dny-2012.pdf
dcterms:description
I přes obtížnost vymezení či definování životní spokojenosti je patrné, že tento subjektivně hodnocený a vnímaný pocit je sycen také sociodemografickým faktorem, kterým je zaměstnání jedince a s tím spojené okolnosti. Cílem této práce bylo prozkoumat celkovou životní spokojenost učitelů, včetně spokojenosti s jednotlivými oblastmi života. Pro získání potřebných dat byl použit Dotazník životní spokojenosti (DŽS), který vyplnilo 236 učitelů základních a středních škol z celé ČR. Data byla posuzována vzhledem k demografickým údajům (pohlaví, věk) a situačním faktorům (délka praxe, velikost učitelského sboru). Výsledky statistické analýzy potvrdily, že životní spokojenost zkoumaného souboru učitelů se nachází v oblasti normy. Výzkumná zjištění dále ukazují, že ve vnímání jednotlivých dimenzí dotazníku DŽS nebyl shledán signifikantní rozdíl ani z hlediska pohlaví, ani z hlediska velikosti učitelského sboru. Výsledky však naznačují signifikantní rozdíly podle typu školy. Učitelé ZŠ vykazují statisticky vyšší spokojenost v dimenzi práce a zaměstnání. Statisticky významné negativní souvislosti byly nalezeny mezi věkem žen a spokojeností se sexualitou a mezi věkem mužů a spokojeností s financemi. Další signifikantní korelace byla odhalena mezi délkou praxe a spokojeností s prací a zaměstnáním, kdy s narůstající délkou praxe u žen i mužů spokojenost stoupá. Souvislost mezi věkem a celkovou životní spokojeností prokázána nebyla. I přes obtížnost vymezení či definování životní spokojenosti je patrné, že tento subjektivně hodnocený a vnímaný pocit je sycen také sociodemografickým faktorem, kterým je zaměstnání jedince a s tím spojené okolnosti. Cílem této práce bylo prozkoumat celkovou životní spokojenost učitelů, včetně spokojenosti s jednotlivými oblastmi života. Pro získání potřebných dat byl použit Dotazník životní spokojenosti (DŽS), který vyplnilo 236 učitelů základních a středních škol z celé ČR. Data byla posuzována vzhledem k demografickým údajům (pohlaví, věk) a situačním faktorům (délka praxe, velikost učitelského sboru). Výsledky statistické analýzy potvrdily, že životní spokojenost zkoumaného souboru učitelů se nachází v oblasti normy. Výzkumná zjištění dále ukazují, že ve vnímání jednotlivých dimenzí dotazníku DŽS nebyl shledán signifikantní rozdíl ani z hlediska pohlaví, ani z hlediska velikosti učitelského sboru. Výsledky však naznačují signifikantní rozdíly podle typu školy. Učitelé ZŠ vykazují statisticky vyšší spokojenost v dimenzi práce a zaměstnání. Statisticky významné negativní souvislosti byly nalezeny mezi věkem žen a spokojeností se sexualitou a mezi věkem mužů a spokojeností s financemi. Další signifikantní korelace byla odhalena mezi délkou praxe a spokojeností s prací a zaměstnáním, kdy s narůstající délkou praxe u žen i mužů spokojenost stoupá. Souvislost mezi věkem a celkovou životní spokojeností prokázána nebyla. Despite the difficulty of definition, it is evident that life satisfaction as a subjective evaluation is also influenced by socio-demographic factor, which is a job of an individual and job related factors. This paper deals with the overall life satisfaction of the primary and secondary teachers, including their satisfaction with individual life areas. The life satisfaction questionnaire was used to obtain the necessary data and it was completed by 236 primary and secondary school teachers from the CR. The data were assessed in relation to demographic data (age, gender) and situational factors (length of the teaching practice, size of the teaching staff). The results confirmed that the life satisfaction of the teachers can be found in standard area. The survey findings further show that there was no significant difference in perception of the individual parts of the questionnaire either in terms of gender or the size of the teaching staff. However the results indicate significant differences between the teachers. Primary school teachers show on average statistically higher satisfaction with their work and profession. Statistically important negative connections were found between the age of women and sexual contentment and between the age of men and satisfaction with finance. Another significant correlation was disclosed between the length of the teaching practice and the satisfaction with the work, with increasing length of the practice of participants? satisfaction raises. The relation between age and overall life satisfaction was not proved.
dcterms:title
Životní spokojenost učitelů ZŠ a SŠ Life satisfaction of primary and secondary school teachers Životní spokojenost učitelů ZŠ a SŠ
skos:prefLabel
Life satisfaction of primary and secondary school teachers Životní spokojenost učitelů ZŠ a SŠ Životní spokojenost učitelů ZŠ a SŠ
skos:notation
RIV/61989592:15210/13:33144455!RIV14-MSM-15210___
n12:predkladatel
n22:orjk%3A15210
n3:aktivita
n4:I
n3:aktivity
I
n3:dodaniDat
n17:2014
n3:domaciTvurceVysledku
n16:4936108 n16:9903186 n16:3870863
n3:druhVysledku
n20:D
n3:duvernostUdaju
n10:S
n3:entitaPredkladatele
n13:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
118820
n3:idVysledku
RIV/61989592:15210/13:33144455
n3:jazykVysledku
n15:cze
n3:klicovaSlova
satisfaction; Questionnaire of the life; life satisfaction; teaching profession; primary and secondary school teachers
n3:klicoveSlovo
n8:Questionnaire%20of%20the%20life n8:teaching%20profession n8:life%20satisfaction n8:satisfaction n8:primary%20and%20secondary%20school%20teachers
n3:kontrolniKodProRIV
[7066FCF3F4DE]
n3:mistoKonaniAkce
Olomouc
n3:mistoVydani
Olomouc
n3:nazevZdroje
Psychologické dny 2012: Prostor v nás a mezi námi - respekt, vzájemnost sdílení
n3:obor
n9:AN
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
3
n3:pocetTvurcuVysledku
3
n3:rokUplatneniVysledku
n17:2013
n3:tvurceVysledku
Kelnarová, Tereza Smékalová, Eleonora Lemrová, Soňa
n3:typAkce
n5:CST
n3:zahajeniAkce
2012-09-12+02:00
s:numberOfPages
11
n21:hasPublisher
Universita Palackého v Olomouci ve spúolupráci s Českomoravskou psychologickou společností
n18:isbn
978-80-244-3492-6
n19:organizacniJednotka
15210