This HTML5 document contains 46 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/typAkce/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n17http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n15http://localhost/temp/predkladatel/
n8http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n12https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n20http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n18http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F61989592%3A15210%2F13%3A33144454%21RIV15-MSM-15210___/
n14http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F61989592%3A15210%2F13%3A33144454%21RIV15-MSM-15210___
rdf:type
skos:Concept n11:Vysledek
dcterms:description
Popis: This study examined the differences in personality traits between two groups of Czech primary and secondary school teachers. Sample was collected from 91 significantly satisfied teachers (70 female and 21 male) a 49 significantly dissatisfied teachers (37 female and 12 male). To measure life satisfaction we used Life Satisfaction Scale. To measure personality traits the NEO Five-Factor Inventory was applied. The results showed, as we expected, that the differences in personality traits between satisfied and dissatisfied teachers were statistically significant in all dimensions of the five-factor model of personality, except for Openness to Experience. These and other findings of our study are consistent with other research. Research in teacher personality traits can bring important knowledge for prevention of maladaptive behaviour, as well as can be useful for adaptation to changes our educational system has been recently going through. Popis: Práce mapuje rozdíly v osobnostních charakteristikách významně spokojených a nespokojených učitelů. Soubor učitelů tvořilo 91 výrazně nespokojených (70 žen a 21 mužů) a 49 výrazně spokojených (37 žen a 12 mužů) učitelů z českých základních a středních škol. Míra životní spokojenosti byla měřena Dotazníkem životní spokojenosti. Pro posouzení osobnostních rysů byl použit NEO-pětifaktorový osobnostní inventář. Výsledky ukázaly statisticky významné rozdíly v osobnostních charakteristikách mezi výrazně spokojenými a nespokojenými učiteli našeho výběrového souboru téměř ve všech dimenzích pětifaktorového modelu osobnosti, s výjimkou otevřenosti vůči zkušenosti. Tyto i další naše výsledky korespondují s jinými výzkumy. Výzkum osobnostních rysů učitelů může přinést důležité poznatky pro prevenci maladaptivního chování, stejně jako přispět k adaptaci na změny, kterými v současné době prochází náš vzdělávací systém. Popis: Práce mapuje rozdíly v osobnostních charakteristikách významně spokojených a nespokojených učitelů. Soubor učitelů tvořilo 91 výrazně nespokojených (70 žen a 21 mužů) a 49 výrazně spokojených (37 žen a 12 mužů) učitelů z českých základních a středních škol. Míra životní spokojenosti byla měřena Dotazníkem životní spokojenosti. Pro posouzení osobnostních rysů byl použit NEO-pětifaktorový osobnostní inventář. Výsledky ukázaly statisticky významné rozdíly v osobnostních charakteristikách mezi výrazně spokojenými a nespokojenými učiteli našeho výběrového souboru téměř ve všech dimenzích pětifaktorového modelu osobnosti, s výjimkou otevřenosti vůči zkušenosti. Tyto i další naše výsledky korespondují s jinými výzkumy. Výzkum osobnostních rysů učitelů může přinést důležité poznatky pro prevenci maladaptivního chování, stejně jako přispět k adaptaci na změny, kterými v současné době prochází náš vzdělávací systém.
dcterms:title
Satisfied and dissatisfied teachers and their personality SPOKOJENÍ A NESPOKOJENÍ UČITELÉ A JEJICH OSOBNOST SPOKOJENÍ A NESPOKOJENÍ UČITELÉ A JEJICH OSOBNOST
skos:prefLabel
Satisfied and dissatisfied teachers and their personality SPOKOJENÍ A NESPOKOJENÍ UČITELÉ A JEJICH OSOBNOST SPOKOJENÍ A NESPOKOJENÍ UČITELÉ A JEJICH OSOBNOST
skos:notation
RIV/61989592:15210/13:33144454!RIV15-MSM-15210___
n3:aktivita
n13:I
n3:aktivity
I
n3:dodaniDat
n14:2015
n3:domaciTvurceVysledku
n8:4936108 n8:9903186
n3:druhVysledku
n16:D
n3:duvernostUdaju
n7:S
n3:entitaPredkladatele
n18:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
107114
n3:idVysledku
RIV/61989592:15210/13:33144454
n3:jazykVysledku
n6:cze
n3:klicovaSlova
Life satisfaction, personality traits, teacher personality, Life Satisfaction Scale, NEO Five-Factor Inventory
n3:klicoveSlovo
n4:teacher%20personality n4:NEO%20Five-Factor%20Inventory n4:Life%20satisfaction n4:Life%20Satisfaction%20Scale n4:personality%20traits
n3:kontrolniKodProRIV
[725F7D071DEA]
n3:mistoKonaniAkce
Bratislava
n3:mistoVydani
Bratislava
n3:nazevZdroje
Otázniky rozhodovania: Teória, empíria, život, 31. Psychologické dni, Zborník príspevkov
n3:obor
n20:AN
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
2
n3:pocetTvurcuVysledku
3
n3:rokUplatneniVysledku
n14:2013
n3:tvurceVysledku
Lemrová, Soňa Vlčková, Hana Smékalová, Eleonora
n3:typAkce
n9:EUR
n3:zahajeniAkce
2013-09-11+02:00
s:numberOfPages
7
n17:hasPublisher
Slovenská psychologická společnost pri SAV
n12:isbn
978-80-8127-086-4
n15:organizacniJednotka
15210