This HTML5 document contains 49 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/typAkce/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n15http://localhost/temp/predkladatel/
n9http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n19http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n17http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n12http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F61989592%3A15120%2F13%3A33145758%21RIV14-MSM-15120___/
n4https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n21http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n20http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n13http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F61989592%3A15120%2F13%3A33145758%21RIV14-MSM-15120___
rdf:type
n10:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
Introduction: aAlong with incorrect patterns of movement, the lack of motor stimuli and the accompanying static load of prolonged sitting during the day plays a significant role in the increased incidence of poor posture in younger school-age children. The paper aimed at verifying the impact of corrective exercises with exercise balls on the prevention of poor posture in a group of younger school-age children during the educational process in the first and second grades of elementary school. Respondent Group and Methodology: the research studied a group of 54 elementary school children (32 boys and 22 girls). The verification of the impact of corrective exercises using exercise balls was focused on assessing the posture in children, who for the duration of one year did the corrective exercises in class, alternating between static and dynamic sitting on exercise balls. Somatic parameters were measured using the standard anthropometric methodology, while the posture was evaluated according to the somatoscopic method of Jaroš and Lomíček. Conclusion: initial measurements classified 68.2 % of girls (n = 15) and 84.4 % of boys (n = 27) into the poor posture category, while in control measurements the poor posture category included 40.9 % of girls (n = 9) and 56.3 % of boys (n = 18). The monitoring results showed the positive effect the corrective exercises and alternating between static and dynamic sitting on the exercise ball in class had on the children's posture. Úvod: jedním z faktorů, který ovlivňuje zvýšený výskyt vadného držení těla u dětí mladšího školního věku je, vedle nesprávných pohybových stereotypů, také nedostatek pohybových stimulů s provázející statickou zátěží v podobě nadměrného sezení v průběhu dne. Cílem práce bylo ověřit vliv působení kompenzačních cvičení s využitím velkých míčů na prevenci vadného držení těla u skupiny dětí mladšího školního věku v průběhu výchovně-vzdělávacího procesu v 1. a 2. třídě základní školy. Zkoumaný soubor a metodika: výzkum se uskutečnil u souboru 54 dětí (32 chlapců a 22 dívek) na 1. stupni základní školy. Ověření vlivu kompenzačních cvičení na velkých míčích bylo zaměřeno na hodnocení držení těla u dětí, které během školní výuky v průběhu jednoho roku prováděly kompenzační cvičení a používaly střídavě statický a dynamický sed s využitím velkých míčů. Somatické parametry byly měřeny podle standardní antropometrické metodiky a držení těla bylo hodnoceno podle somatoskopické metody Jaroše a Lomíčka. Závěr: při vstupním měření bylo do kategorie vadné držení těla zařazeno 68,2 % dívek (n = 15) a 84,4 % chlapců (n = 27), při kontrolním měření bylo do kategorie vadné držení těla zařazeno 40,9 % dívek (n = 9) a 56,3 % chlapců (n = 18). Výsledky sledování ukázaly pozitivní vliv kompenzačních cvičení a střídání statického a dynamického sedu dětí na velkém míči v průběhu vyučovacího procesu na držení těla dětí. Klíčová slova: děti, mladší školní věk, antropometrie, držení těla, velký míč, statický a dynamický sed, vadné držení těla. Úvod: jedním z faktorů, který ovlivňuje zvýšený výskyt vadného držení těla u dětí mladšího školního věku je, vedle nesprávných pohybových stereotypů, také nedostatek pohybových stimulů s provázející statickou zátěží v podobě nadměrného sezení v průběhu dne. Cílem práce bylo ověřit vliv působení kompenzačních cvičení s využitím velkých míčů na prevenci vadného držení těla u skupiny dětí mladšího školního věku v průběhu výchovně-vzdělávacího procesu v 1. a 2. třídě základní školy. Zkoumaný soubor a metodika: výzkum se uskutečnil u souboru 54 dětí (32 chlapců a 22 dívek) na 1. stupni základní školy. Ověření vlivu kompenzačních cvičení na velkých míčích bylo zaměřeno na hodnocení držení těla u dětí, které během školní výuky v průběhu jednoho roku prováděly kompenzační cvičení a používaly střídavě statický a dynamický sed s využitím velkých míčů. Somatické parametry byly měřeny podle standardní antropometrické metodiky a držení těla bylo hodnoceno podle somatoskopické metody Jaroše a Lomíčka. Závěr: při vstupním měření bylo do kategorie vadné držení těla zařazeno 68,2 % dívek (n = 15) a 84,4 % chlapců (n = 27), při kontrolním měření bylo do kategorie vadné držení těla zařazeno 40,9 % dívek (n = 9) a 56,3 % chlapců (n = 18). Výsledky sledování ukázaly pozitivní vliv kompenzačních cvičení a střídání statického a dynamického sedu dětí na velkém míči v průběhu vyučovacího procesu na držení těla dětí. Klíčová slova: děti, mladší školní věk, antropometrie, držení těla, velký míč, statický a dynamický sed, vadné držení těla.
dcterms:title
Využití velkého míče v prevenci vadného držení těla u dětí v průběhu vyučo vání na 1. stupni základní školy In-Class Use of the Exercise Ball in the Prevention of Poor Posture in Elementary School Children Využití velkého míče v prevenci vadného držení těla u dětí v průběhu vyučo vání na 1. stupni základní školy
skos:prefLabel
Využití velkého míče v prevenci vadného držení těla u dětí v průběhu vyučo vání na 1. stupni základní školy Využití velkého míče v prevenci vadného držení těla u dětí v průběhu vyučo vání na 1. stupni základní školy In-Class Use of the Exercise Ball in the Prevention of Poor Posture in Elementary School Children
skos:notation
RIV/61989592:15120/13:33145758!RIV14-MSM-15120___
n10:predkladatel
n17:orjk%3A15120
n5:aktivita
n21:O
n5:aktivity
O
n5:dodaniDat
n13:2014
n5:domaciTvurceVysledku
n19:1553178
n5:druhVysledku
n20:D
n5:duvernostUdaju
n11:S
n5:entitaPredkladatele
n12:predkladatel
n5:idSjednocenehoVysledku
116258
n5:idVysledku
RIV/61989592:15120/13:33145758
n5:jazykVysledku
n18:cze
n5:klicovaSlova
poor posture; static and dynamic sitting; exercise ball; posture; anthropometry; younger school age; children
n5:klicoveSlovo
n7:poor%20posture n7:posture n7:anthropometry n7:younger%20school%20age n7:children n7:exercise%20ball n7:static%20and%20dynamic%20sitting
n5:kontrolniKodProRIV
[399AFF6522F7]
n5:mistoKonaniAkce
Olomouc
n5:mistoVydani
Olomouc
n5:nazevZdroje
Antropologicko-psychologicko-soicální aspekty podpory zrdaví a výchovy ke zdraví
n5:obor
n14:AM
n5:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n5:pocetTvurcuVysledku
4
n5:rokUplatneniVysledku
n13:2013
n5:tvurceVysledku
Kikalová, Kateřina Tomanová, Jitka Kopecký, Miroslav Bezděková, Milada
n5:typAkce
n6:EUR
n5:zahajeniAkce
2013-10-24+02:00
s:numberOfPages
12
n9:hasPublisher
Univerzita Palackého v Olomouci
n4:isbn
978-80-244-3472-8
n15:organizacniJednotka
15120