This HTML5 document contains 46 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n13http://localhost/temp/predkladatel/
n8http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n17http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n7http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F61989592%3A15110%2F12%3A33139166%21RIV13-MSM-15110___/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n14http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F61989592%3A15110%2F12%3A33139166%21RIV13-MSM-15110___
rdf:type
n16:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
Úvod: Informační a komunikační technologie pevně zakotvily v mnoha oblastech moderního života a zubní lékařství není výjimkou. Vedle diagnostiky a ošetřování pacientů v ordinaci se uplatnily i ve výuce studentů zubního lékařství. Všeobecně lze konstatovat, že používání e-learningu ve výuce na vysokých školách je stále častější a vytváří nový styl vzdělávání, který se zdá být velmi přínosným. Cíl práce: Cílem práce bylo zhodnotit, podle názoru studentů, přínos e-learningového kurzu ve výuce zubního lékařství. Metody: Průzkum byl zahájen v akademickém roce 2010/2011. Do výzkumu se zapojilo celkem 419 studentů všech ročníků pregraduálního studia zubního lékařství na Lékařské fakultě UP a FN v Olomouci. Názor studentů na použití e-learningových prvků v klasické výuce zubního lékařství se zjišťoval prostřednictvím dotazníků, v nichž byly kladeny dva typy dotazů: uzavřené (strukturované) a otevřené (nestrukturované). Dále byl použit anonymní on-line dotazník umístěný v sekci %22E-learning%22 na webových stránkách uvedené kliniky. Získané výsledky byly statisticky zpracovány s použitím chí2 testu. Výsledky: Celková návratnost dotazníků studentů činila 87,77 %. Pojem e-learning byl jasný 333 respondentům (89,76 %). Většina dotázaných (84,91 %) považuje využití e-learningu ve výuce zubního lékařství za přínosné. Závěr: Výsledky našeho výzkumu prokázaly kladný postoj studentů k zavedení e-learningových prvků do klasické výuky zubního lékařství. Naprostá většina studentů přivítá další rozvoj e-kurzu. Úvod: Informační a komunikační technologie pevně zakotvily v mnoha oblastech moderního života a zubní lékařství není výjimkou. Vedle diagnostiky a ošetřování pacientů v ordinaci se uplatnily i ve výuce studentů zubního lékařství. Všeobecně lze konstatovat, že používání e-learningu ve výuce na vysokých školách je stále častější a vytváří nový styl vzdělávání, který se zdá být velmi přínosným. Cíl práce: Cílem práce bylo zhodnotit, podle názoru studentů, přínos e-learningového kurzu ve výuce zubního lékařství. Metody: Průzkum byl zahájen v akademickém roce 2010/2011. Do výzkumu se zapojilo celkem 419 studentů všech ročníků pregraduálního studia zubního lékařství na Lékařské fakultě UP a FN v Olomouci. Názor studentů na použití e-learningových prvků v klasické výuce zubního lékařství se zjišťoval prostřednictvím dotazníků, v nichž byly kladeny dva typy dotazů: uzavřené (strukturované) a otevřené (nestrukturované). Dále byl použit anonymní on-line dotazník umístěný v sekci %22E-learning%22 na webových stránkách uvedené kliniky. Získané výsledky byly statisticky zpracovány s použitím chí2 testu. Výsledky: Celková návratnost dotazníků studentů činila 87,77 %. Pojem e-learning byl jasný 333 respondentům (89,76 %). Většina dotázaných (84,91 %) považuje využití e-learningu ve výuce zubního lékařství za přínosné. Závěr: Výsledky našeho výzkumu prokázaly kladný postoj studentů k zavedení e-learningových prvků do klasické výuky zubního lékařství. Naprostá většina studentů přivítá další rozvoj e-kurzu. Introduction: Both information and communication technologies are firmly established in many areas of modern life. In this regard, dentistry is not an exception. Nowadays we use them from the first moment of the patient's visit at the dentist's office. Besides diagnosis and treatment, the information and communication technologies can be applied in dentistry students' teaching process. It comprises e-learning training which presently becomes very popular in universities' teaching process. The using of modern information and communication technologies in classical education creates a new style that seems to be very beneficial for the dentistry teaching. Aims: The work aims at assessing the benefits of original e-course application in dentistry fulltime teaching according to students' opinions. Methods: The survey was launched in the academic year 2010/2011. The research involved 419 students of all dentistry courses at the Medical Faculty of Palacky University in Olomouc. The students' opinion regarding application of e-learning elements in the dentistry classical teaching has been investigated by questionnaires. Questionnaires included two types of questions: closed (structured) and open (unstructured). Another type of questionnaire was used to determine students' opinions on the e-course created. This anonymous online questionnaire is placed in E-learning section on Dentistry Clinic website, Palacky University, Olomouc. The results received were processed statistically by using chí2 test. Results: The total return of the questionnaires was 87.77%. The term %22e-learning%22 was clear to 333 students (89.76%). Most respondents (84.91%) considered the use of e-learning in dentistry teaching as beneficial. The results are both clearly positive and statistically significant. Conclusions: The results of our research proved students' positive attitude to the introduction of e-learning elements into the traditional teaching of dentistry.
dcterms:title
The Benefit of E-learning in Classical Full-time Teaching of Dentistry Přínos e-learningu v klasické prezenční výuce zubního lékařství Přínos e-learningu v klasické prezenční výuce zubního lékařství
skos:prefLabel
Přínos e-learningu v klasické prezenční výuce zubního lékařství Přínos e-learningu v klasické prezenční výuce zubního lékařství The Benefit of E-learning in Classical Full-time Teaching of Dentistry
skos:notation
RIV/61989592:15110/12:33139166!RIV13-MSM-15110___
n16:predkladatel
n17:orjk%3A15110
n4:aktivita
n18:V
n4:aktivity
V
n4:cisloPeriodika
3
n4:dodaniDat
n14:2013
n4:domaciTvurceVysledku
n8:4435125 n8:8012970
n4:druhVysledku
n12:J
n4:duvernostUdaju
n15:S
n4:entitaPredkladatele
n7:predkladatel
n4:idSjednocenehoVysledku
161742
n4:idVysledku
RIV/61989592:15110/12:33139166
n4:jazykVysledku
n6:cze
n4:klicovaSlova
dentistry students; questionnaires; full-time teaching; e-course; blended learning; e-learning; information and communication technologies
n4:klicoveSlovo
n9:questionnaires n9:full-time%20teaching n9:e-learning n9:dentistry%20students n9:information%20and%20communication%20technologies n9:blended%20learning n9:e-course
n4:kodStatuVydavatele
CZ - Česká republika
n4:kontrolniKodProRIV
[90F137F823BA]
n4:nazevZdroje
Česká stomatologie
n4:obor
n5:FF
n4:pocetDomacichTvurcuVysledku
2
n4:pocetTvurcuVysledku
2
n4:rokUplatneniVysledku
n14:2012
n4:svazekPeriodika
60
n4:tvurceVysledku
Stejskalová, Jitka Harvan, Ľuboš
s:issn
1213-0613
s:numberOfPages
10
n13:organizacniJednotka
15110