This HTML5 document contains 46 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n17http://localhost/temp/predkladatel/
n16http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n10http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
shttp://schema.org/
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n11http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F61989100%3A27510%2F14%3A86087764%21RIV15-MSM-27510___/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n13http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F61989100%3A27510%2F14%3A86087764%21RIV15-MSM-27510___
rdf:type
n14:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
Článek se zabývá využitím značky kvality Klasa na českém trhu bílého řepného cukru. Nejprve je pozornost věnována cukrovarům v České republice a jejich produktům na zkoumaném trhu, následuje základní charakteristika značky Klasa a přehled produktů cukrovarů oceněných touto značkou. Značku Klasa získalo devět produktů od dvou z pěti společností působících na českém trhu bílého řepného cukru. Ve druhé části příspěvku jsou prezentovány výsledky dotazníkového šetření, jehož cílem bylo zjistit znalost značky Klasa mezi spotřebiteli a identifikovat postoje spotřebitelů ke značce. Sběr dat byl realizován metodou osobního dotazování v prvním čtvrtletí roku 2012 na vzorku 228 respondentů starších 18 let. Výběrový soubor byl vytvořen technikou kvótního výběru. Bylo zjištěno, že většina spotřebitelů značku kvality Klasa zná a vnímá ji pozitivně, avšak pouze polovina respondentů při nákupu potravin upřednostňuje výrobky s označením Klasa před výrobky bez označení. Výsledky výzkumu ukazují na potenciál značky Klasa komunikovat se spotřebiteli efektivním způsobem a zprostředkovat jim informace, které mohou spotřebitele ovlivnit při nákupu a usnadnit jim výběr potravinářských výrobků, nicméně v současné době se jako zásadní problém jeví spotřebiteli vnímaný nedostatek informací o značce. The paper deals with quality label Klasa and its using on the Czech white beet sugar market. Firstly, the attention is given to white beet sugar products and its producers in the Czech Republic, followed by characteristics of Klasa label and summary of white beet sugar products awarded with this label. Nine products from two of the five companies operating on the Czech white beet sugar market won the Klasa label. In the second part of the paper, marketing research results are presented. The purpose of research study was to identify consumers´ awareness of Klasa label and their attitudes to the label. Data were collected with personal questioning method in the first quarter of 2012. Sample consists of 228 respondents over 18 years selected with quota sampling method. Empirical findings show that most of consumers are familiar with Klasa label and they perceive it positively, however only half of respondents prefer to purchase food products certified with Klasa label over non-labeled products. The results indicate the Klasa label potential to communicate with consumers effectively and provide them information that may affect their purchasing behavior and facilitate their choice of food products, but currently as a fundamental problem seems to be a lack of information about the label as perceived by consumers. Článek se zabývá využitím značky kvality Klasa na českém trhu bílého řepného cukru. Nejprve je pozornost věnována cukrovarům v České republice a jejich produktům na zkoumaném trhu, následuje základní charakteristika značky Klasa a přehled produktů cukrovarů oceněných touto značkou. Značku Klasa získalo devět produktů od dvou z pěti společností působících na českém trhu bílého řepného cukru. Ve druhé části příspěvku jsou prezentovány výsledky dotazníkového šetření, jehož cílem bylo zjistit znalost značky Klasa mezi spotřebiteli a identifikovat postoje spotřebitelů ke značce. Sběr dat byl realizován metodou osobního dotazování v prvním čtvrtletí roku 2012 na vzorku 228 respondentů starších 18 let. Výběrový soubor byl vytvořen technikou kvótního výběru. Bylo zjištěno, že většina spotřebitelů značku kvality Klasa zná a vnímá ji pozitivně, avšak pouze polovina respondentů při nákupu potravin upřednostňuje výrobky s označením Klasa před výrobky bez označení. Výsledky výzkumu ukazují na potenciál značky Klasa komunikovat se spotřebiteli efektivním způsobem a zprostředkovat jim informace, které mohou spotřebitele ovlivnit při nákupu a usnadnit jim výběr potravinářských výrobků, nicméně v současné době se jako zásadní problém jeví spotřebiteli vnímaný nedostatek informací o značce.
dcterms:title
Značka Klasa na českém maloobchodním trhu cukru Značka Klasa na českém maloobchodním trhu cukru Klasa Label at the Czech Retail Sugar Market
skos:prefLabel
Značka Klasa na českém maloobchodním trhu cukru Klasa Label at the Czech Retail Sugar Market Značka Klasa na českém maloobchodním trhu cukru
skos:notation
RIV/61989100:27510/14:86087764!RIV15-MSM-27510___
n4:aktivita
n9:P
n4:aktivity
P(EE2.3.20.0296)
n4:cisloPeriodika
3
n4:dodaniDat
n13:2015
n4:domaciTvurceVysledku
n10:1042203 n10:9564128
n4:druhVysledku
n6:J
n4:duvernostUdaju
n18:S
n4:entitaPredkladatele
n11:predkladatel
n4:idSjednocenehoVysledku
57673
n4:idVysledku
RIV/61989100:27510/14:86087764
n4:jazykVysledku
n15:cze
n4:klicovaSlova
consumer attitudes.; survey; Klasa; quality label; sugar; food products
n4:klicoveSlovo
n5:consumer%20attitudes. n5:food%20products n5:quality%20label n5:survey n5:Klasa n5:sugar
n4:kodStatuVydavatele
CZ - Česká republika
n4:kontrolniKodProRIV
[15C7DCBA2D99]
n4:nazevZdroje
Listy cukrovarnické a řepařské
n4:obor
n12:AH
n4:pocetDomacichTvurcuVysledku
2
n4:pocetTvurcuVysledku
2
n4:projekt
n16:EE2.3.20.0296
n4:rokUplatneniVysledku
n13:2014
n4:svazekPeriodika
130
n4:tvurceVysledku
Sadílek, Tomáš Velčovská, Šárka
n4:wos
000333089100011
s:issn
1210-3306
s:numberOfPages
7
n17:organizacniJednotka
27510