This HTML5 document contains 43 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n15http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n10http://localhost/temp/predkladatel/
n5http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n13https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n18http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F61989100%3A27510%2F07%3A00016967%21RIV09-MSM-27510___/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n12http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F61989100%3A27510%2F07%3A00016967%21RIV09-MSM-27510___
rdf:type
skos:Concept n11:Vysledek
dcterms:description
21st century has brought fundamental changes in market evolution as well as in business management. The substance is a transition from matter economy to information economy, which will cause a completely different future. Resultant effects are subjects of speculations in firms. Some changes become already visible (outsourcing, partnering, alliances) and shift the firms from bureaucratic models towards net structures. The period of uncertainty for marketing practitioners and theoreticians comes. The paper is focused on tendencies of presumptive changes and conceivable competitive advantages, which result from these changes. 21st century has brought fundamental changes in market evolution as well as in business management. The substance is a transition from matter economy to information economy, which will cause a completely different future. Resultant effects are subjects of speculations in firms. Some changes become already visible (outsourcing, partnering, alliances) and shift the firms from bureaucratic models towards net structures. The period of uncertainty for marketing practitioners and theoreticians comes. The paper is focused on tendencies of presumptive changes and conceivable competitive advantages, which result from these changes. 21. století přináší zásadní změny ve vývoji trhu i v řízení firem. Postatou změn je přechod od ekonomiky hmotných statků k ekonomice informační, která přináší úplně novou budoucnost. Problém je, že se těžce odhaduje jaká vlastně bude. Výsledné efekty ve firmách jsou předmětem spekulací. Některé změny jsou však již zřetelné (outsourcing, partnering, alliance) a posouvají firmy od byrokratických modelů řízení směrem k síťovým strukturám. Všechny změny se budou samozřejmě odrážet i v činnosti marketingových oddělení. Nastává období nejistoty pro marketingové praktiky i teoretiky. Příspěvek je zaměřen na tendence předpokládaných změn a možné konkurenční výhody, které z těchto změn vycházejí.
dcterms:title
Changes and tendencies in marketing on the threshold of 21st century Changes and tendencies in marketing on the threshold of 21st century Proměny a tendence marketingu na prahu 21. století
skos:prefLabel
Proměny a tendence marketingu na prahu 21. století Changes and tendencies in marketing on the threshold of 21st century Changes and tendencies in marketing on the threshold of 21st century
skos:notation
RIV/61989100:27510/07:00016967!RIV09-MSM-27510___
n3:aktivita
n14:V
n3:aktivity
V
n3:dodaniDat
n12:2009
n3:domaciTvurceVysledku
n5:3752674 n5:3153061
n3:druhVysledku
n4:D
n3:duvernostUdaju
n17:S
n3:entitaPredkladatele
n18:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
413207
n3:idVysledku
RIV/61989100:27510/07:00016967
n3:jazykVysledku
n9:eng
n3:klicovaSlova
Information Economy; Matter Economy; Marketing Boundaries; Firms; Supply; Customers.
n3:klicoveSlovo
n7:Marketing%20Boundaries n7:Information%20Economy n7:Matter%20Economy n7:Firms n7:Customers. n7:Supply
n3:kontrolniKodProRIV
[169A55C67042]
n3:mistoVydani
Ostrava
n3:nazevZdroje
Increasing competitiveness or Regional, national and Internationa Markets Development -New Challengs-proceedings of abstracts
n3:obor
n16:AH
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
2
n3:pocetTvurcuVysledku
2
n3:rokUplatneniVysledku
n12:2007
n3:tvurceVysledku
Svobodová, Hana Baránek, Petr
s:numberOfPages
13
n15:hasPublisher
Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava
n13:isbn
978-80-248-1458-2
n10:organizacniJednotka
27510