This HTML5 document contains 48 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/typAkce/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n17http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n12http://localhost/temp/predkladatel/
n5http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n21http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n19https://schema.org/
shttp://schema.org/
n9http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F61989100%3A27360%2F11%3A86081880%21RIV12-MSM-27360___/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n13http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F61989100%3A27360%2F11%3A86081880%21RIV12-MSM-27360___
rdf:type
skos:Concept n15:Vysledek
dcterms:description
Dnes se na mnohých odborných i neodborných fórech skloňují slova „finanční krize, finanční problémy. Finanční problémy řeší finanční inteligence. Finanční inteligence je ta část naší celkové inteligence, jakou využíváme při řešení finančních problémů. Není-li však finanční inteligence vyvinuta natolik, aby lidé své problémy uměli řešit, trvají jejich problémy. Ve školách by se děti měly učit, že mají mít vyvážený stav svých financí, ale většinou se neučí vůbec o penězích. Pokud se to nenaučí od svých rodičů, přenášejí si tuto svou neznalost pak do dospělého života a někteří bohužel i do podnikání. Tento problém se dnes snaží vláda řešit zaváděním finanční gramotnosti do škol. Dnes se na mnohých odborných i neodborných fórech skloňují slova „finanční krize, finanční problémy. Finanční problémy řeší finanční inteligence. Finanční inteligence je ta část naší celkové inteligence, jakou využíváme při řešení finančních problémů. Není-li však finanční inteligence vyvinuta natolik, aby lidé své problémy uměli řešit, trvají jejich problémy. Ve školách by se děti měly učit, že mají mít vyvážený stav svých financí, ale většinou se neučí vůbec o penězích. Pokud se to nenaučí od svých rodičů, přenášejí si tuto svou neznalost pak do dospělého života a někteří bohužel i do podnikání. Tento problém se dnes snaží vláda řešit zaváděním finanční gramotnosti do škol. The financial literacy is a specialized part of a wider economic literacy, which includes for example the ability to earn income, consider the consequences of personal decisions on current and future income, focus on the labor market, the ability to make decisions about spending, etc. We can’t talk about financial literacy, and don’t mention all of the economic thinking in economics. Economics is an attempt to rationally explain the function of specific types of human relationships, based on quantification and on the price and credit. Some economists and philosophers agree about the idea that money is a symbol of trust, on which we agreed. That money has a lot to do with confidence, is already apparent from many clues: credit that is from the Latin credo, stands for %22I Believe. In Czech, we talk about creditors – i.e. those who believe. These days, it is often underestimated how important is the trust in the financial relations, with the money itself being an act of trust.
dcterms:title
FINANČNÍ GRAMOTNOST V ČESKÉ REPUBLICE V KONTEXTU VÝVOJE PODNIKÁNÍ FINANCIAL LITERACY IN THE CZECH REPUBLIC IN THE CONTEXT OF BUSINESS DEVELOPMENT FINANČNÍ GRAMOTNOST V ČESKÉ REPUBLICE V KONTEXTU VÝVOJE PODNIKÁNÍ
skos:prefLabel
FINANČNÍ GRAMOTNOST V ČESKÉ REPUBLICE V KONTEXTU VÝVOJE PODNIKÁNÍ FINANČNÍ GRAMOTNOST V ČESKÉ REPUBLICE V KONTEXTU VÝVOJE PODNIKÁNÍ FINANCIAL LITERACY IN THE CZECH REPUBLIC IN THE CONTEXT OF BUSINESS DEVELOPMENT
skos:notation
RIV/61989100:27360/11:86081880!RIV12-MSM-27360___
n15:predkladatel
n21:orjk%3A27360
n3:aktivita
n6:S
n3:aktivity
S
n3:dodaniDat
n13:2012
n3:domaciTvurceVysledku
n5:5808499 n5:3262480 n5:8205426
n3:druhVysledku
n14:D
n3:duvernostUdaju
n18:S
n3:entitaPredkladatele
n9:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
199724
n3:idVysledku
RIV/61989100:27360/11:86081880
n3:jazykVysledku
n16:cze
n3:klicovaSlova
trust; money; financial literacy; economy; economic literacy
n3:klicoveSlovo
n8:financial%20literacy n8:trust n8:economic%20literacy n8:economy n8:money
n3:kontrolniKodProRIV
[C03A909C44AD]
n3:mistoKonaniAkce
Plzeň
n3:mistoVydani
Plzeň
n3:nazevZdroje
Trendy v podnikání 2011: recenzovaný sborník příspěvků mezinárodní vědecké konference = Business Trends 2011: reviewed conference proceedings 2011
n3:obor
n11:AE
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
3
n3:pocetTvurcuVysledku
3
n3:rokUplatneniVysledku
n13:2011
n3:tvurceVysledku
Janovská, Kamila Vozňáková, Iveta Wicher, Pavel
n3:typAkce
n10:EUR
n3:zahajeniAkce
2011-11-30+01:00
s:numberOfPages
7
n17:hasPublisher
Západočeská univerzita v Plzni
n19:isbn
978-80-261-0051-5
n12:organizacniJednotka
27360