This HTML5 document contains 46 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n16http://localhost/temp/predkladatel/
n10http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n14http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n13http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F61989100%3A27360%2F11%3A86081854%21RIV12-MSM-27360___/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n8http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F61989100%3A27360%2F11%3A86081854%21RIV12-MSM-27360___
rdf:type
skos:Concept n12:Vysledek
dcterms:description
Efektivní a nákladově optimalizovaný nákup spolurozhoduje o úspěšnosti podniku. V této oblasti je klíčovou činností především výběr a hodnocení dodavatelů. Výběr dodavatele je dominantním případem rozhodování, které utváří konkurenceschopnost podniku. Čím větší nákupní možnosti, čím více dodavatelů, tedy možností, jak uspokojit vnitropodnikové potřeby, tím závažnější i obtížnější je toto rozhodování. Rozhodování o dodavateli není jednoduché, protože je nutno brát v úvahu řadu kritérií, která se týkají celého marketingového nákupního mixu a dalších faktorů vnějších a vnitřních. Kvalita volby správného dodavatele má mimořádně závažný vliv na výsledky hospodaření každého podniku a v konečném důsledku pak na realizaci cílů dlouhodobé strategie. Ve finální fázi se projevuje v nákladech, zásobách i kvalitě a prodejnosti výrobků, a tím také v zisku. Efektivní a nákladově optimalizovaný nákup spolurozhoduje o úspěšnosti podniku. V této oblasti je klíčovou činností především výběr a hodnocení dodavatelů. Výběr dodavatele je dominantním případem rozhodování, které utváří konkurenceschopnost podniku. Čím větší nákupní možnosti, čím více dodavatelů, tedy možností, jak uspokojit vnitropodnikové potřeby, tím závažnější i obtížnější je toto rozhodování. Rozhodování o dodavateli není jednoduché, protože je nutno brát v úvahu řadu kritérií, která se týkají celého marketingového nákupního mixu a dalších faktorů vnějších a vnitřních. Kvalita volby správného dodavatele má mimořádně závažný vliv na výsledky hospodaření každého podniku a v konečném důsledku pak na realizaci cílů dlouhodobé strategie. Ve finální fázi se projevuje v nákladech, zásobách i kvalitě a prodejnosti výrobků, a tím také v zisku. Efficient and cost optimized purchasing, however, co-determinates the success of the company. Selection and evaluation of the suppliers represent the key activities in this area. Selection of a supplier is a dominant example of decision-making which creates the competitive power of a company. The higher the purchasing possibilities, the higher number of suppliers, i.e. options how to meet the in-house demand, the more important and more demanding it is to make this decision. The decision regarding suppliers is not an easy one, because a number of criteria need to be taken into account, and these criteria involve the entire marketing purchasing mix and other internal and external factors. The quality of selection of the right supplier is tremendously important for economic results of each company and, at the end, for realization of the long-term strategy objectives. In its final stage, it shows itself in the costs, stock and quality and saleability of products and, as a result, in the profit as well. The complex nature of the entire selection procedure for suppliers in industrial companies rests in the multidimensionality of the decision-making process. The suppliers are often evaluated according to dozens of different criteria. In case it is necessary to evaluate many suppliers at the same time, it is necessary to use exact methods. This article shows the application of multi-criteria decision-making method of evaluation of suppliers in industrial companies.
dcterms:title
Hodnocení kvality nákupu v průmyslových podnicích Hodnocení kvality nákupu v průmyslových podnicích Evaluation of the quality of purchasing in industrial companies
skos:prefLabel
Evaluation of the quality of purchasing in industrial companies Hodnocení kvality nákupu v průmyslových podnicích Hodnocení kvality nákupu v průmyslových podnicích
skos:notation
RIV/61989100:27360/11:86081854!RIV12-MSM-27360___
n12:predkladatel
n14:orjk%3A27360
n3:aktivita
n17:S
n3:aktivity
S
n3:cisloPeriodika
2
n3:dodaniDat
n8:2012
n3:domaciTvurceVysledku
n10:5673526 n10:8382913 n10:1991914
n3:druhVysledku
n18:J
n3:duvernostUdaju
n5:S
n3:entitaPredkladatele
n13:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
202429
n3:idVysledku
RIV/61989100:27360/11:86081854
n3:jazykVysledku
n11:cze
n3:klicovaSlova
management; costs; price; Purchase
n3:klicoveSlovo
n6:costs n6:Purchase n6:price n6:management
n3:kodStatuVydavatele
CZ - Česká republika
n3:kontrolniKodProRIV
[C8EBB22E1536]
n3:nazevZdroje
Hutnické listy
n3:obor
n4:AE
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
3
n3:pocetTvurcuVysledku
4
n3:rokUplatneniVysledku
n8:2011
n3:svazekPeriodika
64
n3:tvurceVysledku
Besta, Petr Haverland, Jindřich Nétek, Václav Samolejová, Andrea
s:issn
0018-8069
s:numberOfPages
5
n16:organizacniJednotka
27360