This HTML5 document contains 43 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/typAkce/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n12http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n7http://localhost/temp/predkladatel/
n16http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n14http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n17https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n9http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F61989100%3A27120%2F09%3A10224006%21RIV11-MD0-27120___/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n20http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n5http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F61989100%3A27120%2F09%3A10224006%21RIV11-MD0-27120___
rdf:type
n13:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
Okružní křižovatky vykazují obvykle významně nižší počet srážek vozidel a z toho plynoucích zranění ve srovnání s tradičními úrovňovými křižovatkami. Bezpečnost okružní křižovatky je stavebně podmíněna zejména zajištěním průjezdu vozidel vhodnou, dostatečně nízkou návrhovou rychlostí. Přitom největší návrhové vozidlo nesmí svým obrysem přesahovat vymezený bezpečnostní odstup vně vozovky, a ani nesmí při průjezdu zasahovat do prostoru vyhrazeného pro ostatní dopravní pohyby v křižovatce. Nesprávný návrh okružní křižovatky má za následek poškozování jejích stavebních prvků, zejména obrubníků na vjezdech, výjezdech a okolo středového ostrova, a také může být příčinou vzniku dopravních nehod. Nevhodné stavební uspořádání okružní křižovatky může mít vliv i na snížení kapacity okružní křižovatky a z toho plynoucí zvýšenou nehodovost. V příspěvku je podrobněji řešena uvedená problematika. Okružní křižovatky vykazují obvykle významně nižší počet srážek vozidel a z toho plynoucích zranění ve srovnání s tradičními úrovňovými křižovatkami. Bezpečnost okružní křižovatky je stavebně podmíněna zejména zajištěním průjezdu vozidel vhodnou, dostatečně nízkou návrhovou rychlostí. Přitom největší návrhové vozidlo nesmí svým obrysem přesahovat vymezený bezpečnostní odstup vně vozovky, a ani nesmí při průjezdu zasahovat do prostoru vyhrazeného pro ostatní dopravní pohyby v křižovatce. Nesprávný návrh okružní křižovatky má za následek poškozování jejích stavebních prvků, zejména obrubníků na vjezdech, výjezdech a okolo středového ostrova, a také může být příčinou vzniku dopravních nehod. Nevhodné stavební uspořádání okružní křižovatky může mít vliv i na snížení kapacity okružní křižovatky a z toho plynoucí zvýšenou nehodovost. V příspěvku je podrobněji řešena uvedená problematika. Roundabouts have usually meaningfully lower crash frequency and from of that resulting injuries in comparison with traditional intersections. Roundabout safeness is conditioned through ensure suitable and enough low design speed of vehicles. Withal the biggest design vehicle mustn't by its contour overlap determinate safety distance outside of roadway, and not even it hasn't traverse into path, which is reserved for other traffic moves in intersection. Incorrect design of roundabout has consequence in damage its structural elements, especially curbs on entry, exit and around the central island, and it can cause road accidents too. Incorrect building features of roundabout can result in capacity decrease and subsequently accident frequency increase. The paper presents this problems enlarge.
dcterms:title
Vliv geometrie stavebních prvků na bezpečnost provozu na okružních křižovatkách Influence of Structural Elements Geometry on Traffic Safety in Roundabouts Vliv geometrie stavebních prvků na bezpečnost provozu na okružních křižovatkách
skos:prefLabel
Vliv geometrie stavebních prvků na bezpečnost provozu na okružních křižovatkách Vliv geometrie stavebních prvků na bezpečnost provozu na okružních křižovatkách Influence of Structural Elements Geometry on Traffic Safety in Roundabouts
skos:notation
RIV/61989100:27120/09:10224006!RIV11-MD0-27120___
n3:aktivita
n15:P
n3:aktivity
P(CG911-008-910)
n3:dodaniDat
n5:2011
n3:domaciTvurceVysledku
n16:2462192
n3:druhVysledku
n8:D
n3:duvernostUdaju
n19:S
n3:entitaPredkladatele
n9:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
349247
n3:idVysledku
RIV/61989100:27120/09:10224006
n3:jazykVysledku
n20:cze
n3:klicovaSlova
roundabout geometry; accident frequency; traffic safety; roundabout
n3:klicoveSlovo
n6:accident%20frequency n6:traffic%20safety n6:roundabout%20geometry n6:roundabout
n3:kontrolniKodProRIV
[27276284410F]
n3:mistoKonaniAkce
Brno
n3:mistoVydani
Brno
n3:nazevZdroje
BRNOSAFETY
n3:obor
n18:JM
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetTvurcuVysledku
1
n3:projekt
n14:CG911-008-910
n3:rokUplatneniVysledku
n5:2009
n3:tvurceVysledku
Mahdalová, Ivana
n3:typAkce
n10:EUR
n3:zahajeniAkce
2009-06-04+02:00
s:numberOfPages
5
n12:hasPublisher
Veletrhy Brno
n17:isbn
978-80-87086-11-7
n7:organizacniJednotka
27120