This HTML5 document contains 43 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n7http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F61988987%3A17450%2F14%3AA1501D9J%21RIV15-MSM-17450___/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n16http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n14http://localhost/temp/predkladatel/
n5http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n19https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n12http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F61988987%3A17450%2F14%3AA1501D9J%21RIV15-MSM-17450___
rdf:type
skos:Concept n15:Vysledek
dcterms:description
The aim of this chapter is to discuss the specifics of teacher profession in the context of critical analysis and comparison with the dimensions of Korthagen´s Onion model of teacher professionalism (2004). Each dimension of Onion model is compared with selected aspects of the concept of teaching as a limited, partial or impossible profession. The author attempts to formulate arguments which this critical opinions challenge and at the same time highlight the core features of teaching as a helping profession. Cílem je diskutovat profesní specifika učitelství v kontextu kritických analýz a v komparaci s dimenzemi Korthagenova modelu učitelovy profesionality (2004). Jednotlivé dimenze tzv. cibulového modelu jsou konfrontovány s vybranými aspekty pojetí učitelství jako omezené, částečné či nemožné profese. Autorka se pokouší formulovat argumenty, jež tato kritická stanoviska zpochybňují a současně poukázat na jádrové znaky učitelství jako pomáhající profese. Cílem je diskutovat profesní specifika učitelství v kontextu kritických analýz a v komparaci s dimenzemi Korthagenova modelu učitelovy profesionality (2004). Jednotlivé dimenze tzv. cibulového modelu jsou konfrontovány s vybranými aspekty pojetí učitelství jako omezené, částečné či nemožné profese. Autorka se pokouší formulovat argumenty, jež tato kritická stanoviska zpochybňují a současně poukázat na jádrové znaky učitelství jako pomáhající profese.
dcterms:title
Diskuse nad profesionalitou učitele Discussion on teacher professionalism Diskuse nad profesionalitou učitele
skos:prefLabel
Diskuse nad profesionalitou učitele Diskuse nad profesionalitou učitele Discussion on teacher professionalism
skos:notation
RIV/61988987:17450/14:A1501D9J!RIV15-MSM-17450___
n3:aktivita
n13:S
n3:aktivity
S
n3:dodaniDat
n12:2015
n3:domaciTvurceVysledku
n5:6177735
n3:druhVysledku
n11:C
n3:duvernostUdaju
n17:S
n3:entitaPredkladatele
n7:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
11733
n3:idVysledku
RIV/61988987:17450/14:A1501D9J
n3:jazykVysledku
n18:cze
n3:klicovaSlova
teacher; teacher profession; professional behaviour; professional competencies; professional beliefs; professional identity; professional mission.
n3:klicoveSlovo
n6:professional%20competencies n6:professional%20identity n6:teacher n6:teacher%20profession n6:professional%20behaviour n6:professional%20beliefs n6:professional%20mission.
n3:kontrolniKodProRIV
[44CC4994DEB0]
n3:mistoVydani
Ostrava
n3:nazevZdroje
Pedagogická diagnostika a profese učitele
n3:obor
n10:AM
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetStranKnihy
108
n3:pocetTvurcuVysledku
2
n3:rokUplatneniVysledku
n12:2014
n3:tvurceVysledku
Seberová, Alena
s:numberOfPages
20
n16:hasPublisher
Ostravská univerzita v Ostravě. Pedagogická fakulta
n19:isbn
978-80-7464-653-9
n14:organizacniJednotka
17450