This HTML5 document contains 46 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/typAkce/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n15http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n10http://localhost/temp/predkladatel/
n6http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n13https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n18http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F61988987%3A17450%2F14%3AA1501D2I%21RIV15-MSM-17450___/
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n20http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n12http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F61988987%3A17450%2F14%3AA1501D2I%21RIV15-MSM-17450___
rdf:type
n17:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
Výzkumy a autorovo přímé pozorování poukazují na problém nízké schopnosti žáků a studentů začlenit faktické údaje o jednotlivostech do kontextu. Hlavním důvodem může být skutečnost, že mnoho škol a učitelů stále klade nadměrný důraz na memorování velkého množství faktů, ale málo používá metody, které rozvíjejí schopnost kontextualizace. Pro řešení tohoto problému autor navrhuje koherenční model výuky, využití dynamických sémantických sítí pro reprezentaci znalostí ve výuce, elektronické pracovní listy na tabletech a virtuální průvodce pro exkurze ve vzdělávacích expozicích. V příspěvku jsou také prezentovány výsledky pilotního výzkumu na základní škole. Pomocí testů byla zjišťována schopnost žáků rozumět vnitřním a vnějším vztahům a souvislostem v učivu přírodovědy. Výzkumy a autorovo přímé pozorování poukazují na problém nízké schopnosti žáků a studentů začlenit faktické údaje o jednotlivostech do kontextu. Hlavním důvodem může být skutečnost, že mnoho škol a učitelů stále klade nadměrný důraz na memorování velkého množství faktů, ale málo používá metody, které rozvíjejí schopnost kontextualizace. Pro řešení tohoto problému autor navrhuje koherenční model výuky, využití dynamických sémantických sítí pro reprezentaci znalostí ve výuce, elektronické pracovní listy na tabletech a virtuální průvodce pro exkurze ve vzdělávacích expozicích. V příspěvku jsou také prezentovány výsledky pilotního výzkumu na základní škole. Pomocí testů byla zjišťována schopnost žáků rozumět vnitřním a vnějším vztahům a souvislostem v učivu přírodovědy. Research and author's direct observation indicate a problem that the ability of pupils and students to put factual data about particulars into context is very low. The main reason for this can be attributed to the fact that many schools and teachers still put excessive emphasis on the memorization of large number of facts, but sparingly use methods which develop the ability of contextualization. Among the solutions which could be used are coherent model of teaching and learning, dynamic semantic networks for knowledge representation in teaching, electronic worksheets on tablets and virtual guides for excursions in educational exhibitions. The paper also presents the results of pilot research at primary school. Using the tests was inquired the ability of students to understand the internal and external relationships and contexts in science.
dcterms:title
Virtuální průvodce vzdělávacími expozicemi Virtuální průvodce vzdělávacími expozicemi Virtual Guide for Educational Exhibitions
skos:prefLabel
Virtuální průvodce vzdělávacími expozicemi Virtuální průvodce vzdělávacími expozicemi Virtual Guide for Educational Exhibitions
skos:notation
RIV/61988987:17450/14:A1501D2I!RIV15-MSM-17450___
n4:aktivita
n11:S
n4:aktivity
S
n4:dodaniDat
n12:2015
n4:domaciTvurceVysledku
n6:4694473
n4:druhVysledku
n19:D
n4:duvernostUdaju
n14:S
n4:entitaPredkladatele
n18:predkladatel
n4:idSjednocenehoVysledku
53464
n4:idVysledku
RIV/61988987:17450/14:A1501D2I
n4:jazykVysledku
n16:cze
n4:klicovaSlova
dynamic semantic network; coherent model of teaching and learning; contextualization; teaching methods; mobile learning; classroom forms of teaching; virtual guide; educational expositions
n4:klicoveSlovo
n7:dynamic%20semantic%20network n7:classroom%20forms%20of%20teaching n7:mobile%20learning n7:coherent%20model%20of%20teaching%20and%20learning n7:teaching%20methods n7:virtual%20guide n7:educational%20expositions n7:contextualization
n4:kontrolniKodProRIV
[EA776C0AD796]
n4:mistoKonaniAkce
Rožnov
n4:mistoVydani
Ostrava
n4:nazevZdroje
Information and Communication Technology in Education: Proceedings of the 2014 ICTE Annual Conference (Ph.D. Section)
n4:obor
n20:AM
n4:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n4:pocetTvurcuVysledku
1
n4:rokUplatneniVysledku
n12:2014
n4:tvurceVysledku
Kapoun, Pavel
n4:typAkce
n5:EUR
n4:zahajeniAkce
2013-09-09+02:00
s:numberOfPages
122
n15:hasPublisher
Ostravská univerzita v Ostravě
n13:isbn
978-80-7464-667-6
n10:organizacniJednotka
17450