This HTML5 document contains 46 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/typAkce/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n10http://localhost/temp/predkladatel/
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/statKonaniAkce/
n18http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n6http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n15http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F61988987%3A17450%2F13%3AA14019T8%21RIV14-MSM-17450___/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n9http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F61988987%3A17450%2F13%3AA14019T8%21RIV14-MSM-17450___
rdf:type
skos:Concept n5:Vysledek
dcterms:description
Workshop analyzuje podmínky vývoje řeči u dětí s mentální retardací a specifika používání řeči v sociálním kontextu. Poukazuje rovněž na vzájemné souvislosti mezi myšlením a řečí a klade důraz na rozvoj komunikační kompetence v procesu školské integrace. Zdůvodňuje nutnost systematického působení na rozvoj řeči u dětí s lehkou mentální retardací se zaměřením na fonematickou diferenciaci. Seznamuje s výsledky výzkumu zaměřeného na zjišťování a posuzování úrovně fonematické diferenciace u žáků v mladším školním věku, z nichž vyvozuje návrhy pro speciálně pedagogickou teorii a praxi. The article analyses the conditions for development of speech in children with mental disorder and the particularities of using speech in social context. It points out the mutual connections between thinking and speech and it puts the emphasis on the development of communication competence in the process of school integration. It gives reasons for the necessity of systematic affecting the development of speech in children with slight mental disorder focused on the phonemic differentiation. It gives information on the results of the research focused on finding and judging the level of phonemic differentiation in pupils in young school age from which the suggestions for special pedagogical theory and practise are derived. Workshop analyzuje podmínky vývoje řeči u dětí s mentální retardací a specifika používání řeči v sociálním kontextu. Poukazuje rovněž na vzájemné souvislosti mezi myšlením a řečí a klade důraz na rozvoj komunikační kompetence v procesu školské integrace. Zdůvodňuje nutnost systematického působení na rozvoj řeči u dětí s lehkou mentální retardací se zaměřením na fonematickou diferenciaci. Seznamuje s výsledky výzkumu zaměřeného na zjišťování a posuzování úrovně fonematické diferenciace u žáků v mladším školním věku, z nichž vyvozuje návrhy pro speciálně pedagogickou teorii a praxi.
dcterms:title
Fonematické a fonologické uvědomování u dětí s narušeným vývojem řeči The Effect of Phoneme Differentiation of the Brain in the Learning Process Fonematické a fonologické uvědomování u dětí s narušeným vývojem řeči
skos:prefLabel
The Effect of Phoneme Differentiation of the Brain in the Learning Process Fonematické a fonologické uvědomování u dětí s narušeným vývojem řeči Fonematické a fonologické uvědomování u dětí s narušeným vývojem řeči
skos:notation
RIV/61988987:17450/13:A14019T8!RIV14-MSM-17450___
n5:predkladatel
n6:orjk%3A17450
n4:aktivita
n16:O
n4:aktivity
O
n4:dodaniDat
n9:2014
n4:domaciTvurceVysledku
n18:3414922
n4:druhVysledku
n17:M
n4:duvernostUdaju
n12:S
n4:entitaPredkladatele
n15:predkladatel
n4:idSjednocenehoVysledku
75399
n4:idVysledku
RIV/61988987:17450/13:A14019T8
n4:jazykVysledku
n11:cze
n4:klicovaSlova
verbal communication; communication skills; school integration; social integration; pupils with slight mental disorder; the differentiating ability of the brain; phonemic differentiation; phonemic awareness.
n4:klicoveSlovo
n8:pupils%20with%20slight%20mental%20disorder n8:communication%20skills n8:social%20integration n8:phonemic%20awareness. n8:the%20differentiating%20ability%20of%20the%20brain n8:verbal%20communication n8:school%20integration n8:phonemic%20differentiation
n4:kontrolniKodProRIV
[A5971CD8DA62]
n4:mistoKonaniAkce
Ostrava
n4:obor
n13:AM
n4:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n4:pocetTvurcuVysledku
1
n4:pocetUcastnikuAkce
30
n4:pocetZahranicnichUcastnikuAkce
0
n4:rokUplatneniVysledku
n9:2013
n4:statKonaniAkce
n19:CZ
n4:tvurceVysledku
Zezulková, Eva
n4:typAkce
n14:CST
n4:ukonceniAkce
2013-11-21+01:00
n4:zahajeniAkce
2013-11-21+01:00
n10:organizacniJednotka
17450