This HTML5 document contains 36 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n13http://localhost/temp/predkladatel/
n11http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n14http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n17http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F61988987%3A17450%2F13%3AA14017Z9%21RIV14-MSM-17450___/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n15http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F61988987%3A17450%2F13%3AA14017Z9%21RIV14-MSM-17450___
rdf:type
n3:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
Creativity in science teaching is the basis for the development of students´giftedness. The creativity is closely connected to the choice of teaching methods which develop giftedness. In my contribution I will concentrate on extra motivation of students gifted in sciences. One of the possibilities is organizing educational excursions to attractive destinations. We have chosen an excursion to CERN and we have met enormous enthusiasm from the part of students gifted in science. In our contribution we are describing our experience with this kind of excursion. Tvořivost přírodovědného učitele je základem pro rozvoj nadání jeho žáků. Tato kreativita úzce souvisí s výběrem výukových metod, které rozvíjejí nadání. V příspěvku se budu zabývat nadstandardní motivací přírodovědně nadaných žáků. Jednou z možností je pořádání exkurzí do atraktivních míst. My jsme si zvolili exkurzi do CERNu a setkali jsme se s obrovským zájmem přírodovědně nadaných studentů. Tuto zkušenost ve svém příspěvku popisuji. Tvořivost přírodovědného učitele je základem pro rozvoj nadání jeho žáků. Tato kreativita úzce souvisí s výběrem výukových metod, které rozvíjejí nadání. V příspěvku se budu zabývat nadstandardní motivací přírodovědně nadaných žáků. Jednou z možností je pořádání exkurzí do atraktivních míst. My jsme si zvolili exkurzi do CERNu a setkali jsme se s obrovským zájmem přírodovědně nadaných studentů. Tuto zkušenost ve svém příspěvku popisuji.
dcterms:title
Motivační metody pro přírodovědně nadané žáky Motivační metody pro přírodovědně nadané žáky Motivating methods for students gifted in science
skos:prefLabel
Motivační metody pro přírodovědně nadané žáky Motivating methods for students gifted in science Motivační metody pro přírodovědně nadané žáky
skos:notation
RIV/61988987:17450/13:A14017Z9!RIV14-MSM-17450___
n3:predkladatel
n14:orjk%3A17450
n4:aktivita
n16:V
n4:aktivity
V
n4:dodaniDat
n15:2014
n4:domaciTvurceVysledku
n11:4446879
n4:druhVysledku
n6:O
n4:duvernostUdaju
n9:S
n4:entitaPredkladatele
n17:predkladatel
n4:idSjednocenehoVysledku
89660
n4:idVysledku
RIV/61988987:17450/13:A14017Z9
n4:jazykVysledku
n8:cze
n4:klicovaSlova
Motivation; teaching methods; excursion; gifted students; science
n4:klicoveSlovo
n5:gifted%20students n5:excursion n5:science n5:teaching%20methods n5:Motivation
n4:kontrolniKodProRIV
[4E7E8F8F753D]
n4:obor
n10:AM
n4:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n4:pocetTvurcuVysledku
1
n4:rokUplatneniVysledku
n15:2013
n4:tvurceVysledku
Škrabánková, Jana
n13:organizacniJednotka
17450