This HTML5 document contains 43 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n17http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n14http://localhost/temp/predkladatel/
n6http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n20http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n11http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F61988987%3A17450%2F11%3AA12012KG%21RIV12-MSM-17450___/
n19https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n13http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F61988987%3A17450%2F11%3AA12012KG%21RIV12-MSM-17450___
rdf:type
n16:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
Technicko-praktická orientace žáků na 2. stupni základních škol nebyla v České republice v poslední době sledována. A to přesto, že požadavky z praxe i středních škol a univerzit existují a navíc se stále vyšší naléhavostí. Členové katedry pedagogické a školní psychologie Ostravské univerzity ve spolupráci s Metodickým a evaluačním centrem OU proto vytvořili systém diagnostiky takto nadaných žáků a následně jejich další ověřitelnou podporu. Výzkum a aplikace přinesly mnoho zajímavých podnětů. Získali jsme například informace, které ukázaly na výkonové diference v technických činnostech dle pohlaví žáků. Příspěvek proto shrnuje některé praktické aktivity a nově postulované teoretické vymezení, které k této atraktivní, avšak na výzkumném poli nepříliš probádané oblasti nadání, náleží a nabízí možné způsoby jejich efektivního využití. Technical and practical orientation of the children at senior primary grades has not been recently observed at schools in the Czech Republic despite the demands of practice. Requirements coming from secondary schools and technical universities with increasing urgency too. Members the Department of Pedagogical and School Psychology at the University of Ostrava in cooperation with the Methodological and Evaluation Centre (MEC) therefore created a system diagnostics for so gifted students and then their other verifiable support and development. Research and applications have brought many interesting ideas. For example, we obtained information that showed the difference at performance of technical activities at students by gender. Paper summarizes some practical activities and of the newly defined theoretical models this attractive, but the unexplored research on the field of the talent and offers possible ways of their efficient utilization. Technicko-praktická orientace žáků na 2. stupni základních škol nebyla v České republice v poslední době sledována. A to přesto, že požadavky z praxe i středních škol a univerzit existují a navíc se stále vyšší naléhavostí. Členové katedry pedagogické a školní psychologie Ostravské univerzity ve spolupráci s Metodickým a evaluačním centrem OU proto vytvořili systém diagnostiky takto nadaných žáků a následně jejich další ověřitelnou podporu. Výzkum a aplikace přinesly mnoho zajímavých podnětů. Získali jsme například informace, které ukázaly na výkonové diference v technických činnostech dle pohlaví žáků. Příspěvek proto shrnuje některé praktické aktivity a nově postulované teoretické vymezení, které k této atraktivní, avšak na výzkumném poli nepříliš probádané oblasti nadání, náleží a nabízí možné způsoby jejich efektivního využití.
dcterms:title
Technical and practical orientation of pupils Technicko-praktická orientace u žáků Technicko-praktická orientace u žáků
skos:prefLabel
Technical and practical orientation of pupils Technicko-praktická orientace u žáků Technicko-praktická orientace u žáků
skos:notation
RIV/61988987:17450/11:A12012KG!RIV12-MSM-17450___
n16:predkladatel
n20:orjk%3A17450
n3:aktivita
n18:S
n3:aktivity
S
n3:dodaniDat
n13:2012
n3:domaciTvurceVysledku
n6:8457336 n6:8662975
n3:druhVysledku
n5:C
n3:duvernostUdaju
n15:S
n3:entitaPredkladatele
n11:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
234343
n3:idVysledku
RIV/61988987:17450/11:A12012KG
n3:jazykVysledku
n10:cze
n3:klicovaSlova
Technical professional orientation; gender; technical creativity; diagnostic system
n3:klicoveSlovo
n9:technical%20creativity n9:gender n9:diagnostic%20system n9:Technical%20professional%20orientation
n3:kontrolniKodProRIV
[411DC085D7F5]
n3:mistoVydani
Banská Bystrica
n3:nazevZdroje
Žiak v kontexte psychológie a pedagogiky
n3:obor
n7:AM
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
2
n3:pocetStranKnihy
531
n3:pocetTvurcuVysledku
2
n3:rokUplatneniVysledku
n13:2011
n3:tvurceVysledku
Badošek, Radim Kimplová, Tereza
s:numberOfPages
14
n17:hasPublisher
Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici
n19:isbn
978-80-557-0239-1
n14:organizacniJednotka
17450