This HTML5 document contains 43 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/typAkce/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n20http://localhost/temp/predkladatel/
n5http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n7http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n16https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n15http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F61988987%3A17450%2F09%3AA14017PF%21RIV14-MSM-17450___/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n8http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F61988987%3A17450%2F09%3AA14017PF%21RIV14-MSM-17450___
rdf:type
skos:Concept n17:Vysledek
dcterms:description
The paper is divided into two parts. The first part is theoretical admission to qualitative research methods. In the second part there are introduced some possibilities of their use in research of some special educational phenomenons. Especially there are underline possibilities of their application in special educational diagnostics. Příspěvek je rozdělen na dvě části. První část je teoretickým vstupem k problematice kvalitativních výzkumných metod. Ve druhé části jsou představeny některé možnosti jejich uplatnění při výzkumu některých speciálně pedagogických jevů, zejména jsou zdůrazněny možnosti jejich aplikace ve speciálně pedagogické diagnostice. Příspěvek je rozdělen na dvě části. První část je teoretickým vstupem k problematice kvalitativních výzkumných metod. Ve druhé části jsou představeny některé možnosti jejich uplatnění při výzkumu některých speciálně pedagogických jevů, zejména jsou zdůrazněny možnosti jejich aplikace ve speciálně pedagogické diagnostice.
dcterms:title
Yes to Qualtitative Methodology in the Special Education Ano kvalitativní metodologii ve speciální pedagogice Ano kvalitativní metodologii ve speciální pedagogice
skos:prefLabel
Ano kvalitativní metodologii ve speciální pedagogice Ano kvalitativní metodologii ve speciální pedagogice Yes to Qualtitative Methodology in the Special Education
skos:notation
RIV/61988987:17450/09:A14017PF!RIV14-MSM-17450___
n3:aktivita
n12:V
n3:aktivity
V
n3:dodaniDat
n8:2014
n3:domaciTvurceVysledku
n7:4546989
n3:druhVysledku
n19:D
n3:duvernostUdaju
n11:S
n3:entitaPredkladatele
n15:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
303392
n3:idVysledku
RIV/61988987:17450/09:A14017PF
n3:jazykVysledku
n4:cze
n3:klicovaSlova
qualitative research; quantitative research; methods of diagnostics; person withdisability; special educational diagnostics
n3:klicoveSlovo
n13:person%20withdisability n13:methods%20of%20diagnostics n13:special%20educational%20diagnostics n13:qualitative%20research n13:quantitative%20research
n3:kontrolniKodProRIV
[D8744715DC19]
n3:mistoKonaniAkce
Ostrava
n3:mistoVydani
Ostrava
n3:nazevZdroje
Rovné příležitosti v edukaci osob se speciálními potřebami
n3:obor
n9:AM
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetTvurcuVysledku
1
n3:rokUplatneniVysledku
n8:2009
n3:tvurceVysledku
Kysučan, Jaroslav
n3:typAkce
n14:EUR
n3:zahajeniAkce
2009-02-03+01:00
s:numberOfPages
5
n5:hasPublisher
Ostravská univerzita v Ostravě. Pedagogická fakulta
n16:isbn
978-80-7368-654-3
n20:organizacniJednotka
17450