This HTML5 document contains 47 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n21http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/typAkce/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n16http://localhost/temp/predkladatel/
n9http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n19http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n14http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n12https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n11http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F61988987%3A17450%2F05%3AA1000LD2%21RIV10-GA0-17450___/
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n20http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n6http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F61988987%3A17450%2F05%3AA1000LD2%21RIV10-GA0-17450___
rdf:type
n13:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
Příspěvek se zaměřuje na pedagogicko-didaktické aspekty dětského čtenářství. Poukazuje na potřebu inovace přístupu k žákům jako ke čtenářům. Autorka se rovněž zamýšlí nad efektivitou literárního vyučování pubescentních žáků v suvislosti s jejich čtenářskými preferencemi. Příspěvek se zaměřuje na pedagogicko-didaktické aspekty dětského čtenářství. Poukazuje na potřebu inovace přístupu k žákům jako ke čtenářům. Autorka se rovněž zamýšlí nad efektivitou literárního vyučování pubescentních žáků v suvislosti s jejich čtenářskými preferencemi. The paper is concerned in educational aspects of childrens reading including the theory of instrucion. It is oriented on innovative processes in basic school' literary education. The main task consists in teacher's approach to teh pjupil as to a reader. The author also takes a think on literary education effectiveness in context of readers preferences in case pubescent readers.
dcterms:title
Pupil-reader vs. reader-pupil in educational process Žák-čtenář vs. čtenář-žák v pedagogickém procesu Žák-čtenář vs. čtenář-žák v pedagogickém procesu
skos:prefLabel
Žák-čtenář vs. čtenář-žák v pedagogickém procesu Žák-čtenář vs. čtenář-žák v pedagogickém procesu Pupil-reader vs. reader-pupil in educational process
skos:notation
RIV/61988987:17450/05:A1000LD2!RIV10-GA0-17450___
n4:aktivita
n10:P
n4:aktivity
P(GD406/03/H012)
n4:dodaniDat
n6:2010
n4:domaciTvurceVysledku
n19:9788298
n4:druhVysledku
n7:D
n4:duvernostUdaju
n15:S
n4:entitaPredkladatele
n11:predkladatel
n4:idSjednocenehoVysledku
551730
n4:idVysledku
RIV/61988987:17450/05:A1000LD2
n4:jazykVysledku
n17:cze
n4:klicovaSlova
childrens reading; educational aspects; theory of instruction; pubescent pupils; readers preferences; literary education; innovation; effectiveness
n4:klicoveSlovo
n5:innovation n5:theory%20of%20instruction n5:pubescent%20pupils n5:literary%20education n5:readers%20preferences n5:effectiveness n5:educational%20aspects n5:childrens%20reading
n4:kontrolniKodProRIV
[914476F84F21]
n4:mistoKonaniAkce
Olomouc
n4:mistoVydani
Olomouc
n4:nazevZdroje
Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů III.
n4:obor
n20:AM
n4:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n4:pocetTvurcuVysledku
1
n4:projekt
n14:GD406%2F03%2FH012
n4:rokUplatneniVysledku
n6:2005
n4:tvurceVysledku
Homolová, Kateřina
n4:typAkce
n21:EUR
n4:zahajeniAkce
2005-12-14+01:00
s:numberOfPages
3
n9:hasPublisher
Votobia, PdF
n12:isbn
80-7220-246-4
n16:organizacniJednotka
17450