This HTML5 document contains 40 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n9http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n3http://localhost/temp/predkladatel/
n19http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n20https://schema.org/
n13http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/zamer/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n18http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F61988987%3A17450%2F04%3AA1200AOO%21RIV12-MSM-17450___/
n16http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F61988987%3A17450%2F04%3AA1200AOO%21RIV12-MSM-17450___
rdf:type
skos:Concept n15:Vysledek
dcterms:description
The study describes the results of the research investigating the teacher´s role in course of the textbook selection in Czech primary and secondary schools. Futhermore, an overview of approaches to textbook approval and selection is presented. The possibilities of including the textbook selection issues to teacher education are suggested. Studie popisuje výsledky výzkumu úlohy učitele při výběru učebnic na základních a středních školách. Zároveň podkytuje přehled o přístupech ke schvalování a výběru učebnic v různých zemích. Navrhuje možnosti začlenění problematiky do učitelské přípravy. Studie popisuje výsledky výzkumu úlohy učitele při výběru učebnic na základních a středních školách. Zároveň podkytuje přehled o přístupech ke schvalování a výběru učebnic v různých zemích. Navrhuje možnosti začlenění problematiky do učitelské přípravy.
dcterms:title
Výběr učebnic na základních a středních školách The textbook selection in primary and secondary schools Výběr učebnic na základních a středních školách
skos:prefLabel
Výběr učebnic na základních a středních školách The textbook selection in primary and secondary schools Výběr učebnic na základních a středních školách
skos:notation
RIV/61988987:17450/04:A1200AOO!RIV12-MSM-17450___
n4:aktivita
n12:Z
n4:aktivity
Z(MSM 174500001)
n4:dodaniDat
n16:2012
n4:domaciTvurceVysledku
n19:5237424
n4:druhVysledku
n17:B
n4:duvernostUdaju
n11:S
n4:entitaPredkladatele
n18:predkladatel
n4:idSjednocenehoVysledku
593406
n4:idVysledku
RIV/61988987:17450/04:A1200AOO
n4:jazykVysledku
n8:cze
n4:klicovaSlova
textbook selection; textbook evaluation; teacher education
n4:klicoveSlovo
n14:teacher%20education n14:textbook%20evaluation n14:textbook%20selection
n4:kontrolniKodProRIV
[C0FD1B1669DB]
n4:mistoVydani
Ostrava
n4:nazevZdroje
Výběr učebnic na základních a středních školách
n4:obor
n5:AM
n4:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n4:pocetStranKnihy
150
n4:pocetTvurcuVysledku
1
n4:rokUplatneniVysledku
n16:2004
n4:tvurceVysledku
Sikorová, Zuzana
n4:zamer
n13:MSM%20174500001
s:numberOfPages
150
n9:hasPublisher
Repronis; Ostravská univerzita-Pedagogická fakulta
n20:isbn
80-7042-373-0
n3:organizacniJednotka
17450