This HTML5 document contains 43 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/typAkce/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n21http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n7http://localhost/temp/predkladatel/
n10http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n9http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n20http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n15https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n17http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F61988987%3A17310%2F09%3AA0900V2U%21RIV09-MMR-17310___/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n8http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F61988987%3A17310%2F09%3AA0900V2U%21RIV09-MMR-17310___
rdf:type
skos:Concept n20:Vysledek
dcterms:description
Příspěvek se zabývá institucionálními aspekty rozvoje cestovního ruchu v regionu České Švýcarsko. Je identifikován klíčový aktér rozvoje regionu, o.p.s. České Švýcarsko, jehož aktivity směřují k vytvoření silné přeshraniční destinace Českosaské Švýcarsko. Jsou popsány prioritní oblasti, ve kterých společnost vyvíjí aktivity vedoucí k naplnění rozvojové vize, tj. k šetrnému rozvoji regionu s důrazem na ochranu přírodních a kulturních hodnot, a je zhodnocen - v českých podmínkách inovativní - proces tvorby společného přeshraničního brandu destinace. Příspěvek se zabývá institucionálními aspekty rozvoje cestovního ruchu v regionu České Švýcarsko. Je identifikován klíčový aktér rozvoje regionu, o.p.s. České Švýcarsko, jehož aktivity směřují k vytvoření silné přeshraniční destinace Českosaské Švýcarsko. Jsou popsány prioritní oblasti, ve kterých společnost vyvíjí aktivity vedoucí k naplnění rozvojové vize, tj. k šetrnému rozvoji regionu s důrazem na ochranu přírodních a kulturních hodnot, a je zhodnocen - v českých podmínkách inovativní - proces tvorby společného přeshraničního brandu destinace. The paper discusses the institutional aspects of tourism development in Czech Switzerland region. There was identified a key participant of the regional development - České Švýcarsko, o.p.s. This corporation focuses on making strong cross- border tourism destination, Bohemian-Saxon Switzerland. There were identified some priorities. Within the frame of those priorities the corporation pursues the activities lead to fill the scheme of the development, which means the regardful region development with the emphasis on protection of natural and cultural gualities in the area. In defined priorities, there is also evaluated the process of the creation of common cross-border brand.
dcterms:title
DESTINAČNÍ MANAGEMENT V ČESKÉM ŠVÝCARSKU Destination management in Czech Switzerland DESTINAČNÍ MANAGEMENT V ČESKÉM ŠVÝCARSKU
skos:prefLabel
Destination management in Czech Switzerland DESTINAČNÍ MANAGEMENT V ČESKÉM ŠVÝCARSKU DESTINAČNÍ MANAGEMENT V ČESKÉM ŠVÝCARSKU
skos:notation
RIV/61988987:17310/09:A0900V2U!RIV09-MMR-17310___
n3:aktivita
n11:S n11:P
n3:aktivity
P(WD-35-07-1), S
n3:dodaniDat
n8:2009
n3:domaciTvurceVysledku
n10:7388799
n3:druhVysledku
n4:D
n3:duvernostUdaju
n16:S
n3:entitaPredkladatele
n17:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
309741
n3:idVysledku
RIV/61988987:17310/09:A0900V2U
n3:jazykVysledku
n18:cze
n3:klicovaSlova
Bohemian Switzerland; destination management; brand marketing
n3:klicoveSlovo
n13:Bohemian%20Switzerland n13:brand%20marketing n13:destination%20management
n3:kontrolniKodProRIV
[014DD84A3DBA]
n3:mistoKonaniAkce
Liberec
n3:mistoVydani
Liberec
n3:nazevZdroje
Geodny Liberec 2008 sborník příspěvků
n3:obor
n19:AE
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetTvurcuVysledku
1
n3:projekt
n9:WD-35-07-1
n3:rokUplatneniVysledku
n8:2009
n3:tvurceVysledku
Boruta, Tomáš
n3:typAkce
n12:EUR
n3:zahajeniAkce
2008-08-25+02:00
s:numberOfPages
7
n21:hasPublisher
Technická univerzita v Liberci
n15:isbn
978-80-7372-443-6
n7:organizacniJednotka
17310