This HTML5 document contains 43 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n4http://localhost/temp/predkladatel/
n14http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n12http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n15http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F61988987%3A17250%2F12%3AA13016OO%21RIV13-MSM-17250___/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n13http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F61988987%3A17250%2F12%3AA13016OO%21RIV13-MSM-17250___
rdf:type
n11:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
The study presents selected results of empirical investigation in the years 2005-2011, relating to memory and personality of the totalitarian regimes of the 20th century. Emphasis is placed on the specific type of historical source, caricature, the frequency and form of its inclusion in the teaching of history, the creation of competence %22reading%22 and interpretation of the iconic text. The specific examples demonstrating the readiness of students teaching history to work with this educational medium. Based on the diagnosis of the current situation suggests possible solutions to the situation in this respect. Studie prezentuje vybrané výsledky empirických šetření z let 2005-2011, vztahující se k paměti událostí a osobností totalitních režimů 20. století. Důraz je přitom kladen na specifický typ historického pramene, karikaturu, na frekvenci a podobu jeho zařazování do výuky dějepisu, na vytváření kompetence ?čtení? a interpretace ikonického textu. Na konkrétních příkladech demonstruje připravenost studujících učitelství dějepisu na práci s tímto edukačním médiem. Na základě diagnózy současného stavu pak naznačuje možná řešení situace v tomto směru. Studie prezentuje vybrané výsledky empirických šetření z let 2005-2011, vztahující se k paměti událostí a osobností totalitních režimů 20. století. Důraz je přitom kladen na specifický typ historického pramene, karikaturu, na frekvenci a podobu jeho zařazování do výuky dějepisu, na vytváření kompetence ?čtení? a interpretace ikonického textu. Na konkrétních příkladech demonstruje připravenost studujících učitelství dějepisu na práci s tímto edukačním médiem. Na základě diagnózy současného stavu pak naznačuje možná řešení situace v tomto směru.
dcterms:title
Caricature as a source of memory of events and personalities of totalitarian regimes (The results of empirical investigation of student youth in the years 2005-2011) Karikatura jako zdroj paměti událostí a osobností totalitních režimů (Výsledky empirických šetření u studující mládeže z let 2005-2011) Karikatura jako zdroj paměti událostí a osobností totalitních režimů (Výsledky empirických šetření u studující mládeže z let 2005-2011)
skos:prefLabel
Karikatura jako zdroj paměti událostí a osobností totalitních režimů (Výsledky empirických šetření u studující mládeže z let 2005-2011) Caricature as a source of memory of events and personalities of totalitarian regimes (The results of empirical investigation of student youth in the years 2005-2011) Karikatura jako zdroj paměti událostí a osobností totalitních režimů (Výsledky empirických šetření u studující mládeže z let 2005-2011)
skos:notation
RIV/61988987:17250/12:A13016OO!RIV13-MSM-17250___
n11:predkladatel
n12:orjk%3A17250
n5:aktivita
n6:I
n5:aktivity
I
n5:cisloPeriodika
2
n5:dodaniDat
n13:2013
n5:domaciTvurceVysledku
n14:1664468
n5:druhVysledku
n9:J
n5:duvernostUdaju
n18:S
n5:entitaPredkladatele
n15:predkladatel
n5:idSjednocenehoVysledku
144422
n5:idVysledku
RIV/61988987:17250/12:A13016OO
n5:jazykVysledku
n16:cze
n5:klicovaSlova
branch didactics of history; empirical research; historical consciousness; historical memory; iconic text; cartoon
n5:klicoveSlovo
n7:historical%20consciousness n7:iconic%20text n7:historical%20memory n7:cartoon n7:empirical%20research n7:branch%20didactics%20of%20history
n5:kodStatuVydavatele
CZ - Česká republika
n5:kontrolniKodProRIV
[F6F058B2C0CB]
n5:nazevZdroje
Sborník prací Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity - řada společenských vě
n5:obor
n17:AB
n5:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n5:pocetTvurcuVysledku
1
n5:rokUplatneniVysledku
n13:2012
n5:svazekPeriodika
26
n5:tvurceVysledku
Gracová, Blažena
s:issn
1211-6068
s:numberOfPages
17
n4:organizacniJednotka
17250