This HTML5 document contains 44 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n14http://localhost/temp/predkladatel/
n7http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n11http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n17http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F61988987%3A17250%2F11%3AA120124Z%21RIV12-MSM-17250___/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n15http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F61988987%3A17250%2F11%3AA120124Z%21RIV12-MSM-17250___
rdf:type
n5:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
Tato studie se zabývá místem středního školství v procesu formování české inteligence na území severní Moravy a Slezska ve druhé polovině 19. a na počátku 20. století. Východiskem autora je premisa, že právě střední školy (gymnázia, reálky a jejich kombinace) tohoto období lze považovat za skutečné producenty této sociální skupiny. Ve studii jsou načrtnuty základní aspekty a trendy rozvoje moravskoslezského středního školství. Středem zájmu komparativně pojatého článku jsou struktury studentů, kteří nastupovali ve sledovaném období na pět vybraných středoškolských ústavů s českým vyučovacím jazykem v Opavě, Moravské Ostravě, Přerově a Olomouci. Představena je proměna skladby studentů z hlediska jejich teritoriálního původu a sociokulturních znaků. Cílem je zjistit, z jakého prostředí studenti českých středních škol pocházeli a jaké prostředí tedy formovalo představitele české inteligence druhé poloviny 19. a počátku 20. století. This study deals with place of secondary schools in the process of forming Czech intelligentsia in the territory of the Northern Moravia and Silesia in the second half of 19th and at the beginning of 20th century. The starting point of the author is a premise that secondary schools of this period are able to be considered as real producers of this social group. In the study there is an outline of essential aspects and trends of the evolution of secondary schools in Moravia and Silesia area. This comparative article is focused on structures of students who started to study on five selected secondary school institutions with Czech teaching language in the monitored period. There is introduced the transformation of a structure of students in term of their territorial origin and socio-cultural attributes. The ambition is to find out from what kind of background the Czech secondary school students came from and what kind of background formed the representatives of Czech intelligentsia. Tato studie se zabývá místem středního školství v procesu formování české inteligence na území severní Moravy a Slezska ve druhé polovině 19. a na počátku 20. století. Východiskem autora je premisa, že právě střední školy (gymnázia, reálky a jejich kombinace) tohoto období lze považovat za skutečné producenty této sociální skupiny. Ve studii jsou načrtnuty základní aspekty a trendy rozvoje moravskoslezského středního školství. Středem zájmu komparativně pojatého článku jsou struktury studentů, kteří nastupovali ve sledovaném období na pět vybraných středoškolských ústavů s českým vyučovacím jazykem v Opavě, Moravské Ostravě, Přerově a Olomouci. Představena je proměna skladby studentů z hlediska jejich teritoriálního původu a sociokulturních znaků. Cílem je zjistit, z jakého prostředí studenti českých středních škol pocházeli a jaké prostředí tedy formovalo představitele české inteligence druhé poloviny 19. a počátku 20. století.
dcterms:title
Secondary schools and forming Czech intelligentsia in Northern Moravia and Silesia in the second half of 19th and at the beginning of 20th century Střední školství a formování české inteligence na severní Moravě a ve Slezsku ve druhé polovině 19. a na počátku 20. století Střední školství a formování české inteligence na severní Moravě a ve Slezsku ve druhé polovině 19. a na počátku 20. století
skos:prefLabel
Střední školství a formování české inteligence na severní Moravě a ve Slezsku ve druhé polovině 19. a na počátku 20. století Secondary schools and forming Czech intelligentsia in Northern Moravia and Silesia in the second half of 19th and at the beginning of 20th century Střední školství a formování české inteligence na severní Moravě a ve Slezsku ve druhé polovině 19. a na počátku 20. století
skos:notation
RIV/61988987:17250/11:A120124Z!RIV12-MSM-17250___
n5:predkladatel
n11:orjk%3A17250
n3:aktivita
n16:S
n3:aktivity
S
n3:cisloPeriodika
3-4
n3:dodaniDat
n15:2012
n3:domaciTvurceVysledku
n7:9156801
n3:druhVysledku
n18:J
n3:duvernostUdaju
n4:S
n3:entitaPredkladatele
n17:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
232555
n3:idVysledku
RIV/61988987:17250/11:A120124Z
n3:jazykVysledku
n13:cze
n3:klicovaSlova
education; secondary schools; intelligentsia; Moravia; Silesia; 1850-1914; students
n3:klicoveSlovo
n9:education n9:secondary%20schools n9:intelligentsia n9:Moravia n9:1850-1914 n9:students n9:Silesia
n3:kodStatuVydavatele
CZ - Česká republika
n3:kontrolniKodProRIV
[871E2EE3F9CE]
n3:nazevZdroje
Slezský sborník
n3:obor
n12:AB
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetTvurcuVysledku
1
n3:rokUplatneniVysledku
n15:2011
n3:svazekPeriodika
109
n3:tvurceVysledku
Kadlec, Petr
s:issn
0037-6833
s:numberOfPages
28
n14:organizacniJednotka
17250