This HTML5 document contains 48 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/typAkce/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n13http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n6http://localhost/temp/predkladatel/
n14http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n8http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n20http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n19https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n9http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F61988987%3A17250%2F08%3AA0900TUC%21RIV09-GA0-17250___/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n21http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F61988987%3A17250%2F08%3AA0900TUC%21RIV09-GA0-17250___
rdf:type
skos:Concept n20:Vysledek
dcterms:description
The paper describes several key communication strategies used in commercial media texts in English and Czech. The author first characterizes the genre, outlining the specific communicative situation from which these texts arise, and then discusses how communication strategies emerge from this situation and may be deployed in order to shape and manipulate relationships between the participants in the communication. The paper focuses primarily on three types or groups of strategies: strategies for the evaluation of the product, strategies for representing the status and role of the reader/potential consumer, and strategies for manipulating the relationship between the reader/potential consumer and the producer. Studie se zaměřuje na některé klíčové komunikační strategie užívané v anglicky a česky psaných textech komerční publicistiky. Vychází z žánrové charakteristiky s vymezením specifické komunikační situace, v níž texty vznikají, ukazuje, jak daná situace podmiňuje vznik určitých komunikačních strategií a jak mohou být dále rozvíjeny a účinně využity k formování vztahů mezi účastníky komunikace a jejich manipulaci. Analýza se soustředí především na tři typy či skupiny strategií: strategie pro hodnocení produktu, strategie ztvárňující status a roli čtenáře/potenciálního spotřebitele a strategie manipulující vztah mezi čtenářem/potenciálním spotřebitelem a producentem. The paper describes several key communication strategies used in commercial media texts in English and Czech. The author first characterizes the genre, outlining the specific communicative situation from which these texts arise, and then discusses how communication strategies emerge from this situation and may be deployed in order to shape and manipulate relationships between the participants in the communication. The paper focuses primarily on three types or groups of strategies: strategies for the evaluation of the product, strategies for representing the status and role of the reader/potential consumer, and strategies for manipulating the relationship between the reader/potential consumer and the producer.
dcterms:title
Komunikační strategie v komerční publicistice Communication strategies in commercial media texts Communication strategies in commercial media texts
skos:prefLabel
Komunikační strategie v komerční publicistice Communication strategies in commercial media texts Communication strategies in commercial media texts
skos:notation
RIV/61988987:17250/08:A0900TUC!RIV09-GA0-17250___
n4:aktivita
n12:P
n4:aktivity
P(GA405/07/0176)
n4:dodaniDat
n21:2009
n4:domaciTvurceVysledku
n8:2346605
n4:druhVysledku
n7:D
n4:duvernostUdaju
n17:S
n4:entitaPredkladatele
n9:predkladatel
n4:idSjednocenehoVysledku
360469
n4:idVysledku
RIV/61988987:17250/08:A0900TUC
n4:jazykVysledku
n10:eng
n4:klicovaSlova
commercial discourse; communication strategies; covert strategies; product evaluation; substitute paradigms; reader representation; writer representation; writer-reader relationship; synthetic personalization
n4:klicoveSlovo
n5:product%20evaluation n5:communication%20strategies n5:covert%20strategies n5:writer%20representation n5:writer-reader%20relationship n5:substitute%20paradigms n5:reader%20representation n5:synthetic%20personalization n5:commercial%20discourse
n4:kontrolniKodProRIV
[F9CCE7BCB903]
n4:mistoKonaniAkce
Ostrava
n4:mistoVydani
Ostrava
n4:nazevZdroje
Autorský záměr a jeho cesta k adresátovi
n4:obor
n16:AI
n4:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n4:pocetTvurcuVysledku
1
n4:projekt
n14:GA405%2F07%2F0176
n4:rokUplatneniVysledku
n21:2008
n4:tvurceVysledku
Hopkinson, Christopher
n4:typAkce
n15:EUR
n4:zahajeniAkce
2008-03-10+01:00
s:numberOfPages
13
n13:hasPublisher
Ostravská univerzita v Ostravě. Filozofická fakulta
n19:isbn
978-80-7368-592-8
n6:organizacniJednotka
17250